صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

لزوم ایجاد شرایط برابر میان تاکسی‌های رسمی و اینترنتی/مشکلات اقتصادی و صنعتی فرایند نوسازی ناوگان تاکسیرانی را کند کرده است

۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱:۰۳
کد خبر: ۵۱۳۰۷۹
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: یکی از دغدغه‌های تاکسیرانان ایجاد یک نظام حمل‌ونقل عمومی غیررسمی در شهر‌ها به اسم تاکسیرانی اینترنتی است. درست است که نمی‌شود تکنولوژی را کنار گذاشت، اما معتقدیم باید شرایط برابر برقرار باشد.

به گزارش گروه جامعه ، محسن پورسیدآقایی در «افتتاحیه جشنواره تاکسیرانی تهران» که با حضور شهردار تهران و چند تن از اعضای شورای‌شهر برگزار شد، گفت: امروز که جمع بزرگی از تاکسیرانان این‌جا حضور دارند، جا دارد بگویم اعتقاد ما در شهرداری این است که تاکسیرانی یک شهر بیانگر شخصیت اجتماعی آن شهر است.

وی افزود: تاکسیرانی در چندین بُعد برای یک شهر اهمیت دارد؛ اگر در هر شهر دنیا تاکسی قدیمی و مستعمل ببینید، متوجه می‌شوید نشاط اجتماعی و سرمایه‌گذاری در شهر به اندازه کافی وجود ندارد؛ از طرف دیگر توجه رانندگان به قوانین نیز نشان‌دهنده ویژگی‌های اصلی شهر است؛ از طرف دیگر برخورد اولیه اغلب مهمانان شهر نیز با تاکسیرانان است؛ درمورد موضوع آلودگی هوا نیز اگر ببینید که تاکسی‌های یک شهر دود می‌کنند، به این نتیجه می‌رسید که آن شهر چندان به پاکیزگی هوا و سلامت مردم اهمیت نمی‌دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: باید به‌صورت ویژه به تاکسیرانی رسیدگی کنیم. اگر می‌خواهیم تهران را شهری با فرهنگ و دور از آلودگی هوا نشان دهیم، باید این حوزه را به‌عنوان نوک پیکان مدیریت شهری در نظر بگیریم.

وی در ادامه به «درد و دل‌های تاکسیرانان» نیز پرداخت و عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های تاکسیرانان ایجاد یک نظام حمل‌ونقل عمومی غیررسمی در شهر‌ها به اسم تاکسیرانی اینترنتی است. درست است که نمی‌شود تکنولوژی را کنار گذاشت، اما معتقدیم باید شرایط برابر برقرار باشد. موضوع اول که در این مورد قابل بحث است، معاینه فنی است که تاکسیران‌ها باید هر ٣ یا ۶ ماه انجام دهند، اما تاکسی‌های اینترنتی این اجبار را ندارند. نکته دیگر تاکسی‌های فرسوده است؛ ما تاکسی‌های با عمر بالای ١٠ سال را فرسوده می‌دانیم، درحالی‌که تاکسی‌های اینترنتی به‌هیچ‌وجه این محدودیت را ندارند. نباید به نام تولید اشتغال، برای هوای پایتخت هزینه‌تراشی کنیم.

پورسیدآقایی موضوع دیگر را سوخت تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی دانست و افزود: ما تاکسی‌ها را گازسوز کردیم تا برای هوای پایتخت کم‌ترین آلایندگی را داشته باشند و این در حالی است که تاکسی‌های اینترنتی آلایندگی بالا دارند و نظارتی بر آن‌ها نیست.

وی مشکل دیگر در این بحث را استاندارد بودن ماشین‌ها خواند و گفت: خودروی اغلب تاکسی‌های اینترنتی پراید است، درحالی که ما دیگر به پراید به‌عنوان تاکسی مجوز نمی‌دهیم. بنابراین، باید شرایط برابر برقرار باشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: نکته دیگر نوسازی است؛ ما می‌دانیم بسیاری از تاکسی‌ها به سن فرسودگی رسیده‌اند، اما متأسفانه مشکلات در پرداخت بودجه و معضلات اقتصادی و صنعتی، فرایند نوسازی ناوگان تاکسیرانی را بسیار کند کرده است.

محسن پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در شهری مدرن و سالم زندگی کنیم، باید بتوانیم قوانین و مقررات مترقی در این زمینه داشته باشیم و به تاکسیرانی شهر نیز بیش از پیش رسیدگی کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *