صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عرضه ۶۰ هزار خودرو طی ۲ ماه آینده

۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲:۰۲
کد خبر: ۵۲۷۶۵۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در بازاریابی، فروش و امور مشتریان از برنامه تجاری‌سازی و عرضه حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو ظرف کم‌تر از دوماه آینده خبر داد و گفت: با افزایش عرضه، قیمت در بازار به شرایط واقعی نزدیک خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از ایکوپرس، مدیران ارشد ایران خودرو در حوزه بازاریابی و فروش ایران خودرو با مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت دیدار کردند.

مصطفی خان کرمی قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان ایران خودرو نیز در این جلسه با بیان این که تمهیدات مختلفی توسط ایران خودرو برای تنظیم و تعدیل بازار انجام شده است گفت: علی رغم تمام مشکلات، برای اجرای تعهدات معوق با کم‌ترین تاخیر، برنامه ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده ایم و تمام تلاشمان را در جهت دست یابی به این هدف به کار می‌بندیم.

مصطفی خان کرمی افزود: در سال گذشته پرداخت تسهیلات ۴ هزار میلیاردی به شبکه قطعه سازان سبب رونق در خطوط تولید قطعه سازان و بهبود شرایط تولید شد.قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان خاطرنشان کرد: با درنظر گرفتن ظرفیت تولید امسال، تمامی خودرو‌های معوق را تحویل مشتریان خواهیم داد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

خان کرمی همچنین کاهش تولید ناقص، تکمیل خودرو‌های ناقص کف پارکینگ و افزایش عرضه به بازار را سه رویکرد جدید ایران خودرو عنوان کرد و گفت: به جای تولید بیشتر خودرو‌های ناقص و خواب سرمایه در کف پارکینگ‌ها در عمل با تجاری سازی خودرو‌های ناقص، روزانه تحویل را به میانگین حدود ۱۵۰۰ دستگاه رسانده ایم.

وی تصریح کرد: بازار با افزایش عرضه منجربه تحویل (نه تولید مکانیکی و ناقص بیشتر) به شرایط متعادل حرکت می‌کند.قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان ضمن تشریح برنامه تکمیل و عرضه خودرو‌های ناقص کف کارخانه گفت: فروش اعتباری نیز از دیگر روش‌هایی است که به تازگی صرفا برای تنظیم بازار و نه جذب نقدینگی به اجرا گذاشته ایم، فروش اعتباری هرچند گردش مالی را کاهش می‌دهد، اما در جهت تعادل بازار موثر خواهد بود.

خان کرمی گفت: همچنین بخش نامه‌های فروش نقدی تنظیم بازار نیز با هدف کاهش واسطه گری و دست یابی آسان مصرف کننده واقعی به خودرو، نقش بسیار پررنگی در ایجاد تعادل بازار خودرو ایفا کرده است و سیاست‌های موثر وزارت صمت بوده که اجرای آن سبب ثبات بیشتر بازار و روند کاهشی قیمت‌ها علیرغم تغییرات نرخ ارز شده است.

همچنین در این دیدار مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صمت گفت: به دنبال ایجاد رونق در تولید، ارتقای ساخت داخل و خودکفایی هستیم.اکبر صادقی افزود: تلاش می‌کنیم تا با تصمیمات شایسته به رونق تولید کمک کنیم، خودروسازان نیز باید مشکلات خود را ارایه کنند تا همه مسئولان در جریان مشکلات و محدودیت‌های صنعت خودرو کشور قرار گیرند.وی تصریح کرد: در بازدیدی که از پارکینگ‌های شرکت ایران خودرو داشتیم، خودرو‌های متعددی به صورت تصادفی انتخاب و مورد بازرسی قرار گرفت و هیچگونه تخلفی مبنی بر احتکار خودرو از سوی خودروساز مشاهده نشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *