صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

راه اندازی ۴۶ سامانه الکترونیکی ثبت اسناد/ کاهش حضور ۱۵۰۰ ارباب رجوع در ادارات ثبت اسناد و املاک با راه اندازی استعلام الکترونیک

۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱:۴۱
کد خبر: ۵۲۹۲۶۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
طالبی زاده با اشاره به راه اندازی ۴۶ سامانه الکترونیکی ثبتی از کاهش حضور روزانه قریب ۱۵۰۰ ارباب رجوع به ادارات ثبت اسناد و املاک خبر داد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به تبیین چشم انداز تدوین شده برای دستگاه قضا پرداخت و بیان داشت: در سال گذشته بیش از ۴۰۵ هزار استعلام قضائی و غیر قضائی به صورت الکترونیکی توسط این اداره کل پاسخ داده شده است و به عبارتی به طور متوسط در هر روز کاری از قریب ۱۵۰۰ مراجعه حضوری شهروندان به ادارات ثبت جلوگیری به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه چهار حوزه املاک و کاداستر، اسناد، اجرای اسناد رسمی و ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری؛ محور‌های اصلی ارائه خدمات ثبتی هستند که تمامی اقشار جامعه با این امور سر و کار دارند، گفت: با راه اندازی ۴۶ سامانه الکترونیکی خدمات ثبتی میزان مراجعه مستقیم ارباب رجوع به ادارات ثبت کاهش یافته است، اما با این حال ادارات ثبت اسناد و املاک جزو شلوغ‌ترین ادارات از لحاظ مراجعات مردمی و ارائه خدمات می‌باشند.

این مقام قضائی با اشاره به ارائه بیش از ۸۵ درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی خاطر نشان کرد: راه اندازی سامانه استعلام مکانیزه و همچنین اسکن و آرشیو الکترونیک بیش از ۶۰۰ هزار پرونده ثبتی مشتمل بر ۲۳ میلیون برگ باعث کاهش میزان جعل و سرقت اوراق و پرونده‌های ثبتی شده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه‌ی اخذ اثر انگشت متعاملین و سردفتر و همچنین بهره برداری از دفاتر الکترونیک دفاتر اسناد رسمی و بازرسی مستمر و نظارت دقیق و برخورد قاطعانه با تخلفات صورت گرفته در این دفاتر گفت: براساس آمار موجود در سنوات اخیر زمینه فساد و تخلف در دفاتر اسناد رسمی استان کرمان نسبت به سنوات گذشته کاهش یافته است.

طالبی زاده در ادامه افزود: در سال گذشته قریب ۶۳۴ هزار سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی استان کرمان تنظیم شد که نسبت به اسناد تنظیمی سال ۹۶ رشد ۱ درصدی را نشان می‌دهد.
 

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *