صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ابتذال دسته جمعی در فیلم «ما همه با هم هستیم»/سقوط آزاد کمال تبریزی در سینما

۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱:۲۷
کد خبر: ۵۲۵۵۶۹
افول کمال تبریزی از آثار درخشانی همچون مهر مادری، یک تکه نان، شیدا و فرش باد به اثری با نام «ما همه با هم هستیم» چیزی نیست جز سقوط آزاد سینمای ایران در دهه‌های اخیر، اتفاقی که حتی دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر یعنی رضا میرکریمی هم به عنوان تهیه کننده به آن تن داده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی "ماه همه با هم هستیم" تازه‌ترین ساخته کمال تبریزی در حال حاضر اکران در سینما‌های تهران و شهرستان‌ها را پشت سر گذاشته و تاکنون مرز ۴ میلیارد تومان فروش را در کمتر از ۱۰ روز پشت سر گذاشته است.

این موفقیت در گیشه در حالی برای کمال تبریزی اتفاق می‌افتد که این فیلم رکورد پرتعدادترین بازیگران مطرح در یک اثر سینمایی را به خود اختصاص داده و در راستای سینمای گیشه توانسته مخاطبان بسیاری را با خود به سالن بکشاند.

جدیدترین فیلم کمال تبریزی به معنای کامل یک ابتذال واضح و کامل در سینمای امروز و نابودی یک کارگردان صاحب سبک در تن دادن به موج گیشه زدگی است، کارگردانی که آثار معتبری را در کارنامه داشته و حالا دل به دریای بلیت فروشی زده و هرچه از خود به یادگار گذاشته را نابود کرده است.

ما همه با هم هستیم، اما نکته قابل تامل دیگری نیز دارد، حضور مهران مدیری و محمدرضا گلزار در این دست آثار اتفاق عجیبی نیست، حتی جواد عزتی و پژمان جمشیدی نیز سال‌های گذشته را با آثار گیشه‌ای پشت سر گذاشته اند، اما در فهرست بازیگران این اثر نام‌هایی دیده می‌شود که مشخص نیست به چه دلیل به حضور در این فیلم جواب مثبت داده اند.

البته ورود سرمایه‌های میلیاردی به سینما و ارائه دستمزد‌های نجومی هر بازیگری را در هر سطح به وسوسه انداخته است، سیر حضور بازیگران، نویسندگان و کارگردانان سینما که پیشتر در آثار معتبر همکاری می‌کردند به سوی آثار گیشه زده زنگ خطر بزرگی را برای آینده این هنر به صدا در آورده است.

اتفاق از این هم بدتر می‌شود و بازیگرانی مانند حسن معجونی که در تئاتر برای خود صاحب سبک است، در این فیلم به گفتن چند دیالوگ راضی می‌شود، مشخص نیست که این چند دیالوگ برای معجونی، هانیه توسلی و یا دیگر بازیگران چه دستمزدی را به همراه داشته که خود را به چنین افولی راضی کرده اند.

البته ایفای نقش‌های کوتاه امری طبیعی است و حتی برخی از بازی‌های درخشان تاریخ سینما از همین نقش‌های کوتاه بر آمده، اما ایفای نقشی چند خطی در فیلمی کاملاً بر اساس شوخی‌های رکیک و ابتذال کامل نه اعتباری برای بازیگر به همراه می‌آورد و نه می‌تواند به ضورت منطقی دستمزد شایانی داشته باشد.

داستان فیلم در بستری کمدی روایت می‌شود و ماجرای سقوط یک هواپیما همراه با مسافرانی است که راز‌های مختلفی دارند؛ راز‌هایی که قرار نیست تا ابد پنهان بمانند.

انگار محوریت فیلمنامه به صورت کامل در اثر رسوخ کرده و تمام بازیگران، عوامل و در راس آن‌ها کارگردان یعنی کمال تبریزی میان زمین و هوا گیر کرده و برای به دست آوردن چند بلیت بیشتر هر نوع شیرین کاری انجام می‌دهند.

افول کمال تبریزی از آثار درخشانی همچون مهر مادری، یک تکه نان، شیدا و فرش باد به اثری با نام ما همه با هم هستیم چیزی نیست جز سقوط آزاد سینمای ایران در دهه‌های اخیر، اتفاقی که حتی دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر یعنی رضا میرکریمی هم به عنوان تهیه کننده به آن تن داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *