صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

فروش انفرادی بلیت چارتر ممنوع است

۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۱۸۳۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پروازهای چارتر تنها در قالب تورها مجاز است و با دفاتری که بلیت این پروازها را به صورت انفرادی بفروشند، برخورد می شود.
به گزارش ، محمد خداکرمی تاکید کرد: پروازهای چارتر بخشی از فعالیت شرکت های هواپیمایی است اما این پروازها تنها در قالب تورها قابل انجام است و هیچ شرکتی حق ندارد بلیت های چارتر را به صورت انفرادی بفروشد.

وی افزود: بر اساس بند ب مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، اجازه تورهای مسافرتی با مجوز سازمان میراث فرهنگی صادر می شود و مجوز بند پ هم زیارتی است که سازمان حج مجوز آن را صادر می کند.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: سال گذشته تعدادی شرکت خدمات هواپیمایی به علت فروش بلیت های شخصی چارتر لغو مجوز شد.

خداکرمی درباره فروش بلیت در سایت‌های اینترنتی، گفت: خرید بلیت از سایت ها از نیازهای امروزی است و برخی تمایل دارند بلیت را از طریق اینترنتی خریداری کنند، اما فعالیت سایت های متفرقه به غیر از سایت اصلی شرکت های هواپیمایی در حال حاضر قانونی نیست.

وی با بیان اینکه در طول روزهای کم تقاضای سال این سایت ها مشکل زیادی را ایجاد نمی کند، اظهار داشت: زمانی که تقاضا به زمان اوج می‌رسد و تقاضا از عرضه بیشتر می شود، نقش این سایت‌ها پررنگ تر می شود  و برخی بلیت‌ها را بالاتر از قیمت مصوب می‌فروشد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود: شرکت های هواپیمایی موظفند فروش بلیت را یا به‌صورت مستقیم از سایت خود یا از طریق دفاتر فروش بلیت و آژانس‌هایی که مجوز بند الف را دارند، انجام دهند.

خداکرمی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به هیچ یک از سایت‌های متفرقه مجوز نداده است و براساس مکاتبه ای که انجام دادیم، این سایت‌های اینترتی باید از سازمان مجوز بگیرد یا اینکه فیلتر و بسته می‌شود.

وی درباره اطلاعات درج شده روی بلیت ها نیز اظهار داشت: بلیت ها طبق دستور العمل باید اطلاعات لازم را داشته باشد و معمولا به زبان فارسی و گاهی دو زبانه این اطلاعات درج می شود. اما نوع هواپیما در بلیت نوشته نمی شود چون موضوع از اهمیت سایر عوامل برخوردار نیست و اگر مسافری حساس باشد، می تواند از متصدی سوال کنند.

بر اساس اعلام معاون سازمان هواپیمایی کشوری، کسانی که از خدمات فروش بلیت یا پروازها شکایتی دارند می توانند به سایت سازمان و بخش شکایت ها مراجعه کنند.

برچسب ها: هواپیما

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *