ایران خودرو برای نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده تهران آماده است
مدیر عملیات فروش ایران خودرو از آمادگی نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران در سال جاری خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد ، علیرضا مهری اسکوئی اظهار کرد: ایران خودرو یکی از ارکان طرح نوسازی ناوگان تاکسی رانی است و در صورت همکاری نهادهای مرتبط، آمادگی نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران را دارد.
وی خاطرنشان کرد: تعهد ایران خودرو نسبت به جامعه و ایفای مسئولیتهای اجتماعی، این شرکت را بر آن داشته تا علیرغم پرداخت نشدن مطالبات مربوط به طرح نوسازی بیش از ۶۰ هزار دستگاه تاکسی در سال ۹۵ و ۹۶، برای نوسازی در سال ۹۸ برنامه ریزی کند.
مدیر عملیات فروش ایران خودرو افزود: طرح کلید به کلید ایران خودرو که در سال ۹۵ و ۹۶ به اجرا گذاشته شد، در تاریخ نوسازی ناوگان تاکسی رانی کشور بی سابقه بوده و رضایت بالای رانندگان را در پی داشت، در این طرح رانندگان تاکسی هم زمان با اسقاط خودروی فرسوده، تاکسی نو را تحویل گرفتند و به این ترتیب درآمد و معاش آنها دچار مشکل نشد.
اسکوئی علت متوقف شدن اجرای این طرح را عدم وصول مطالبات ایران خودرو از محل گواهی اسقاط خودروهای فرسوده عنوان کرد و گفت: برخی از متولیان نوسازی از جمله گمرک و ستاد بهینه سازی مصرف سوخت به تعهدات خود عمل نکردند و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان طلب ایران خودرو تاکنون پرداخت نشده است.
وی تصریح کرد: با این وجود ایران خودرو خود را مکلف به انجام این وظیفه میداند تا با مشارکت در این طرح ملی دین خود را به جامعه ادا کند.
مدیر عملیات فروش ایران خودرو افزود: متناسب با تقاضای تاکسی رانی و توان و تمایل رانندگان، تعداد خودروهای پیش بینی شده قابل افزایش است.
اسکوئی درباره تعهدات تحویل تاکسی گفت: خوشبختانه تعهدات برای تاکسی رانی به روز است و هیچ معوقهای برای آن وجود ندارد، هر تقاضای جدید در سال جاری با قیمت مصوب قابل عرضه خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: تعهد ایران خودرو نسبت به جامعه و ایفای مسئولیتهای اجتماعی، این شرکت را بر آن داشته تا علیرغم پرداخت نشدن مطالبات مربوط به طرح نوسازی بیش از ۶۰ هزار دستگاه تاکسی در سال ۹۵ و ۹۶، برای نوسازی در سال ۹۸ برنامه ریزی کند.
مدیر عملیات فروش ایران خودرو افزود: طرح کلید به کلید ایران خودرو که در سال ۹۵ و ۹۶ به اجرا گذاشته شد، در تاریخ نوسازی ناوگان تاکسی رانی کشور بی سابقه بوده و رضایت بالای رانندگان را در پی داشت، در این طرح رانندگان تاکسی هم زمان با اسقاط خودروی فرسوده، تاکسی نو را تحویل گرفتند و به این ترتیب درآمد و معاش آنها دچار مشکل نشد.
اسکوئی علت متوقف شدن اجرای این طرح را عدم وصول مطالبات ایران خودرو از محل گواهی اسقاط خودروهای فرسوده عنوان کرد و گفت: برخی از متولیان نوسازی از جمله گمرک و ستاد بهینه سازی مصرف سوخت به تعهدات خود عمل نکردند و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان طلب ایران خودرو تاکنون پرداخت نشده است.
وی تصریح کرد: با این وجود ایران خودرو خود را مکلف به انجام این وظیفه میداند تا با مشارکت در این طرح ملی دین خود را به جامعه ادا کند.
مدیر عملیات فروش ایران خودرو افزود: متناسب با تقاضای تاکسی رانی و توان و تمایل رانندگان، تعداد خودروهای پیش بینی شده قابل افزایش است.
اسکوئی درباره تعهدات تحویل تاکسی گفت: خوشبختانه تعهدات برای تاکسی رانی به روز است و هیچ معوقهای برای آن وجود ندارد، هر تقاضای جدید در سال جاری با قیمت مصوب قابل عرضه خواهد بود.
وی حمایت مسئولان و نهادهای تصمیم گیر از قشر زحمتکش رانندگان تاکسی را لازمه مشارکت آنان در طرح دانست و گفت: افزایش سقف تسهیلات اعطایی به رانندگان، بخشی از حمایتهای مورد نیاز برای اجرای موفق طرح است.
مدیر عملیات فروش ایران خودرو تصریح کرد: همه نهادها و ارکانهای مرتبط از جمله، تاکسی رانی، وزارت کشور، ستاد سوخت و خودروساز باید این طرح را طرحی ملی دانسته و با همدلی و همکاری و رفع موانع احتمالی برای اجرای کامل آن تلاش کنند.
وی افزود: کاهش آلایندگی، کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک خودرو، رفاه و ایمنی راننده و سرنشین، زیبایی شهر و در نهایت رضایت رانندگان و شهروندان از نتایج اجرای طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده خواهد بود.
انتهی پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *