راه اندازی ۴۶ سامانه الکترونیکی ثبت اسناد/ کاهش حضور ۱۵۰۰ ارباب رجوع در ادارات ثبت اسناد و املاک با راه اندازی استعلام الکترونیک
طالبی زاده با اشاره به راه اندازی ۴۶ سامانه الکترونیکی ثبتی از کاهش حضور روزانه قریب ۱۵۰۰ ارباب رجوع به ادارات ثبت اسناد و املاک خبر داد.
وی با بیان اینکه چهار حوزه املاک و کاداستر، اسناد، اجرای اسناد رسمی و ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری؛ محورهای اصلی ارائه خدمات ثبتی هستند که تمامی اقشار جامعه با این امور سر و کار دارند، گفت: با راه اندازی ۴۶ سامانه الکترونیکی خدمات ثبتی میزان مراجعه مستقیم ارباب رجوع به ادارات ثبت کاهش یافته است، اما با این حال ادارات ثبت اسناد و املاک جزو شلوغترین ادارات از لحاظ مراجعات مردمی و ارائه خدمات میباشند.
این مقام قضائی با اشاره به ارائه بیش از ۸۵ درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی خاطر نشان کرد: راه اندازی سامانه استعلام مکانیزه و همچنین اسکن و آرشیو الکترونیک بیش از ۶۰۰ هزار پرونده ثبتی مشتمل بر ۲۳ میلیون برگ باعث کاهش میزان جعل و سرقت اوراق و پروندههای ثبتی شده است.
وی با اشاره به راه اندازی سامانهی اخذ اثر انگشت متعاملین و سردفتر و همچنین بهره برداری از دفاتر الکترونیک دفاتر اسناد رسمی و بازرسی مستمر و نظارت دقیق و برخورد قاطعانه با تخلفات صورت گرفته در این دفاتر گفت: براساس آمار موجود در سنوات اخیر زمینه فساد و تخلف در دفاتر اسناد رسمی استان کرمان نسبت به سنوات گذشته کاهش یافته است.
طالبی زاده در ادامه افزود: در سال گذشته قریب ۶۳۴ هزار سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی استان کرمان تنظیم شد که نسبت به اسناد تنظیمی سال ۹۶ رشد ۱ درصدی را نشان میدهد.
انتهای پیام /
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *