دشمن از طریق ابزار رسانه در صدد القاء ناامیدی در بطن جامعه است
امیر سرتیپ حاتمی در ابتدای این مراسم با تبریک روز «ارتباطات و روابط عمومی» به دست اندر کاران این حوزه در مجموعه وزارت دفاع اظهار داشت: متولیان روابط عمومی در وزارتخانه پر افتخار دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طلایه داران و خط مقدم مقابله با جنگ نرم و عملیات روانی دشمن هستند که در شرایط هجمه رسانهای استکبارجهانی علیه ملت ایران اسلامی مسئولیت آنها خطیر، حساس و دارای ابعاد پیچیده تری است.
وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به واسطه گسترده شدن عصر ارتباطات و اطلاعات با فضای جدیدی از حکم رانی و امپراطوری رسانهای در دنیای مدرن مواجهیم گفت: روابط عمومیها بایستی بیش از هرزمان دیگر، نقش حساس خود را متناسب با نوع و حجم تهدیدات هوشمندانه ایفا کرده و در فرایند دریافت، پردازش و انتقال پیام با رعایت اصل «درستی و صحت» پیام خود را به منظور روشنگری و آگاهی آحاد مردم و جامعه مخابره و منتشر کنند.
وی با بیان اینکه در فضای امروز جامعه جهانی حاکمان و دولتها در صدد القاء مفاهیم و پیامهای مورد نظر خود از طریق ابزارهای رسانهای به مخاطبین در عرصه جهانی هستند تصریح کرد: بر این اساس روابط عمومی میبایست با دانش و آگاهی هرچه بیشتر و با دقت مضاعف در تولید پیامهای روشنگرانه و مملو از واقعیات و حقیقت و در عین حال با صداقت هر چه بیشتر در برابر رقبای خود نقش آفرینی کنند.
امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به نقش دوسویه روابط عمومیها در مجموعه دفاعی کشور عنوان کرد: حفظ انسجام درونی با جامعه هدف (نیروهای مسلح) و همچنین توسعه و افزایش اعتماد به دست آمده در آحاد مردم از مهمترین رسالتهای این مجموعه ارزشی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.
وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به جهت توانمندی و ارتقاء قدرت بازدارنگی دفاعی، اعتماد مردم نسبت به مجموعه نیروهای مسلح و دفاعی از سطح بالایی برخوردار است گفت: تلاش مجموعه صنعت دفاعی برای تولید دستاورهای دفاعی درجهت قطع هرگونه وابستگی در کنار اقدامات ارتباطی و رسانهای هوشمند، موجبات تولید قدرت را برای نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده است.
امیر سرتیپ حاتمی در ادامه سخنان خود با تبیین فرمایش حکیمانه فرمانده معظم کل قوا در خصوص اهمیت جایگاه وزارت دفاع به عنوان حساسترین نقطه نظام افزود: این وزارتخانه همواره کانون توجه دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود و بر این اساس روابط عمومیهای وزارت دفاع به واسطه داشتن اطلاعات، نقش حساسی در حوزه اطلاع رسانی برعهده دارند و میبایست در کنار اطلاع رسانی دقیق و هوشمندانه، مراقبتهای رسانهای را به عنوان یک اصل حفاظتی همواره مورد توجه و اهتمام قرار دهند.
وزیر دفاع در ادامه با اشاره به اینکه امروز در اوج تقابل با دشمن در عرصههای گوناگون از جمله عرصه جنگ اقتصادی هستیم افزود: دشمنان از طریق ابزار رسانه در فضای ارتباطات و عملیات روانی در صدد القاء حس ناامیدی و یاس به جامعه هستند و در این شرایط روابط عمومیها در تزریق امید و نشاط در آحاد جامعه و مردم از نقش موثر و بسزائی برخوردارند.
سید محمود رضا بهرامی معان تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع نیز در این مراسم با تبریک ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی خاطرنشان ساخت: امروز شاهدیم که با وجود دسیسههای همه جانبه دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، با تلاش و هماهنگی رسانههای جمعی و مسئولین روابط عمومی وزارت دفاع و سازمانهای تابعه، صنعت دفاعی به بهترین نحو معرف اقتدار و عزت ملی شده است.