صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک به صورت نامحسوس، نظاره‌گر نحوه خدمت رسانی و تکریم ارباب رجوع شد

۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷:۱۷
کد خبر: ۵۲۲۵۶۰
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
خداییان روز گذشته به صورت سرزده و نامحسوس از ۲ واحد ثبتی تهرانپارس و لویزان، معاونت اجرای اسناد رسمی ثبت استان تهران و همچنین اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، دکتر خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز گذشته به صورت سرزده از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر از ۲ واحد ثبتی تهرانپارس و لویزان، معاونت اجرای اسناد رسمی ثبت استان تهران و همچنین اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری بازدید کرد و وضعیت این ادارات و نحوه تکریم ارباب رجوع را مورد ارزیابی قرار داد.

از آنجاییکه مدت کمی از حضور خداییان در مسند ریاست سازمان ثبت اسناد کشور می‌گذرد، وی در جریان این بازدید غیررسمی و سرزده، در بین مراجعان حضور می‌یافت و در جریان صحبت با آن‌ها، ناظر رفتار کارکنان می‌شد.

وی برای اینکه به عنوان فردی ناشناس بتواند رفتار کارکنان را مورد ارزیابی قرار دهد به صورت نامحسوس و بدون همراه به ادارات ورود می‌کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از نزدیک با مردم و مراجعان به گفت‌وگو می‌نشست و با حوصله به گلایه‌ها و صحبت‌های آن‌ها گوش می‌داد و پس از پایان بازدید در جلسه با روسای این ادارات بر رفع مشکلاتی که به گله مندی و نارضایتی مراجعه کنندگان منجر شده بود، تاکید کرد.

خداییان در اداره کل ثبت شرکت‌ها با باجه‌‎ای مواجه شد که مسئول آن با برخورد نامناسب و تندخویی پاسخ مراجعان را می‌داد که همین موضوع به توبیخ کارمند خاطی منجر شد و البته این بازدید تشویق‌ها و لبخند‌های رضایت زیادی هم به همراه داشت.

خداییان پس از بازدید از ادارات با حضور در دفتر روسای مربوطه، مجددا به همراه آن‌ها از همه بخش‌ها بازدید و با کارکنان گفت‌گو می‌کرد و به سئوالات و خواسته‌های آن‌ها پاسخ می‌داد.

وی در پایان این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، در ارزیابی خود از نحوه رفتار کارکنان با مراجعان اظهار کرد: خوشبختانه اکثر کارکنان رفتار خوبی با مراجعان داشتند و البته برخی هم به خوبی پاسخ نمی‌دادند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا اینگونه بازدید‌ها کمکی در شناخت وضع موجود کرد؟ گفت: این نوع بازدید‌ها موجب می‌شود که اطلاعات دقیق‌تر و واقعی تری از نوع برخورد همکاران با مراجعان و مشکلات آن‌ها بدست آید.

وی با بیان اینکه تنها راه شناخت آسیب‌ها، این بازدید‌ها نیست، ادامه داد: آسیب شناسی خوبی از وضعیت موجود سازمان ثبت به عمل آمده است که در این بازدید‌ها و ملاقات با مردم و همکاران شناخت دقیق‌تر می‌شود.

خداییان در پاسخ به این سئوال که آیا تشویق و احیانا برخورد اداری نیز با کارکنان صورت گرفت؟، اظهار کرد: تعدادی از همکاران که با مراجعان خوش برخورد بودند و به امور آن‌ها به خوبی رسیدگی می‌کردند مورد تشویق قرار گرفتند و البته چند نفر نیز که رفتار مناسبی با مراجعان نداشتند توبیخ شدند، ولی تعداد تشویق شدگان بیشتر بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارزیابی خود نسبت به اوضاع ساختمانی واحد‌های ثبتی نیز بیان داشت: حقیقتا برخی از واحد‌ها از فضای فیزیکی مناسبی برخوردار نیستند حتی جایی برای نشستن مراجعان ندارند و همچنین از کمبود کارمند رنج می‌برند.

وی ادامه داد: در واحد اجرای اسناد رسمی ثبت استان تهران به لحاظ همین مشکلات و کمبود کارمند کار‌ها با کندی پیش می‌رود.

خداییان با بیان اینکه متاسفانه ساختمان واحد اجرا از نظر استاندارد‌های اداری اصلا مناسب نیست و راهرو‌های بسیار باریکی دارد، تصریح کرد: ساختمان ثبت لویزان هم در پارکینگ واحد ثبتی تهرانپارس قرار گرفته که همکاران از فضای آنجا گله‌مند بودند، ولی با این وضع اکثر قریب به اتفاق همکاران با صبر و حوصله پاسخگوی مراجعان بودند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با قدردانی از زحمات کارکنان زحمتکش و خدوم این سازمان، در رابطه با خواسته‌های پرسنل گفت: برخی از آن‌ها از عدم تناسب حقوق با نوع کار گله داشتند؛ اما آن‌ها را بسیار قانع و پرتلاش دیدم و امیدوارم بتوانیم پاسخگوی زحمات این عزیزان باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *