صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خداحافظی تهرانی‌ها با طرح زوج و فرد از اول تیرماه /جزئیات طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت/تهرانی‌ها فقط ۲۰ روز در یک فصل می‌توانند سوار خودروی شخصی شوند

۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵:۴۲
کد خبر: ۵۲۵۳۴۰
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت:از اول تیرماه با آغاز طرح کاهش آلودگی هوا خودرو‌های پلاک تهران فقط ۲۰ در یک فصل می‌توانند با خودروی شخصی خود در محدوده طرح ترددکنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه سردار محمدرضا مهماندار در جمع خبرنگاران گفت: درخصوص طرح جدید ترافیک یا همان طرح محدوده طرح کاهش آلودگی هوا که همان طرح زوج و فرد سابق است از اول تیرماه بر اساس مصوبات شواری ترافیک شهر تهران و شواری اسلامی شهر تهران تغییراتی ایجاد خواهد شد این تغییرات به این شکل است، تهرانی‌ها و افرادی خودروی شخصی آنها پلاک تهران دارد می‌توانند ۲۰ روز در هر فصل در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا تردد داشته باشند، بعد از ۲۰ روز می‌توانند با پرداخت عوارض به تردد خود ادامه دهند.

وی گفت: این میزان عوارض ۵۰ درصد مبلغ طرح ترافیک است که بستگی به نوع معاینه فنی خودرو دارد، اگر معاینه فنی برتر داشته باشند هزینه کم‌تر پرداخت خواند، اگر در زمان غیر پیک ترافیک تردد کنند حتما هزینه کم تری پرداخت خواهند کرد.

مهماندار افزود: از اول تیرماه این طرح اجرا می‌شود و با توجه به اینکه تسهیلاتی برای شهروندان در نظر گرفته شده است که بتوانند این ۲۰ روز را بدون اینکه به پلاک ربط داشته باشد مدیریت کنند با اغاز طرح کاهش آلودگی هوا از خودروی خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: محدودیتی در تردد خودرو‌ها نداریم و یعنی فقط پرداخت هزینه است، پرداخت هزینه در دارز مدت می‌تواند باعث کاهش می‌شود و مردم را ترغیب می‌کند به جای اینکه روزانه مبلغی را پرداخت بکنند با هزینه کم‌تر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

سردار مهماندار درباره جریمه افرادی که در این محدوده وارد می‌شوند، گفت: افرادی که ثبت‌نام کرده و اعتبار خریداری می‌کنند عوارض از اعتبار آن‌ها کسر خواهد شد، اما چنانچه کسی خارج از مدت ۲۰ روز در این محدوده تردد کند تا دوماه فرصت دارد تا عوارض خود را پرداخت کند. شهرداری نیز بلافاصله بعد از تردد در این محدوده برای فرد پیامکی ارسال می‌کند و شهروند تا دوماه فرصت پرداخت عوارض را دارد و چنانچه در این مدت زمان عوارض را پرداخت نکند جریمه خواهد شد و علاوه بر اینکه مبلغ عوارض به عنوان عوارض معوق در سامانه شهرداری ثبت خواهد شد شماره پلاک برای پلیس نیز ارسال می‌شود و فرد به مبلغ ۲۰ هزار تومان برای هر بار تردد غیرمجاز جریمه می‌شود.

سردار مهماندار در پاسخ به این سوال که با توجه به ناایمن بودن پل گیشا چه زمانی مجوز برداشتن پل گیشا را می‌دهید، گفت: بیش از یکسال است که در کنار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران جلسات متعددی در خصوص این پل برگزار می‌شود ما نیز با این معاونت همراه هستیم و در جا‌هایی که ضرورت دارد ابنیه شهری بهسازی و نوسازی شود ما به عنوان پلیس در کنار این دوستان هستیم و حتی در مواردی که مطمئن هستیم باعث ایجاد ترافیک بیشتر می‌شود باز هم در کنار دوستان معاونت فنی و عمرانی هستیم. بحث ناایمن بودن و بحث فنی این پل بحث مهمی است به هر حال چاره‌ای نیست در یک دوره نیز پلیس باید وقت بیشتری بگذارد و قطعا این موضوع نیز برای همکاران من زحمات بیشتری را به همراه دارد. مردم نیز باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: خداروشکر هماهنگی‌ها ایجاد شده و به زودی ظرف چند روز آینده محدودیت‌های ترافیکی اطراف گیشا آماده می‌شود و بر این اساس پل گیشا بسته خواهد شد و مردم باید بر اساس علایمی که در آنجا نصب می‌شود از مسیر‌های فرعی استفاده کنند البته باز هم توصیه می‌کنم با توجه به اینکه برداشتن پل گیشا به عنوان یکی از معابر شریانی شهر تهران بسیار مهم است حتما باید میزان تردد در این محدوده کاهش پیدا کند و افرادی که ترددشان از این محدوده ضرورتی ندارد از مسیر‌های دیگری عبور کنند و افرادی که اجبارا از اطراف پل گیشا می‌خواهند عبور کنند باید صبر و تحمل بیشتری داشته باشند..

وی ادامه داد: یکسال مدت زمانی است که برای برداشتن پل گیشا در نظر گرفته شده است البته ما خواهش کردیم که حتی اگر می‌شود یک مسیر شرقی غربی را در مهرماه امسال تحویل دهند تا مردم گرفتاری کمتری داشته باشند حتما مفید فایده خواهد بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره افزایش دوربین‌ها گفت: عرض کردم اساسا شهر تهران با ۲۰ میلیون سفر روزانه و بیش از ۴ میلیون خودرو و ۳ مییلون موتورسیلکت با روش‌های سنتی قابل کنترل نیست و باید از روش‌های مدرن و الکترونیک استفاده کرد یکی از راهکار‌های کنترل ترافیک در تهران افزایش دوربین‌ها ست که ما درخواست دادیم و دوستان شهرداری نیز در حال پیگیری لازم هستند تا ان‌شالله تعداد دوربین‌ها در تهران افزایش پیدا کند.


برچسب ها: پلیس راهور تردد طرح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *