صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عزم جزم رسانه ملی برای حمایت از روحیه کار

۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳:۲۹
کد خبر: ۵۱۲۹۵۱
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
معاون سیما در خصوص برنامه‌های رسانه ملی به منظور تقویت روحیه کار و تلاش، یادداشتی منتشر کرد.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ در متن یادداشت مرتضی میرباقری در روزنامه جام جم، به این نکته اشاره شده که گفتمان‌های حاکم بر تمامی سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌سازی‌های رسانه ملی بدین شرح است:

گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان کارآمدی نظام، گفتمان پیشرفت و سبک زندگی اسلامی ایرانی، گفتمان امید و نشاط.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری کرده‌اند که سخنرانی در جمع دانشگاهیان خراسان شمالی در سال ۹۱ به پیشرفت در دو بعد کلان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پرداختند و شاخصه‌های پیشرفت در بعد سخت‌افزاری را که همان بخش ابزاری تمدن‌سازی اسلامی است همانند شاخصه‌های توسعه در بخش‌های گوناگون تولید و صنعت و خدمات و دانشگاه، اختراع، سیاست و اقتدار سیاسی ـ. نظامی برشمردند و موفقیت کشور در این زمینه‌ها را بر اساس آمار و ارقام نهاد‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و تخصصی مثبت و رو به رشد ارزیابی کردند.

معظم له پیشرفت در بعد نرم‌افزاری را که همان بخش حقیقی پیشرفت و تمدن سازی است سبک زندگی دانستند و شاخص‌های متعددی را فهرست‌وار ذکر نمودند که از جمله این شاخصه‌ها فرهنگ کار و تلاش، فرهنگ راستگویی و فرهنگ رانندگی، مساله خانواده، سبک ازدواج، رفتار در محیط‌های مختلف است و ایشان تاکید داشته‌اند برای ارتقاء شاخصه‌ها در این بعد باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

بر همین اساس رسانه ملی ذیل یکی از همین گفتمان‌های پنجگانه اصلی یعنی گفتمان پیشرفت و سبک زندگی اسلامی ایرانی باید به ارتقاء فرهنگ کار و تلاش اهتمام جدی داشته باشد.

البته رسانه ملی در چند سال اخیر و در دوره مدیریت جدید به این کار اهتمام ورزیده است هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی وجود دارد. علاوه بر راه‌اندازی شبکه ۲۴ ساعته ایران‌کالا در ساختار‌های مختلف به این مهم توجه شد. تولید و پخش سریال‌هایی همچون «سایه‌بان»، «دلدار» و «شش قهرمان و نصفی» و مستندهایی، چون «قصه رسیدن»، «قصه با هم بودن»، «بازگشت»، «کارآفرینان»، «صفر تا صد»، «لوازم خانگی»، برنامه‌های ترکیبی همچون «رمز موفقیت»، «زنان قصه ما»، «نوآوران»، انیمیشن‌هایی همچون «مهارت‌های زندگی»، «دهکده پرماجرا»، «قهرمانان مدرسه» و برنامه‌هایی همچون «پایش» و «ثریا» بخش محدودی از صد‌ها برنامه‌ای است که تا کنون در شبکه‌های مختلف پخش شده است.

هرچند در سال‌های اخیر به علت تنگنا‌ها و فشار‌های مالی و لزوم پاسخگویی به نیاز فرهنگی مردم و تأمین برنامه‌های متعدد و متنوع، علی رغم مخالفت ذاتی و مبنایی، مشارکت و اسپانسر به تلویزیون تحمیل شد.

خوشبختانه تذکر اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگران عزیز در چهارشنبه گذشته مبنی بر پرهیز از اشاعه روحیه بخت‌آزمایی و توجه اساسی به فرهنگ کار و تلاش، برنامه‌ریزان و برنامه‌سازان را بیش از پیش ملزم به تحقق این فرمایش خواهد کرد که با دستور اخیر رئیس محترم سازمان در حال بازنگری اساسی در تمامی برنامه‌های رسانه ملی برای حذف یا مدیریت عواملی همچون اسپانسر‌ها برای از میان برداشتن این روحیه و تنبلی خصوصا در مسابقات و برنامه‌های ترکیبی و نیز تقویت فرهنگ کار و تلاش در تمامی ساختار‌های برنامه‌سازی اعم از سریال‌ها، مستندها، انیمیشن، ترکیبی و مسابقات خواهیم بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *