صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کشمکش تئاتری‌ها با اهالی سینما ادامه دارد/نگاهی به آخرین ساخته فریدون جیرانی

۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴:۲۲
کد خبر: ۵۲۵۵۵۴
بیست و چهارمین روز از خرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان نقد سریال نمایش خانگی نهنگ آبی ساخته فریدون جیرانی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، بیست و چهارمین روز از خرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان نقد سریال نمایش خانگی نهنگ آبی ساخته فریدون جیرانی اشاره کرد.

چرا تئاتری‌ها از ورود چهره‌های سینمایی به عرصه نمایش ناراحتند/مگر خود تئاتری‌ها وارد عرصه سینما نشده‌اند؟

سیروس همتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی در خصوص فعالیت‌های اخیرش در عرصه بازیگری گفت: به لحاظ نوشتاری مشغول نگارش مجموعه داستانی، در راستای اثر قبلی‌ام به نام «ننه کاراته» هستم که به همت نشر نیستان به چاپ رسیده است، همچنین در عرصه تئاتر اثری با عنوان «چشم‌به‌راه میرغضب» به نویسندگی و کارگردانی «حسین کیانی» را دارم که چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ در تماشاخانه سنگلج با حضور «محمد رحمانی» افتتاح‌ می‌شود، این نمایش آخرین فعالیت بازیگری من در تئاتر است و دیدنش را به همه علاقه‌مندان پیشنهاد می‌کنم.

وی ادامه داد: آخرین نمایشی که در آن به ایفای نقش پرداخته‌ام، نمایشی به اسم «مُزا مُزا» بود که در تالار ایرانشهر به روی صحنه رفت و با استقبال خوبی مواجه شد و نمایشنامه آن نیز اخیراً در انتشارات ققنوس و نیستان به چاپ رسیده است. 

وی در خصوص آموزشگاه‌های بازیگری و برنامه تدریس خود عنوان کرد: ذات آموزشگاه‌های بازیگری خیلی خوب است، اما سوءتفاهمی که پیش آمده این است که ثبت‌نام‌کنندگان این کلاس‌ها گمان می‌کنند باید به‌طور حتم جذب بازار کار شوند، اما این‌زمانی اتفاق می‌افتد که میزان تلاش هنرجویان خیلی بالا باشد و متأسفانه این تعجیل در دانشجویانی که به‌سرعت می‌خواهند تبدیل به چهره شوند یک آفت است. شاید به‌صورت محدود این اتفاق بیفتد اما بعد‌ها خواهند دید اگر بازیگری ریشه نداشته باشد اگر مطالعه نداشته باشد زود از این دایره بسیار بی‌رحم بیرون خواهد رفت، من نیز کارگاه‌هایی در تابستان خواهم داشت که در صفحه مجازی خود نیز اطلاع‌رسانی خواهم کرد و برای من اهمیت دارد زمانی که در خدمت هنرجویان هستم شاگرد‌های خوبی تربیت کنم و درنهایت ازلحاظ قلبی و معنوی سربلند باشم.

بازیگر سریال «خداحافظ بچه» درباره مهم‌ترین اولویت خود برای انتخاب و پذیرش یک نقش اظهار کرد: با صراحت بگویم مهم‌ترین اولویت‌ها همیشه بستگی به شرایط خود آدم دارد، به‌طور مثال مهم‌ترین اولویت برای من اگر در مضیقه مالی شدید باشم به‌طور حتم موضوع مالی خواهد بود، اما اگر در مضیقه مالی نباشم وجه هنری آن نقش برایم مهم می‌شود، بنابراین اگر هردو مقوله‌ای که مطرح کردم مهم باشند که به‌طور معمول هم همین‌طور است یعنی هم نقش خوب باشد و هم میزان پرداختی تهیه‌کننده قابل‌توجه باشد و ارزش هنرمند حفظ شود، توأماً این دو مورد ملاک می‌شود چراکه اقتصاد بازیگر برای ادامه دادن در این راه بسیار مهم است.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

با سریال «ستایش ۳» به تلویزیون باز می‌گردم/رادیو خانه امن من است

قربان نجفی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره نحوه علاقه‌مندی خود به عرصه بازیگری و اولین حضورش جلوی دوربین گفت: تئاتر را از ۸ سالگی شروع کردم، ولی اولین تجربه‌ام مقابل دوربین به سال ۱۳۶۹ و ترم اول دانشکده بر می‌گردد که یک کار تلویزیونی به نام «دهمین مظلوم» به کارگردانی ‏علاءالدین رحیمی بود.

وی در همین راستا ادامه داد: شعار من در ابتدای کار این بود که یکجا برای خوابیدن یک غذا برای خوردن یک تئاتر برای کارکردن بود و در همین زمینه تمام انرژی خود را برای کار تئاتر گذاشتم تا اینکه پس از دریافت چند جایزه، اولین کار سینمایی‌ام را بعد از تست گریم که توسط «مهدی فخیم زاده» در فرهنگسرای بهمن از گرفته شد در فیلم «سایه به سایه» در سال ۱۳۷۳ به کارگردانی «علی ژکان» انجام دادم و همین کار زمینه معرفی و دعوت من به کار شد.

نجفی در مورد فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری تصریح کرد: دو سریال «ستایش ۳» ساخته «سعید سلطانی» و سریال «روز‌های خوب زندگی» ساخته «احمد کاوری» را آماده پخش دارم و همچنین در فیلم سینمایی «ژن خوک» به کارگردانی «سعید سهیلی» ایفای نقش کرده‌ام که این روز‌ها در حال اکران است.

وی در خصوص فعالیت خود در رادیو بیان کرد: من در فواصل بیکاری در رادیو مشغول به کار هستم و اوضاع رادیو هرچند که به معنای واقعی از لحاظ مادی تعریفی ندارد، اما کار دوستانه و رفاقتی که در آن است بسیار دل‌نشین است و یک‌ خانه‌ امنی برای من محسوب می‌شود، درواقع من از رادیو به بازیگری علاقه‌مند شدم و اولین بار از شنیدن نمایش رادیویی از رادیوی پدرم با بازیگری آشنا شدم.

نجفی در مورد فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی اظهار کرد: من با تنظیم‌کننده‌های مختلفی کارکردم و دو سالی را هم شاگرد استاد محمد نوری بودم و دو آلبوم که یکی فولکوریک شیراز و قشقایی بود و یکی هم ارکسترال که البته فقط قشقایی بود را تولید کرده‌ام و کنسرت‌های زیادی در سالن‌های مختلفی برگزار کرده‌ام.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

نهنگ آبی، ملغمه‌ای از عشق، مافیا و خشونت/شکست فریدون جیرانی در اولین تجربه شبکه نمایش خانگی

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، سال پیش سریال نهنگ آبی اولین تجربه فریدون جیرانی در مدیوم شبکه نمایش خانگی پخش خود را در سراسر کشور آغاز کرد و انتظار می‌رفت این سریال با توجه به تعداد بالای بازیگران چهره مخاطبان بسیاری داشته باشد.

این پیش بینی از استقبال وقتی دو چندان می شد که بسیاری از بازیگران این سریال برای نخستین بار پا به شبکه نمایش خانگی گذاشته بودند و همین عاملی بود تا مخاطبان سینمایی آنها به این نوع از پخش در شبکه نمایش خانگی رجوع کنند، در ابتدا هم همین طور بود اما در ادامه نهنگ آبی قافیه را باخت.

فریدون جیرانی که همواره در سینما اصرار بر تجربه گرایی دارد، در سریال سازی آثار خوبی همچون «تعبیر وارونه یک رویا» و «مرگ تدریجی یک رویا» را در کارنامه داشت، دو سریالی که به واسطه ژانر معمایی - پلیسی خود توانستند در زمان پخش مخاطبان بسیاری داشته باشند.

جیرانی با همین فرمول و با امید به همین موفقیت وارد شبکه نمایش خانگی شد، اما وی این بار بهرام توکلی را در مقام نویسنده و سعید ملکان را در مقام تهیه کننده در کنار خود می دید، اتفاقی که باعث می شد وی از لحاظ محتوا و همچنین امکانات نقطه اطمینان بزرگی برای خود تصور کند.

نهنگ آبی در ابتدا طوفانی آغاز شد و توانست مخاطبان بسیاری را به خرید سی دی این سریال مجاب کند، اما رفته رفته این سریال هم همچون اکثریت آثار شبکه نمایش خانگی درگیر سقوط و در انتها شکست سنگین در فرم و محتوا شد، اتفاقی که در میانه‌های راه نه تنها باعث افت مخاطب بلکه به جدایی چند بازیگر این اثر نیز منجر شد.

پاشنه آشیل و نقطه ضعف اصلی سریال نهنگ آبی را بدون شک باید در فیلمنامه آن دانست، بخشی که شاید در ابتدا از نظر همگان می بایست نقطه اتکای اثر باشد نتوانست در تعدد قسمت ها انسجام متنی و روایی را حفظ کرده و خیلی زود دستش برای مخاطب رو کرد.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

کاراکترهای خوب سینما به تعداد خاصی بازیگر می‌رسد/نقشم در نمایش تراس کاملاً متفاوت است

امیررضا دلاوری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص آخرین مجموعه فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در نمایش "تراس" به کارگردانی "مسعود کرامتی" هستم که هم اکنون در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.

وی در همین راستا ادامه داد: هیچگاه نمی توانم تئاتر را کنار بگذارم، یکسال و نیم پیش آخرین کار تئاترم را بازی کردم و بعد از آن کمی مشغول پروژه های تصویری شدم اما باز هم با متنی خوب از کارگردانی با سابقه به عرصه تئاتر بازگشتم.

بازیگر فیلم سینمایی "چ" درباره نقش خود در نمایش تراس اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی پذیرش این نقش در نمایش تراس، شخصیت متفاوتی بود که تا به حال ایفا نکرده بودم و به همین دلیل دوست داشتم توانایی خود در این نوع نقش‌ها را نیز امتحان کرده و خود را به دست منتقدان و مردم بسپارم.

وی با اشاره به تجربه خوب همکاری با مسعود کرامتی تاکید کرد: کرامتی کارگردان کاربلدی است و به خصوص در پشت صحنه مدیریت بسیار مطلوبی دارد که هر بازیگری در آن احساس آرامش می کند، فارغ از این مسئله تراس مجموع بازیگران کاربلدی است که پیشتر نیز سابقه همکاری های جذابی را با آنها داشته ام و همین عاملی دیگر برای حضورم در این نمایش شد.

این بازیگر سینما و تئاتر درباره استقبال مردمی از نمایش تراس افزود: استقبال به شدت عالی بود، حتی با وجود اینکه بخشی از نمایش ما به تعطیلات خرداد ماه تلاقی کرد، باز هم نسبت به سایر آثار فروش بسیار خوبی داشته و مردم هم از اثر راضی بودند.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *