برنامهریزی برای مشارکت حداکثری در اکسپو ۲۰۲۰ دبی آغاز شد
وی افزود: پیرو وظیفه مذکور، برنامهریزی جهت تشکیل ستاد داخلی اکسپو ۲۰۲۰ سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در محل معاونت گردشگری انجام گرفته است تا پیرو آن با حضور نمایندگان دائمی معاونتهای تخصصی سازمان، شامل حوزههای میراثفرهنگی، صنایعدستی، گردشگری و سرمایهگذاری، بخش خصوصی هر سه حوزه، سمنها، ذینفعان و نیز ادارات کل استانها در تقویم جلسات منظم و دائمی، مشارکت حداکثری سازمان در این رویداد مهم رقم زده شود.
تیموری با اشاره به اینکه اکسپو، به عنوان یک رویداد مهم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، محلی برای معرفی ظرفیتها و دستاوردهای هر سه حوزه تخصصی سازمان به شمار میآید، ادامه داد: تخمین بازدید ۲۵میلیون نفر از اکسپو ۲۰۲۰ و نیز قرار گرفتن محل برگزاری این رویداد در کشوری اسلامی با فاصله مسافتی کوتاه از ایران؛ جملگی فرصتی ممتاز و ویژه برای حضور و بهرهبرداری حداکثری از این مهم، پیشروی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری گشوده است.
معاون گردشگری همچنین در تشریح اهمیت اکسپو و تلاش برای بهرهمندی از این امکان ادامه داد: این رویداد مهم بینالمللی پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و المپیک سومین رویداد مهم جهان است؛ به گونهای که اکسپوها را المپیک فرهنگ ملل نامیدهاند. همچنین تاکنون ۶۰ اکسپو در ۲۴ شهر برگزار شده است که آخرین آن در سال ۲۰۱۵ در میلان ایتالیا بوده است.
تیموری افزود: علیرغم اینکه تاریخ برگزاری اکسپو ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ لغایت ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ است و به ظاهر زمان زیادی باقی است، اما نیاز است با طراحی تقویم جلسات ستاد داخلی اکسپو سازمان، حضور فعال و دائمی نمایندگان آن، برنامهریزی دقیق، ارائه طرح و برنامه و تامین اعتبارات مورد نیاز در این فاصله زمانی، فرصت موجود غنیمت شمرده شود.
معاون گردشگری با اشاره به اینکه بیشک فرصتی طلایی پیش روی بخش خصوصی و ذینفعان هر سه حوزه میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری برای فروش محصولات، عرضه توانمندیها و نیز ارتباط با مخاطبین و بازارهای هدف ایجاد میشود؛ تصریح کرد: از کل فضای ۴۳۸ هکتاری اکسپو، فضای تخصیص یافته به کشور ایران، ۲۰۱۴ مترمربع است که محل استقرار آن نیز مطلوب و در میان کشورهای فرانسه و مکزیک قرار دارد. همچنین مقرر است ۴۰۰ متر فضای تجاری ایجاد و در این بخش امکان فروش محصولات بخش خصوصی فراهم شود.
تیموری در ادامه با تاکید بر الزام هماهنگی تم برنامههای قابل ارائه از سوی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری با شعار اکسپو ۲۰۲۰، اظهار کرد: شعار اصلی اکسپو در این دوره "پیوند ذهنها و خلق آینده" است و شعار فرعی آن "فرصتها، تحرک و پایداری" بهشمار میآید که نیاز است مفهوم این عبارات، پیوست تمامی برنامهریزیهای پیشروی ستاد داخلی سازمان قرار گیرد.
معاون گردشگری همچنین با اشاره به اهمیت امر بازاریابی و تبلیغات گردشگری در این رویداد مهم، گفت: بالغ بر ۱۹۰ کشور و سازمان بینالمللی اعلام آمادگی نمودهاند که در اکسپو ۲۰۲۰ دبی که یکی از سه رویداد بزرگ جهان است؛ حضور داشته باشند که این امر فرصت مغتنمی را برای معرفی ظرفیتها و بازاریابی حوزه گردشگری فراهم خواهد آورد.
تیموری در پایان حضور نمایندگان دائمی در جلسات هفتگی ستاد داخلی اکسپو ۲۰۲۰ سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری را طبق تقویم هفتگی جلسات، الزامی اعلام کرد و ارائه طرح و برنامهریزی هر سه حوزه تخصصی سازمان برای حضور در این رویداد مهم بینالمللی را در دستور کار قرار داد.