تشریح اهداف و دستاوردهای طرحهای تعالی فرهنگی دادگستریها و تکریم ارباب رجوع
وی افزود: تمام فرآیند تدوین این طرحها با مشارکت همکاران در ستاد و صف بوده است و کار مشارکتی وجود داشته است.
معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: در جلسات متعدد پس از اعتبار سنجی، اجرای آزمایشی طرح را نهایی کردیم و به دلیل تعاملی که وجود داشته از روسای کل و دادستانها که در این کار مشارکت کردند تشکر میکنم.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به تعیین ۹ معیار اصلی و ۶۱ زیر معیار و ۲۶۴ شاخصه در مدل طرح تعالی فرهنگی و تعین ۵ معیار اصلی، ۱۷ زیرمعیار و ۸۵ شاخص در مدل تکریم ارباب رجوع به دستاوردهای چند دوره اجرای طرح تعالی فرهنگی و یک دوره اجرای طرح تکریم ارباب رجوع اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از آثار این مدل در حوزه تعالی فرهنگی این بود که مدیران ارشد در سال ۹۷، ۴۶ درصد بیش از سال ۶۹ به کارهای فرهنگی اهتمام ورزیدند که قابل تقدیر است.
معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: نکته دوم اینکه از مراکز استانها به شهرستانها تسری پیدا کرد و نکته سوم اینکه نظرسنجیهای زیادی انجام شد و نتایج آن منعکس گردید.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی بیان داشت: علاوه بر این فضای رقابتی از طریق رتبه بندی دادگستریها و اهدای جایزه ایجاد شد.
وی با اشاره به توسعه خلاقیت و افزایش توانمندی در سایه اجرای طرح جایزه تعالی فرهنگی و تکریم ارباب رجوع ادامه داد: امسال با موافقت ریاست قوه قضاییه جایزهای به خود دادگستریها داده میشود که در مسیر تعالی و تکریم هزینه کنند و از ریاست قوه قضاییه تشکر میکنم.
معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: در طرح تکریم ارباب رجوع استانهای گلستان، خراسان شمالی و کرمانشاه رتبه برتر را کسب کردند.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی عوامل موفقیت استانهای برتر را تمرکز معاونین فرهنگی، مشارکت همه حوزه ها، توانمندی معاونین و مسئولین فرهنگی، همکاری روسای کل دادگستریها و توجه به نیاز مخاطبان عنوان کرد.