صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پیشگیری از اعتیاد به بازاریابی اجتماعی نیاز دارد

۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰:۰۱
کد خبر: ۵۲۴۸۵۶
کارشناس دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بیشترین اعتبارات و بودجه‌ها در حوزه اعتیاد زمانی هزینه می‌شوند که افراد درگیر اعتیاد شده اند و به درمان نیاز دارند.

آزاده اولیایی، کارشناس دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، با اشاره به اینکه خانواده اولین نقش را در پیشگیری از اعتیاد دارد، گفت: در کنار خانواده ها، دولت و حاکمیت در حوزه پیشگیری از اعتیاد باید وظایف متعددی را بر عهده بگیرد.

وی افزود: در کشور ما سازمان بهزیستی به عنوان یکی از اصلی‌ترین متولیان در امر پیشگیری از اعتیاد فعالیت می‌کند.

کارشناس دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که فعالیت‌های این سازمان در حوزه پیشگیری با محوریت آگاه سازی پیگیری می‌شوند، اظهار داشت: در موضوع پیشگیری ما همیشه با افرادی مواجه هستیم که هنوز گرایشی به اعتیاد پیدا نکرده اند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های پیشگیرانه باید افراد را در قبال اعتیاد واکسینه کنند.

آزاده اولیایی با اشاره به برنامه‌های اجتماع محور سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، توضیح داد: برنامه‌های اجتماع محور همیشه از خود مردم و به وسیله مردم و برای خود مردم تهیه و اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: برنامه‌های اجتماع محور همیشه به تناسب نیاز‌های هر منطقه و استان به صورت مجزا تنظیم می‌شوند.

کارشناس دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که تمامی دستگاه‌های کشور در قبال معضل اعتیاد مسئول هستند، توضیح داد: در عین فعالیت متولی‌های متعدد در حوزه اعتیاد در کشور متاسفانه نهاد خانواده در امر پیشگیری متولی مشخصی ندارد.

وی با اشاره به این که نیاز‌های گروه هدف در پیشگیری از اعتیاد دستخوش تغییر قرار گرفته اند، تصریح کرد: امروزه فضای مجازی بهترین رسانه برای انتقال آموزش‌های پیشگیرانه از اعتیاد است.

آزاده اولیایی با اشاره به این که رویکرد‌های مختلف در حوزه اعتیاد امروزه بر روی درمان متمرکز شده اند، تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین اعتبارات و بودجه‌ها در حوزه اعتیاد زمانی هزینه می‌شوند که افراد دچار اعتیاد شده اند و به درمان نیاز دارند.

وی افزود: هر ۱ دلار هزینه برای پیشگیری می‌تواند حداقل ۱۰ دلار صرفه جویی را در امر درمان اعتیاد به همراه داشته باشد.

کارشناس دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که پیشگیری از اعتیاد به بازاریابی اجتماعی نیاز دارد، اظهار داشت: سرمایه گذاری در گروه‌های همتای اعتیاد می‌تواند برنامه‌های پیشگیرانه را در مسیر مطلوبی پیش ببرد.

وی ادامه داد: شایسته است که آموزش‌های پیشگیرانه از اعتیاد در مدارس به واسطه دانش آموزان شاخص و مورد اعتماد به سایر دانش آموزان منتقل شود.

آزاده اولیایی خاطر نشان کرد: متاسفانه خانواده‌های ایرانی در امر پیشگیری از اعتیاد متوجه حساسیت نقش خود نیستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *