مدارس غیردولتی در حق مردم اجحاف نکنند/نصب پوسترهای شهریه در مدارس/رسیدگی به شکایت مردم کمتر از ۱۰ روز
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محمد بطحایی در آیین رونمایی از سامانه ثبت شکایات مردمی و تلفن گویای آموزش و پرورش اظهار داشت: امروز خوشبختنانه دو سامانه بسیار مهمی که میتواند پاسخگویی سریع و مطمئن برای خانوادهها فراهم کند افتتاح شد، سامانه ثبت شکایات مردمی. والدینی که دسترسی به امکانات و نرم افزارها و اینترنت داشته باشند میتوانند از این طریق شکایت خود را به مسئولان و ردههای مختلف بخشهای غیر دولتی در آموزش و پرورش برسانند.
بطحایی گفت: والدین میتوانند با مراجعه به سامانه مشارکت شکایاتی که در زمینههای مختلف از مدرسه فرزند خود دارند را ثبت کرده و بنابر وعدهای که داده شده است و بنده این موضوع را کنترل خواهم کرد حداقل ظرف مدت ۱۰ روز این شکایت باید پاسخ داده شود.
وی با اشاره به سامانه تلفن گویا ۴۳۱۷ نیز گفت: این سامانه برای افرادی است که به اینترنت دسترسی ندارند. سامانه ۴۳۱۷ که از عزیزان از شهرستانها باید پیش شماره ۰۲۱ نیز بگیرند میتوانند با اپراتورها تماس گرفته و شکایت خود را انجام بدهند.
وزیر آوزش و پرورش گفت:فردی که زنگی میزند به سامانه در موعد مقرر توسط اپراتورها راهنمایی شده و شکایت او ثبت میشود، سپس برای وی پیامک ارسال خواهد شد و حتی بعد از آماده شدن پاسخ شکایت به صورت پیامکی وی را در جریان قرار خواهند داد.
وی درباره شهریه مدارس غیر دولتی نیز گفت:حتما از طریق پرتالها و روشهایی که وجود دارد باید اولیای دانش آموزان بدانند که شهریه مدرسه فرزندشان چه قدر است. البته اپلیکشن و نرم افزاری هم آماه شده است کپه علاقه مندان میتوانند از روی سازمان مشارکتها ان نصب کنند. در این اپلیکشن همه مدارس وهزینههای دریافتی آنها مشخص است.
بطحایی گفت:در همه مدارس غیردولتی باید پوسترهایی که حاوی شهریه دانش اموزان و سایر هزینه که بایت خدمات از خانواده دانش آموزان گرفته میشود است نصب شده باشد. یکی از مولفههای ناظران وجود این پوسترهای اطلاع رسانی برای خانواه است که حتما نصب شده باشد.