صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شهردار تهران چرا کارمندان دفترش را اخراج کرد؟

۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۲۶۲۷۷
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
حناچی در حاشیه مراسم رونمایی از ۱۳ اتوبوس دوکابین در تهران به سوالات خبرنگاران درباره افزایش قطار‌های مترو، کمک‌های دولت به تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی، تغییر شهرداران مناطق، چابک سازی شهرداری و شایعه استعفای رییس سازمان فرهنگی و هنری پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، پیروز حناچی در حاشیه آئین بهره برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا دولت سهم خود را در تامین اتوبوس‌های درون شهری می‌پردازد، گفت: در گذشته شهرداری این موضوع را پیگیری نمی‌کرد و دولت هم سهم خود را نمی‌پرداخت، اما از این پس با کمک وزارت اقتصاد میزان این بدهی‌ها مشخص می‌شود و برای رفع این مشکل نیز در حال تهاتر هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اتوبوسرانی تنها ۱۰ درصد از هزینه‌های خود را می‌تواند تامین کند، ادامه داد: مابقی هزینه‌ها باید به صورت یارانه از سوی دولت پرداخت شود که در تمام دنیا این اتفاق می‌افتد.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که اتوبوس‌ها و مینی بوس‌هایی که امروز وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شوند تا چه اندازه متعلق به بخش خصوصی است، گفت: مینی بوس‌ها را بخش خصوصی راه اندازی می‌کند و نیاز است که دولت در این زمینه کمک و همراهی کند.

وی درباره تعدیل در دفتر شهردار تهران هم گفت: به هر صورت کوچک بودن و بهره وری بالا اصل است و باید در دفتر شهردار هم این اتفاق بیفتد. حضور و رسوب ۲۴۰ نیرو در دفتر شهردار را قبول ندارم و اگر قرار است بخش‌های مختلف شهرداری چابک شود این اتفاق می‌تواند از دفتر شهردار شروع شود.

شهردار تهران درباره استعفای رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به دلیل عدم تخصیص اعتبارات فرهنگی عنوان کرد: استعفا روش پسندیده‌ای نیست؛ به هر حال تا وقتی بحث حقوق کارکنان است نمی‌توانیم به بخش‌های دیگر بودجه بدهیم. ضمن این که بیشترین حجم سرمایه گذاری شهرداری تهران برای توسعه فضا‌های فرهنگی است که این امر باید به بهره وری بالا منجر شود.

وی درباره واگن‌هایی که باید از گمرک ترخیص شوند، گفت: این واگن‌ها معادل هفت قطار مترو هستند که سه قطار آماده پیوستن است و تا مهرماه هر ماه یک قطار به متروی تهران اضافه می‌شود. مشکل در پرداخت بدهی مالیات بر ارزش افزوده ۱۵ درصد از قطعات این قطار‌ها است که در حال حل این مشکل هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *