زیباسازی به تغییر رفتار شهروندان توجه کند/مدعی بی عیب بودن کار نیستیم
وی با بیان اینکه مجموعه حرکت، تلاش و اتفاقاتی که در تهران از سوی سازمان زیباسازی اتفاق افتاده است، قابل توجه است، بیان کرد: زیباسازی در چند سال اخیر با هدف گذاری های درست و مناسب، سیر تکاملی خوبی را در پیش گرفته است.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه انجام برخی از اتفاق ها در تهران نیازمند تغییر در نگرش است نه صرف پول، وقت، مدیریت و ... ، ادامه داد: باید بخاطر انجام طرح « نگارخانه ای به وسعت یک شهر» از مجموعه زیباسازی تشکر کنم چون این طرح از جمله کاهاری خلاقانه ای بود که از سوی این سازمان انجام شد.
قالیباف با تاکید بر اینکه طرح مذکور حرکت زیبا و قابل تقدیری است که نباید از کنار آن به سادگی گذشت، افزود: این طرح با توجه به نحوه تبلیغات و اجرا توانست به عنوان یک فعالیت نیکو در تهران ثبت شده و دوست و دشمن در مقابل آن سر تعظیم فرود آوردند.
شهردار تهران با بیان اینکه تهران به نقطه ای رسیده است که دیگر با توسعه کالبدی ارتقا کیفیت پیدا نمی کند و نباید تنها به موضوع کالبدی پرداخت، گفت: بیش از هرچیز در سازمان زیباسازی نیازمند توجه به این موضوع هستیم و باید تناسب درستی در این زمینه پیش رویمان قرار دهیم.
قالیباف با تاکید بر اینکه رابطه بین تغییر رفتار شهروندی و زیباسازی نقشی است که سازمان باید بتواند به درستی آن را ارائه کند، ادامه داد: در این زمینه دقت به موضوعات پیش رو خیلی مهم است که با دوحرکت نخبگانی از یک طرف و استفاده از نیروهای جوان، خلاق، ایده پرداز، پرتلاش و بی حاشیه از سوی دیگر و ترکیب آنها با یکدیگر می تواند زیباسازی را به سمت جلو جهش داد.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید مدیریت کارفرمایی را یاد بگیریم، افزود: به عنوان مثال با کم کردن تابلوهای تبیلغاتی در سطح شهر می توان درآمد را افزایش داد یعنی می توان با تعداد کم و بالا بردن کیفیت، در آمد خوبی داشته باشیم.
به گفته قالیباف چیزی که مشهود است این است که سازمان زیباسازی در معماری و نمای شهر می تواند نقش کلیدی تر و موثرتری در دوره میان مدت داشته باشد و در عین حال شهرسازی می تواند تاثیرات دراز مدت خود را در شهر داشته باشد بنابراین چندان عجیب نیست که ساماندهی نما و زیباسازی ساختمان های شهر را از زیباسازی توقع داشته باشیم و در این حوزه خیلی از شهرسازی و معماری متوقع نباشیم.