صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

با تعریف درست و دقیق از نقد؛ مطالبه گری در جامعه فرهنگیان را ارتقا دهیم

۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۱۴۶۵۸
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع در گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش محدودیت‌های زیادی وجود دارد، اظهارکرد: فرهنگیان بین خود و سایر کارمندان دولت تبعیض احساس می‌کنند و برخی از افراد خارج از آموزش و پرورش با سو استفاده از این فضا با ارایه مطالب پوپولیستی در صدد محبوبیت در افکارعمومی برای پیشبرد اهداف وخواسته‌های شخصی خود هستند.

به گزارش گروه جامعه ، علی الهیار ترکمن در گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و با یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش همواره در خدمت معلمان هستیم و در صدد جلب رضایت آنان هستیم و این فعالیت در تمام روز‌های سال ادامه دارد و فقط محدود به روز‌های خاصی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید با شناسایی علت‌ها به دنبال رفع معلول‌ها باشیم، اظهار کرد: آموزش و پرورش به شدت نیازمند تغییرات ماهیتی دارد و تمرکزی که روی برنامه‌های آموزش و پرورش وجود دارد، بیانگر نیاز آموزش و پرورش به تغییرات است.

الهیار اظهار کرد: این تغییرات ماهوی نیازمند یک ستاد فرماندهی و مدیریتی قوی است به طوریکه بتواند ارتباط بین اجزا را به طور کامل مشخص کند و هرچند تغییرات قبلی باعث شده اجزا کار کنند، اما ارتباط منظمی بین اجزا وجود نداشته است.

وی ادامه داد: ویژگی‌های آموزش و پرورش در هیچ دستگاه اجرایی دیگری نیست و هیچ سنخیتی بین ویژه گی‌های کاری آموزش و پرورش با دستگاه‌های دیگر وجود ندارد و به همین دلیل فرایند مدیریت تغییر را مهم کرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع با اشاره به اینکه یکی از اجزای تغییر در آموزش و پرورش بحث روابط عمومی‌ها است، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها هم باید طوری در این اجزا باشند که ارتباط با اجزا مختلف داشته باشد و بتواند فعالیت‌های این نهاد را به مخاطبان عرضه کند.

وی چالش‌هایی که در این زمینه تجربه کرده است را برشمرد و گفت: در شرایط فعلی کنترل افکارعمومی توسط فضای مجازی صورت می‌گیرد که در این فضا چارچوب مشخصی وجود ندارد و هر فردی قابلیت پیدا کرده است تا رسانه‌ای برای خود داشته باشد و فعالانی که در این فضا هستند به دلیل پیشینه معلمی شان توانایی‌های خوبی در عرصه نوشتن دارند و این افراد به صورت فرصت و چالش هستند و اگر با آگاهی وعلم مطالب شان را بنویسند فرصت برای ما ایجاد می‌کنند تا جامعه و مخاطبان نسبت به مسایل آگاه شوند لذا ضرورت دارد تا درصدد آگاهی بخشی به نویسندگان این حوزه اقدام کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع در ادامه افزود: آموزش و پرورش محدودیت‌های زیادی دارد و فرهنگیان بین خود و سایر کارمندان دولت تبعیض احساس می‌کنند و در این شرایط برخی افراد خارج از آموزش و پرورش با ارایه مطالب پوپولیستی در صدد محبوبیت در افکار عمومی برای پیشبرد اهداف و خواسته‌های شخصی خود هستند لذا فضای چنین سو استفاده‌هایی باید بسته شود.

الهیارضرورت تعریف درست و دقیق از نقد را به عنوان چالش دیگری مطرح کرد و گفت: اگر ازچارچوب نقد خارج شویم، نمی‌توانیم حرکت مثبتی را داشته باشیم لذا با تعریف درستی از نقد، فرهنگ مطالبه گری را ارتقا دهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *