از گلایه نویسندگان به نبود تبلیغات در حوزه کتاب تا حضور متفاوت علیرام نورایی در سریال گاندو
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نهمین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به اظهار نظر محمدرضا ورزی در خصوص ساخته نشدن سری دوم سریال «معمای شاه» اشاره کرد.
اهمیت تبلیغات در حوزه کتابهای ارزشی/ «قصه دل کندن»، روایتی از زندگی یک شهید مدافع حرم است
نویسنده کتاب «قصه دل کندن» گفت: تبلیغات همواره به عنوان یک عامل مهم و موثر برای شناساندن تولیدات با ارزش اهمیت زیادی دارد، خصوصا در حوزه کتابهای مقاومتی که بسیار مهم هستند.
مهدی دریاب نویسنده کتاب «تکفیری» در گفت گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، ضمن اشاره به تاثیر تبلیغات در استقبال مخاطبان از کتابهای ارزشی گفت: ما شاهد غریب ماندن کتابهای ارزشی هستیم و تبلیغات مناسبی برای شناساندن این کتاب ها انجام نمیشود لذا نیاز است تا انتشاراتیها در کنار رسانههای ارتباط جمعی شرایطی فراهم کنند تا کتابهای ارزشی بیش از پیش به مردم معرفی شوند و بتوانند جای خود را در بین مخاطبان باز کنند.
وی در خصوص نقش تبلیغات در مورد کتابهای ارزشی افزود: تبلیغات میتواند بستری مناسب برای تیراژهای میلیونی باشد البته این اطلاع رسانی تنها مرتبط با نویسنده و ناشر نیست و سایر بخشهای مرتبط نیز باید دین خود را ادا کنند.
دریاب اظهار کرد: نویسندگان تلاش دارند تا محتویاتی را تولید کنند که در چهار چوبهای اخلاقی جامعه و بر گرفته از مسائل روزمره زندگی مردم باشد البته کتابهایی هم که عموما به چاپ میرسد در این غالب است، با این همه دیده میشود برخی کتابهای غیر قانونی که مناسب جامعه نیستند و با استانداردهای جامعه هماهنگی ندانرد چاپ و در کنار سایر کتابها به صورت غیر قانونی به فروش می رسند. بدون شک این کتابها صدماتی را به بدنه جامعه میرسانند البته فضای مجازی نیز در انتشار این نوع از کتابها تاثیر فراوانی داشته است و مشکلاتی را برای مخاطبان خصوصا قشر جوان در پی دارد.
وی در خصوص کتاب جدید خود با نام «قصه دل کندن» بیان کرد: این کتاب داستان زندگی یک روحانی جوان مدافع حرم است وی دوسال قبل از شهادت خود خوابی میبیند و یقین پیدا میکند که به شهادت میرسد.
دریاب ادامه داد: این روحانی در سن ۲۸ سالگی ازدواج میکند، اما چون میدانسته که به شهادت میرسد در زمان عقد این مسئله را مطرح میکند. چند روز پس از ازدواج موضوع جنگ در سوریه و اعزام برای مبارزه با داعش مطرح میشود بدین ترتیب به سوریه میرود و در آنجا به شهادت میرسد.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
دلیل حضورم در سریال «گاندو» سوژه مهم این مجموعه بود/از سینمای اکشن غافل هستیم
بازیگر سریال «گاندو» گفت: صد در صد مخاطبان ایرانی ژانر اکشن را میپسندند چراکه کارهای اکشن خارجی بسیار مورد پسند و علاقه مخاطبان ایرانی قرارگرفته و در سینمای ایران نیز قابلیتها و پتانسیلهایی بسیاری وجود دارد که متأسفانه از آن غافل هستیم.
علیرام نورایی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی در خصوص آخرین فعالیتهای خود در عرصه بازیگری گفت: بهتازگی سریال «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان را داشتم که از شبکه یک سیما پخش شد و در حال حاضر در سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار به ایفای نقش پرداخته ام که از شبکه سه سیما در حال پخش است.
وی در همین راستا ادامه داد: همچنین سریال «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری از دیگر آثار تلویزیونی من است که از بهمن سال ۹۶ تولید آن آغاز شده، همچنان در حال فیلمبرداری است و البته یک وقفهای در تولید آن به وجود آمده که امیدوارم این مشکل بهزودی حل شود و کار ادامه پیدا کند.
بازیگر فیلم «قلادههای طلا» پیرامون بازخوردهای سریال «از یادها رفته» افزود: در این سریال نقش دایی مهربانو شخصیت اصلی این مجموعه را بازی کردم که یک آدم آزادیخواه بود و به دنبال آرمانهای خود در دل خطر میرفت که سرانجام محکوم به اعدام شد، مردم به این نوع سریالهای تاریخی علاقهمند هستند و آنها را دنبال میکنند و خدا را شکر بازخورد خوبی هم در بین مخاطبین داشت.
وی در خصوص سریال «گاندو» و نقش خود در این مجموعه اظهار کرد: مجموعه «گاندو» به کارگردانی جواد افشار و تهیهکنندگی مجتبی امینی، با همکاری موسسه شهید آوینی تولیدشده است و نویسندگی آن را آرش قادری بر عهده داشته، این مجموعه یک کار در فضای امنیت و ضد جاسوسی است و یکبخشی از آن در مورد جاسوسهایی است که در ایران فعالیت میکردند.
نورایی تصریح کرد: من در سریال «گاندو» نقش یک جاسوس را بازی میکنم که قبلاً مشابهش را در «قلادههای طلا» و «ماتادور» کارکرده بودم و اطلاعاتی از گذشته داشتم، اما نقشم در «گاندو» تفاوتهایی با نقشهای قبلیام دارد و پس از سریالهای «پول کثیف» و «جابر بن حیان» این سومین همکاری من با جواد افشار است که علاوه بر سابقه همکاری که من با این کارگردان برجسته داشتم، سوژه مهمی که در سریال «گاندو» به آن پرداخته شده دلیل حضورم در این مجموعه است.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
«معمای شاه ۲» هرگز ساخته نخواهد شد/هیچکس مرا از فعالیت منع نکرده، دنبال سوژه خوب هستم
کارگردان سریال «تبریز در مه» گفت: با تیتر درشت بنویسید که معمای شاه ۲ هرگز ساخته نخواهد شد، معمای شاه پروژه بسیار مشکلی بود و هجمه های فراوانی هم به همراه داشت، البته من به قول معروف پذیرفته بودم که ساخت چنین پروژه ای سخت خواهد بود.
محمدرضا ورزی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص آخرین مجموعه فعالیتهای خود در عرصه سینما و تلویزیون گفت: در حال حاضر مشغول هیچ فعالیتی نیستم و ترجیح میدهم وقت خود را به استراحت و مطالعه بیشتر اختصاص دهم.
وی در همین راستا ادامه داد: این استراحت کاملاً خود خواسته است و نمیخواهم از کسی گلایه کنم، اتفاق خاصی نیفتاده است، الان بحث کار کردن و کار نکردن و یا گلایه از شخصی نیست بلکه به دنبال سوژهای خوب برای پرداخت میگردم، هیچکس مرا از ساخت سریال منع نکرده و در حال حاضر با هیچ فردی هم مشکلی ندارم.
کارگردان سریال "معمای شاه" با اشاره به زمان مورد نظر برای تولید هر اثر تاکید کرد: امروزه بیشتر برای یافتن سوژه مناسب کتابهای نخواندهام را می خوانم تا از دل آنها بتوانم به سوژه مورد نظرم دست پیدا کنم، هیچ وقت عجله ای برای ساخت پروژه جدیدم ندارم.
وی ادامه داد: من خیلی در قید و بند این نیستم که هر سال کار کنم، یا به طور مثال با زمانبندی خاصی همیشه در حال تهیه و تولید اثر باشم، به عنوان مثال ساخت معمای شاه شش سال طول کشید، من همیشه کاری که به نظرم درست باشد را انجام میدهم و وقتی که احساس کنم یک سوژه باید ساخته و پرداخته شود دست به کار میشوم.
این کارگردان سینما و تلویزیون درباره احتمال ساخت "معمای شاه ۲" تصریح کرد: با تیتر درشت بنویسید که معمای شاه ۲ هرگز ساخته نخواهد شد، معمای شاه پروژه بسیار مشکلی بود و هجمه های فراوانی هم به همراه داشت، البته من به قول معروف پذیرفته بودم که ساخت چنین پروژه ای سخت خواهد بود.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
شکست فیلم کمال تبریزی در گیشه/«ما همه با هم هستیم» رویایی که بر باد رفت
فیلم سینمایی "ما همه با هم هستیم" در حالی هفته سوم اکران خود را پشت سر گذاشته که به نوعی رویای رکوردشکنی در گیشه سینما و قرارگیری میان پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران را به فراموشی سپرده است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی "ما همه با هم هستیم" در حالی هفته سوم اکران خود را پشت سر گذاشته که به نوعی رویای رکوردشکنی در گیشه سینما و قرارگیری میان پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران را به فراموشی سپرده است.
این فیلم در ابتدا به امر با توجه به تعداد زیاد بازیگران از جمله شانسهای رکوردزنی در گیشه نامیده میشد و انتظار میرفت به راحتی به رتبههای نخستین جدول فروش سال جاری نزدیک شود، اما این اثر نه تنها نتوانست به صدر نزدیک شود بلکه در سه هفته نزدیک به ۷ میلیارد تومان فروخت.
شاید این مبلغ در قبال آثار معمول سینما رقمی لذتبخش و موفقیت آمیز باشد، اما برای فیلمی که خود را پربازیگرترین فیلم تاریخ سینمای ایران میداند بدون شک این فروش شکستی بزرگ محسوب میشود.
"ما همه با هم هستیم" تنها در اکران روز اول موفق بود، این اثر موفقیت خود را در هفته اول ادامه داد، اما از آنجا که مخاطب مخاطب را به سینما میآورد، این اثر نتوانست رضایت مخاطبان هفته اول را جلب کند و همین عاملی بود تا برای هفتههای بعد صدرجدول را از دست بدهد.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
درخواست نامتعارف تهیهکننده کلاهقرمزی، عامل توقف محبوبترین برنامه کودک و نوجوان شد؟
خبر توقف مجموعه کلاه قرمزی بار دیگر دست به دست در فضای مجازی چرخید تا همه از خداحافظی محبوبترین عروسکهای تاریخ تلویزیون ایران خبر دهند، این خداحافظی در حالی رخ میدهد که براساس شنیدهها، درخواست مبلغ هنگفت و نامتعارف تهیه کننده کلاه قرمزی، از صدا و سیما، مهمترین عامل توقف یکی از محبوب ترین برنامه های طنز تلویزیونی است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، مجموعه تلویزیونی "کلاه قرمزی" یکی از پرمخاطبترین برنامههای تلویزیونی بعد از انقلاب اسلامی ایران در عرصه کودک و نوجوان بوده است، این برنامه از سال ۱۳۷۱ با نام "کلاه قرمزی" آغاز به کار کرد.
از آن پس مجموعه کلاه قرمزی یکی از پایههای ثابت اعیاد، جشنها و ویژه برنامههای تلویزیون بود، استقبال مردمی از مجموعه کلاه قرمزی تا جایی پیش رفت که در همان سالها ایرج طهماسب و حمید جبلی تصمیم به ساخت نسخه سینمایی "کلاه قرمزی و پسرخاله" گرفتند.
این فیلم سینمایی در سال ۱۳۷۳ با بلیتی معادل ۸۰ تومان توانست ۱۷۱ میلیون تومان بفروشد، آمارها نشان میدهد که این فیلم با همان تعداد مخاطب اگر در سال ۱۳۹۸ و با بلیت ۱۰ هزار تومانی به فروش میرسید مبلغی معادل ۴۰ میلیارد تومان را به ثبت میرساند، همچنان بسیاری از اهالی سینمای این فیلم را پرمخاطب و پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران میدانند.
استقبال مردمی از کلاه قرمزی و پسرخاله در دو نسخه بعدی سینمایی اثر هم تکرار شد و کار به آنجا رسید که سازندگان اثر تصمیم به تولید سالانه مجموعه گرفتند، اثری به نام "کلاه قرمزی" که از سال ۸۸ به صورت نوروزی راهی خانهها و آنتن تلویزیون شد.
این مجموعه تلویزیونی از سال ۸۸ به صورت مداوم و سالانه تا سال ۹۴ روی آنتن رفت، اما با استقبال بیشتر مردم حواشی حول و محور این اثر شدت گرفت، اتفاقاتی که باعث شد یکی از مهمترین تولیدات سیما در سالهای اخیر طی دو سال روی آنتن نرود.
رسانه ملی همواره یکی از طرفداران اصلی ساخت سریال «کلاه قرمزی» بوده و هست، اما نگاه پر حاشیه مالی تهیه کننده این مجموعه باعث شد تا «کلاه قرمزی» بعد از پخش موفقیت آمیز در سال ۹۴ برای سال بعد رنگ آنتن را نبیند، این اتفاق در حالی رخ داد که بسیاری از مسئولین سیما علاقمند به ساخت این مجموعه بودند و حتی در نشست خبری برنامه های نوروزی سال ۹۸ رسانه ملی میرباقری معاون سیما اعلام کرد که ما با عوامل مجموعه کلاه قرمزی مذاکره کرده و به آنها سفارش ساخت سری جدید این مجموعه را داده ایم.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
خبر از مهدیار حسن پور