صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

موج عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا آغاز شود/ اختلاف شدید قیمت‌ها از مزرعه تا بازار

۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴:۰۱
کد خبر: ۵۱۸۲۵۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: این روز‌ها شاهد اختلاف قیمت شدید محصولات کشاورزی از سر مزرعه تا بازار و رسیدن به دست مصرف کننده هستیم که سود اصلی در این میان را واسطه‌ها می‌برند، این خلاء با عرضه این محصولات در بورس و واقعی شدن قیمت‌ها و خرید مستقیم مصرف کنندگان پر می شود.

حبیب الله نیکزادی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد پیرامون ضرورت عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزان به یک بازار امن و قابل اطمینان نیاز دارند تا سود اصلی از تولید محصولاتشان را به شکل شفاف و منطقی دریافت کنند که بهترین بازار در کشورمان برای تحقق این اتفاق، بورس کالاست.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: یکی از مزیت‌های مهم ساز و کار بورس این است که تولید کنندگان از واسطه‌های پرشمار بخش کشاورزی در امان می‌مانند و می‌توانند به صورت مستقیم کالاهایشان را با قیمت واقعی بفروشند؛ در این زمینه دولت باید زمینه‌ها را برای عرضه انواع محصولات کشاورزی در بورس فراهم کند تا دیگر شاهد زیان کشاورزان و سود دلالان نباشیم.

نیکزادی در ادامه با بیان اینکه دادوستد محصولات کشاورزی همچنان به شیوه سنتی در حال انجام است گفت: ما ناگزیر هستیم برای ساماندهی بازار و همچنین ارتقای جایگاه ایران در تولید محصولات کشاورزی و عرضه آن در بازار‌های بین المللی از ساز و کار مدرن همچون بورس کالا استفاده کنیم که امیدواریم این اتفاق با محصول زعفران آغاز شود.

وی تصریح کرد: عرضه محصولات کشاورزی به شکل مستمر و‌با حجم بالا در بورس رفته رفته می‌تواند از لحاظ بسته بندی و ایجاد برند‌های بین المللی برای محصولات کشاورزی ایرانی مفید باشد و تاکید می‌کنم که به این موضوع باید به شکل ویژه و جدی ورود کرد.

به گفته این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، بازاریابی ما در بخش کشاورزی همچنان به شیوه سنتی است به این معنا که یک تولیدکننده برای پیدا کردن مشتریان خود مجبور است شخصاً اقدام کند و بازار فروش خود را رونق دهد. در این زمینه نیز بهترین راهکار در جذب مشتری، عرضه محصولات در بورس کالاست و در واقع به دلیل قرارگرفتن محصولات روی تابلوی بورس، نیاز به بازاریابی تولیدکنندگان به حداقل می‌رسد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: متاسفانه با وجود همه مزیت‌های ذکر شده، نتوانستیم آنطور که باید از ظرفیت‌های بورس کالا استفاده کنیم که اگر موج عرضه‌ها با کمک دولت و به خصوص وزارت جهاد کشاورزی شروع شود، استاندارد‌های لازم در صنعت بسته بندی، سردخانه‌ها و برند سازی نیز در مسیر اصلاح قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *