آموزش و پرورش بهترین محل برای سرمایهگذاری در فناوری اطلاعات است
به گزارش گروه جامعه ، سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این نشست گفت: «این ماده حکم تکلیفی است که باید توسط دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی شود و در راستای پیشرفت آن گام برداریم.»
او گفت: «این ماده در سه بخش نرمافزاری، سختافزاری و محتوایی وزارت ارتباطات را مکلف کرده است تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش آن را اجرایی کند.»
حسینی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش بهترین محل برای سرمایهگذاری در فناوری اطلاعات است، گفت: «در حال حاضر از ۱۰۷هزار مدرسه کشور، ۷۷هزار مدرسه به شبکه ملی اینترنت متصل هستند و ۳۰هزار مدرسه غیر متصل به شبکه ملی اینترنت داریم که تقریباً تمام مدارس متصل نشده مشمول ماده ۶۹قانون برنامه ششم توسعه یعنی مدارس در شهرهای زیر بیست هزار نفر، روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ میشود.»
در پایان این نشست بر اساس تصمیم کمیسیون، دو وزارت آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شدند ظرف یک هفته تفاهمنامهای در جهت اجرای این ماده به کمیسیون ارائه دهند و پس از آن ظرف دو هفته برنامه عملیاتی جهت اجرای این طرح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شود.
در ماده ۶۹ قانون برنامه توسعه ششم آمده است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات) با رعایت مصوبات شورای عالی فضای مجازی مکلف است با همکاری وزارت آموزش و پرورش تا پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هوشمندسازی مدارس، امکان دسترسی الکترونیک (سختافزاری- نرمافزاری و محتوا) به کتب درسی، کمکآموزشی، رفع اشکال، آزمون و مشاوره تحصیلی، بازیهای رایانهای آموزشی، استعدادسنجی، آموزش مهارتهای حرفهای، مهارتهای فنی و اجتماعی را بهصورت رایگان برای همه دانشآموزان شهرهای زیر بیست هزار نفر و روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ فراهم کند. دولت برای تأمین هزینههای این ماده میتواند از مشارکت بخش غیردولتی استفاده نماید. هزینههای مذکور بهعنوان هزینههای قابلقبول مالیاتی تلقی میشود.