صداوسیما پیشرو درترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان
خبرگزاری میزان: رئیس رسانه ملی گفت: صداوسیما از موسسات مراکز و باشگاههایی که در حوزه اقتصاد دانش بنیان فعالند،حمایت میکند.
به گزارش ، در نشست رئيس رسانه ملي و معاون علمي و فناوري رئيس جمهور راه هاي تعامل ميان صدا و سيما و اين معاونت بررسي شد.
در اين جلسه دكتر سرافراز با اشاره به نقش رسانه ملي در ترويج اقتصاد دانش بنيان در جامعه و اصلاح نگرش افراد به آن ياد آور شد: ضروري است كه صداوسيما با بهره گيري از قالب هاي مختلف برنامه سازي به اين موضوع اهتمام ورزد و رويكرد رسانه ملي نيز اين است كه اقتصاد دانش بنيان در جامع نهادينه شود.
وي تصريح كرد: صداوسيما موسسات مراكز و باشگاه هايي را كه در حوزه اقتصاد دانش بنيان فعالند معرفي خواهد كرد.
رئيس رسانه ملي يادآور شد: مي توان برنامه هايي را پيش بيني كرد كه در آنها اين موسسات به عنوان الگو هايي كه بر پايه فكر و انديشه گروهي به موفقيت رسيده اند به جامعه معرفي شوند.
دكتر سرافراز ادامه داد: استمرار پخش اين برنامه ها در ساعاتي منظم و در دوره اي خاص تاثير گذار خواهد بود و منجر به ترويج تفكر مبتني بر اقتصاد دانش بنيان مي شود.
وي با استقبال از پيشنهاد ايجاد پارك فناوري رسانه ملي تاكيد كرد كه از وظايف اصلي صداوسيما ترويج علم و معرفي عالمان در حوزه هاي مختلف است.
دكتر ستاري معاون علمي وفناوري رئيس جمهور نيز در اين ديدار ياد آور شد: بزرگترين مشكل در موضوع اقتصاد دانش بنيان نداشتن فرهنگ آن است چرا كه در دوره هاي مختلف از نفت بهره گرفته ايم.
وي تصريح كرد: پايه اصلي اقتصاد دانش بنيان جوانان هستند، چون اهل نوآوري اند و از ريسك پذيري بالايي برخوردارند.
دكتر ستاري با بيان اينكه در گذشته شركت هاي نفتي و فولاد بزرگترين شركت هاي جهان محسوب مي شدند،گفت: در شرايط كنوني، شركت هايي كه بر پايه اقتصاد دانش بنيان متمركزند جزو شركت هاي برتر محسوب مي شوند.
وي ياد آور شد: كه دانشگاه ها و مراكز آموزش ما بايد به سمت ترويج و گسترش شركت هاي فناوري گام بردارند.
براساس اين گزارش در اين نشست كه برخي از معاونان رسانه ملي و معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور حضور داشتند، تفاهم نامه همكاري بين صدا وسيما و معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور به امضاء رسيد.
در اين تفاهم نامه بر ايجاد ساز و كارهاي مناسب براي حمايت بيشتر از شركت هاي دانش بنيان در امر تحقيق و توسعه، توليد تجاري محصولات و همچنين ايجاد زير ساخت هاي مناسب براي پشتيباني از شركت هاي دانش بنيان و حمايت مادي و معنوي از تجاري سازي و بومي سازي فناوري ها و نوآوري هاي اين شركت ها تاكيد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *