صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

طرح تبدیل "پارک پردیسان" به پارک آموزش کودکان

۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۲۹۷۵۷
مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست درخصوص طرح جدید سازمان برای آموزش زیست محیطی به کودکان گفت: سازمان در تلاش است تا "پارک پردیسان" را با المان‌های طبیعی و غیرمستقیم به "پارک آموزش به کودکان" تبدیل کند.

ژیلا مهدی آقایی، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئول اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، گسترش معضلات محیط زیستی طی دو قرن اخیر را ناشی از توسعه صنعتی و دست اندازی‌های گسترده انسان در منابع طبیعی دانست و اظهار کرد: برای حفظ محیط زیست باید آن را به باور قلبی و ذهنی نهادینه کنیم که این مهم نیازمند آموزش به افراد از دوران کودکی است.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئول اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت کسب دانش محیط زیستی بیان داشت: ما به دنبال ایجاد علاقه به محیط زیست و تغییر در کودکان هستیم تا آن‌ها محیط زیست را نیز جزو ارزش‌هایی در حد پدر و مادر بدانند و به آن پایبند باشند.

وی همچنین در رابطه با مدارس طبیعت گفت: مدارس طبیعت با یک حرکت مردمی از سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد. در آن زمان تعدادی از این مدارس تاسیس شد و همکاری خود را با سازمان محیط زیست آغاز کرد. اما با تغییر ریاست سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۹۶ مشخص شد که صدور مجوز تأسیس این نوع مدرسه بر عهده وزارت آموزش و پرورش بوده است.

مهدی آقایی با اشاره به هدف دفتر مشارکت‌های مردمی در سازمان محیط زیست در این حوزه گفت: هدف ما آموزش به کودکان به ویژه بین سه تا شش سال است، اما باید مجاری قانونی آن نیز دیده شود.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئول اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص طرح جدید سازمان برای آموزش زیست محیطی به کودکان مطرح کرد: در حال حاضر سازمان در تلاش است تا "پارک پردیسان" را با المان‌های طبیعی و غیرمستقیم به "پارک آموزش به کودکان" تبدیل کند. ما از طرح و ایده هر یک از ارگان‌ها درخصوص آموزش غیرمستقیم به کودکان در این حوزه استقبال و پیگیری خواهیم کرد.

مهدی آقایی در پایان با اشاره به تأثیرگذاری وسیع سیستم رسمی آموزشی بر بچه‌های شش سال به بالا گفت: با توجه به اینکه ساعت‌های زیادی از زندگی بچه‌ها در مدرسه می‌گذرد بهتر است از تست زنی‌ها فاصله بگیریم و وارد حوزه‌های کسب مهارت‌های زندگی از جمله محیط زیست شویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *