صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دستور معاون سیما مبنی بر اعمال ضوابط اجرای تلویزیونی سلبریتی‌ها با حساسیت بیشتر

۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵:۱۶
کد خبر: ۵۱۶۵۱۱
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
مدیر روابط عمومی سیما از دستور معاون سیما مبنی بر اعمال ضوابط اجرای تلویزیونی سلبریتی‌ها با حساسیت بیشتر و برخورد با تخلفات احتمالی خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی معاونت سیما،مدیر روابط عمومی سیما از دستور معاون سیما مبنی بر اعمال ضوابط اجرای تلویزیونی سلبریتی‌ها با حساسیت بیشتر و برخورد با تخلفات احتمالی خبر داد.

حمید خواجه‌نژاد، مدیر روابط عمومی سیما درباره ضوابط اجرای تلویزیونی سلبریتی ها، گفت: پیش از این نیز ضوابطی تدوین و اجرایی شده است، اما پس از اتفاق تازه در این حوزه، دستور مرتضی میرباقری، معاون سیما در خصوص اعمال آن با حساسیت و جدیت بیشتر است.

وی با بیان این که به صورت مطلق نمی‌توان حضور سلبریتی‌ها را مثبت و یا منفی ارزیابی کرد، ادامه داد: همان‌طور که حضور بعضی چهره‌ها در چند برنامه تلویزیونی موفق و با استقبال مخاطب همراه بوده، اما در مواردی هم این حضور، تجربه‌ای ناموفق بوده و منجر به تعطیلی برنامه شده است؛ پس نباید به این مقوله نگاه صفر و یکی داشت.

مدیر روابط عمومی سیما تصریح کرد: مورد اخیر در برنامه رمضانی یک شبکه هم اولین و آخرین مورد نیست؛ کما این که پیش‌تر هم در برخی گروه‌های برنامه‌ساز شبکه‌ها پیشنهاد استفاده از چهره‌هایی در مقام اجرا مطرح شده بود که مورد تأیید قرار نگرفت و منتفی شد.

خواجه‌نژاد در تشریح این ضوابط گفت: جایگاه خطیری که یک سلبریتی می‌خواهد به عنوان مجری رسانه ملی در مقابل مخاطبان میلیونی قرار بگیرد، از اولویت‌های این ضوابط است و آنچه مورد تاکید معاون سیما است، استفاده از چهره‌هایی با تجارب و سابقه حضور موفق در تلویزیون و آشنا با ضوابط قاب جادویی و نیز متناسب بودن با کارکرد آن برنامه بنا بر ضرورت است.

وی با اشاره به این که مخاطبان به عنوان اصلی‌ترین سرمایه رسانه محسوب می‌شوند، تصریح کرد: سلبریتی باید مورد پذیرش مخاطب واقع شود و در نهایت بیننده و مجری بتوانند در آن برنامه تعامل برقرار کنند.

مدیر روابط عمومی سیما با بیان این که استفاده از سلبریتی‌ها در این جایگاه باید دلایل منطقی و ارزش افزوده‌ای داشته باشد، ادامه داد: از نگاه سازمانی اولویت با داشته‌ها و سرمایه‌های رسانه است. تلویزیون مجریان بسیاری دارد که متعهد و موفق و آشنا به اصول حرفه‌ای در برنامه‌ها حضور دارند و برنامه‌هایی پرمخاطب و برند را اداره می‌کنند پس باید نیاز منطقی به حضور چهره جدید احساس شود.

وی تصریح کرد: همچنین میزان دستمزد متعادل و معقول سلبریتی‌ها از دیگر ضوابط است که مورد حساسیت شبکه‌ها و برنامه سازان است تا در هزینه‌کرد بیت‌المال دقت شود و همچنین نظارت کافی صورت گیرد تا از سوی حامی برنامه نیز پرداخت‌هایی غیررسمی و بی‌ضابطه صورت نگیرد.

خواجه‌نژاد که این مطلب را در صفحه‌ی شخصی خود منتشر کرده، در پایان آورده است: البته گاه صحبت از ارقامی خارج از عرف سازمان در رسانه‌ها به میان آمده که دستور اکید معاون سیما برای تشدید اعمال این ضوابط برای جلوگیری از این حواشی است تا با اجرای دقیق آن پس از این معدود تخلفاتی را که در ماه‌های گذشته رخ داده، شاهد نباشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *