صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۲۰ خرداد آخرین مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان

۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶:۴۸
کد خبر: ۵۲۰۹۹۳
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به جز پایه‌های اول، هفتم و دهم متوسطه، تا ۲۰ خرداد به پایان می‌رسد.

به گزارش گروه جامعه ، ثبت سفارش کتاب‌های پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، پایه‌های یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه و پایه‌های هشتم و نهم کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان که از ۲۰ فروردین امسال آغاز شده، ۲۰ خرداد پایان می‌یابد.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از طریق سامانه www.irtexbook.ir یا www.irtexbook.com انجام می‌شود.

ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتاب‌های پایه اول ابتدایی ۲۳ تیر آغاز می‌شود و تا ۵ شهریور ادامه دارد؛ همچنین ثبت‌نام کتاب‌های پایه دهم دوره دوم متوسطه و پایه هفتم استعداد‌های درخشان ۲۳ تیر آغاز می‌شود و تا شانزدهم شهریور ادامه دارد.

امکان تغییرات برای اصلاح سفارش کتاب‌های درسی نیز از اول مرداد تا ۱۶ شهریور به وجود می‌آید. در بخشنامه ثبت‌نام کتب درسی آمده است: «با توجه به اینکه ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سناد انجام می‌شود، مدارس باید آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی دانش‌آموزان را در سامانه سناد به‌روزرسانی کنند.»

مدارس باید از طریق سامانه مربوطه نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع موردی دانش‌آموزان و اولیای آنان به کافی‌نت برای سفارش انفرادی پرهیز کنند؛ بهای کتاب‌های درسی برای ثبت سفارش گروهی، صرفاً بر اساس قیمت‌های پشت جلد کتاب (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هر گونه وجه اضافی ممنوع است.

در صورت تمایل، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها می‌توانند از طریق همین سامانه‌ها برای ثبت سفارش انفرادی ثبت‌نام کنند. نام کاربری برای ورود به سامانه، کد ملی دانش‌آموز و رمز عبور آن‌ها ۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز است.

سفارش فردی و گروهی ثبت شده در سامانه از سوی کاربر مدرسه قابل رؤیت است، بنابراین برای رعایت صرفه‌جویی، درخواست نسخه چاپی ثبت سفارش فردی از سوی مدارس ممنوع است.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی که در جدول زمان‌بندی آمده است، از طریق مدرسه محل تحصیل آن‌ها که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود. در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل دانش‌آموز تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه، وجود دارد و باید به این شکل عمل شود: در صورت جابه‌جایی دانش‌آموز در سطح مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدرسه‌های مبدأ و مقصد، اطلاعات محل تحویل کتاب دانش‌آموز به طور خودکار در سامانه اصلاح و کتاب‌های درسی دانش‌آموز در مدرسه جدید تحویل می‌شود. در صورت جابه‌جایی دانش‌آموز به مدارس استان دیگر و ثبت اطلاعات در مدرسه‌های مبدأ و مقصد، مدرسه مقصد و یا دانش‌آموز ملزم به اصلاح سفارش هستند؛ کتاب‌های درسی دانش‌آموز، در صورت اصلاح سفارش، در مدرسه جدید تحویل می‌شود. در صورت جابه‌جایی دانش‌آموز بعد از صدور حواله از منطقه به مدرسه، کتاب‌های درسی دانش‌آموز، از طریق مدرسه محل تحصیل قبلی (محل ثبت سفارش اولیه) قابل تحویل است.

همچنین در صورت تغییر پایه یا رشته تحصیلی دانش‌آموز تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه وجود دارد.

دانش آموزانی که فقط تعدادی از کتاب‌های درسی را نیاز دارند و همچنین معلمان و دبیران می‌توانند از تاریخ بیستم شهریور سفارش کتاب‌های درسی را از منوی «سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی و بسته آموزشی» در سامانه ثبت کنند تا از طریق شرکت پست به آن‌ها تحویل داده شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *