صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قطع پیامک عوارض طرح ترافیک از ابتدای سال /۶ هزار تماس روزانه با پلیس راهور

۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۲۵۳۵۶
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه از ابتدای سال جدید پیامک عوارض برای مردم ارسال نشده از ارتقای رفتار پلیس در سال جدید خبر داد و گفت:در گام اول فرماندهان و مسئولان پلیس راهور در کلاس های ایمن سازی و حرفه ای حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه سردار حسین رحیمی در حاشیه  افتتاحیه کارگاه های آموزشی پلیس حرفه ای راهور تهران بزرگ در جمع خبرنگاران  درباره اختلاف بین پلیس و شهرداری درباره جریمه‌های طرح ترافیک سال گذشته گفت: امسال از ابتدای سال پیامک عوارض طرح ترافیک برای مردم ارسال نشده است.
وی ادامه داد: در تعاقب جلساتی که ما برای ارتقای رفتار پلیس داشتیم در سال جدید این موضوع را به شکل جدیدتری برگزار می‌کنیم و در گام اول فرماندهان و مسئولان پلیس راهنمایی ور انندگی را در کلاس‌های ایمن‌سازی وحرفه‌ای کردن رفتار فرماندهان را آغاز کردیم و با برنامه‌‌ریزی که صورت گرفت کارگاه آموزشی برای فرماندهان و مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار شد تلاش ما بر این است که در راستای اقتدرا رافت و رحمتی که باید با هم ادغام شود و ارائه خدمات بهتر و حرفه‌ای به مردم و جامعه و انجام اقدامات حرفه‌ای این دوره‌ها برگزار شود.
وی ادامه داد: امروز اولین دوره این کلاس‌ها برگزار شد و با توجه به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی روزانه حدود 6 هزار تماس از سطح شهر دارد و مردم به پلیس راهنمایی و رانندگی نیاز دراند و همچنین صدها فقره تصادف را داریم و ترافیک سنگین که پیش روی ما است و طبیعتا مدیریت این ترافیک بر عهده ما است و باید فرماندهان و مدیران را توانمند و قدرتنمند کنیم و از همین رو این کارگاه برگزار شد.
وی درباره توانمند سازی مدیران گفت: مسئولیت و ماموریت مدریریت ترافیک در تمام شهرها و محورهای مواصلاتی بر عهده پلیس است همچنین مدیریت صحنه‌های تصادف بر عهده پلیس است و ما باید اعمال قانون‌هایمان را هدفمند کنیم و باید در بحث کروکی تلاش کنیم که مردم کمتر اذیت شده و مزاحمت برایشان ایجاد شود در تصادفات جرحی. در بحث مشاوره و ارائه خدمات باید جدی‌تر برخورد کنیم در بحث آموزش رانندگان متخلف باید با برنامه پیش برویم و تمام این موارد در این کارگاه‌ها دیده شده است.

وی ادامه داد: ما باید در برخورد با مردم رفتار پلیس را حرفه‌ای کنیم و اگر ما انتظار رفتار حرفه‌ای از فرماندهان و همکارانمان داریم در وهله اول باید آن‌ها را توانمند کنیم. تمام اقدامات پلیس بدون کمک مردم میسر نیست. اما چنانچه این آموزش‌ها رعایت نشود قطعا برخورد خواهیم کرد.
رییس پلیس راهنمایی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که برای توقف ممنوع‌ها ایستادن در بزرگراه‌ها قبل از به اتمام رسیدن طرح زوج و فرد چه اقداماتی انجام شده است، تصریح کرد: روزانه دوهزار خبر درباره سد معبر‌ها داریم و مردم از توقف‌های دوبل و سوبل گلایه‌مند هستند همچنین برخی وانت‌ها و کامیونت‌ها برای انجام کارهایشان سد معبر ایجاد می‌کنند و بخشی از ترافیک تهران نیز مربوط به این موضوع است ما اقدامات‌مان را شروع کردیم و فکر می‌کنم در ۷ الی ۸ نقطه سد معبر‌های مهم را جمع‌آوری کردیم و باز هم ابلاغ شده است که هر منطقه راهنمایی و رانندگی مکلف هستند با سدمعبر‌ها برخورد کنند ضمن اینکه ده‌ها جرثقیل که در تهران با پلیس همکاری می‌کنند ماموریت‌ویژه پیداکرده‌اند که با رانندگان متخلف که دوبل و سوبل توقف کرده‌اند برخورد کنند، اما آنچه که من باید بگویم همکاری خود مردم است.

وی ادامه داد: رفتار بدی را بعضا ما‌ها داریم که وقتی می‌خواهیم خرید کنیم دقیقا باید در مقابل همان نقطه خودرو را پارک کنیم و خیلی راحت در زیر تابلو‌های توقف ممنوع توقف می‌کنیم و ما از مردم می‌خواهیم با ما همکاری کنند چراکه در صورتی که ما مشاهده کنیم حتما برخورد می‌کنیم و بدانید که برخورد پلییس جدی‌تر شده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: انتقال خودرو‌های متخلف را اجازه نمی‌دهیم که با وانت‌های غیرقانونی صورت بگیرد و نباید به خودرو‌های مردم ضربه و لطمه وارد شود. قفل چرخ در خیابان تهران باز هم ایجاد ترافیک می‌کند و نمی‌توان از آن استفاده کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس آمادگی اجرای طرح زوج و فرد جدید از ابتدای تیرماه را دارد تاکید کرد: بعد از جلسات متعدد کارشناسی این طرح به تصویب رسید و در جمع بندی و جلسات مفصل با شهرداری به این نتیجه رسیدیم که تهرانی‌ها به مدت ۲۰ روز در هر فصل از این محدوده استفاده کنند و این امر می‌تواند ما را به اهداف‌مان که همان کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا برساند.


وی ادامه داد: در پژوهش‌هایی که انجام شده مطمئن هستیم که به نتایج خوبی خواهیم رسید.


رحیمی درباره پلیس حرفه‌ای عمل کردن رفتار حرفه‌ای سیستم گفت: در بخش سیستمی استفاده از ابزار و امکانات مانند آی تی و حرکت پلیس به سمت هوشمند شدن به صورت جدی در دستور کار ما قرار دارد و تلاش می‌کنیم دست‌افزار‌های جدیدی را در اختیار همکارانمان قرار داده‌ایم و در گام اول بیش از ۱۵۰ دست افزار تحویل داده شده و پلیس راهنمایی و رانندگی به زودی مجهز خواهد شد. در گام اول بخش زیادی از پلیس نامحسوس به دوربین مجهز شده است مرکز کنترل ترافیک با بی ش. از ۲۰ و اندی سامانه هوشمند در اواخر سال گذشته راه‌اندازی شده و در بحث هوشمند سازی پلیس بسیاری از موارد در حال اقدام است و باتغییر رفتار پلیس استفاده از ابزار‌های هوشمند و پیشرفته در دستور کار ما است.

وی درباره ساعت کاری پلیس گفت: برای کنترل خط ویژه با توجه به رفتاری که برخی موتورسواران دارند باید نیرو‌های محفاظ قرار دهیم و در این خصوص صحبت‌هایی با شهرداری انجام شده است و پلیس باید مسئولیت خود که اعمال قانون است بپردازد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *