صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رامبد جوان: بهترین اتفاق برای فیلمساز دیدن اثرش در کنار تماشاگران است/نظم مثال زدنی جشنواره جهانی در روز اول

۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱:۰۱
کد خبر: ۵۱۱۱۳۰
نخستین روز از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی آغاز شد که همچنان پردیس سینمایی چارسو به عنوان کاخ رسانه میزبان اهالی رسانه است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی نخستین روز از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی آغاز شد که همچنان پردیس سینمایی چارسو به عنوان کاخ رسانه میزبان اهالی رسانه است.

نخستین روز جشنواره جهانی فیلم فجر با اکران فیلم کوروساوا آغاز شد و پس از آن اکران فیلم جدید علیرضا داوود نژاد نخستین اکران ایرانی را رقم زد.

استقبال اهالی رسانه و هنرمندان نسبت به این فیلم چندان زیاد نبود و شاید بتوان این اثر را قربانی روز اول دانست.

محمدمهدی عسکرپور کارگردان آثاری همچون میهمان داریم و قدمگاه یکی از میهمانان ویژه روز اول جشنواره بود. وی همراه با رضا میرکریمی به بازدید از غرفه بازار پرداخت.

سیروس ابراهیم زاده، رامبد جوان، حمیدرضا آذرنگ و مه لقا باقری از دیگر هنرمندانی بودند که در اولین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر میهمان کاخ چارسو بودند.

رامبد جوان فیلم «عبور از مرز» از فیلم‌های بخش «جلوه‌گاه شرق» را که در اولین روز جشنواره در سالن شماره دو چارسو نمایش داشت، معرفی کرد.

این بازیگر و کارگردان سینما ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: بسیار از شما تشکر می‌کنم که برای تماشای فیلم به سالن سینما آمده‌اید.

این بهترین اتفاق برای یک فیلمساز است که مخاطبان فیلمش را در سالن سینما تماشا کند.

او ادامه داد: کارگردان چینی این فیلم به نام «هو منگ» بسیار جوان است اما «عبور از مرز» دومین فیلم اوست که درباره عشق به خانواده است.

نغمه ثمینی فیلمنامه نویس و مدرس دانشگاه، در کارگاه فیلمنامه نویسی «دارالفنون» با تشریح الگوهای مختلف برای ساخت کاراکتر، تجربه خود را در این زمینه در قالب فرمول جادویی بیان کرد.

وی همچنین توضیحاتی درباره استادان این کارگاه ها ارایه داد و گفت: سال گذشته وقتی از شاگردان پرسیدیم که از چه کسی بیشتر یاد گرفتید، تقریبا همه اسم نغمه ثمینی فیلمنامه نویس موفق ایرانی را عنوان کردند و من اطمینان دارم شما بسیار از او خواهید آموخت.
پس از صحبت های میری، دانشجویان به دو گروه تقسیم شدند؛ گروهی با عنوان «خانواده» در سالن سه با تدریس نغمه ثمینی و گروه دیگر با عنوان «مهاجرت» در سالن چهار با تدریس مهران کاشانی قرار گرفتند.
نغمه ثمینی فیلمنامه نویس کشورمان در ابتدای کارگاه خود با اشاره به اینکه بیان تمام جزییات فیلمنامه نویسی در مدت یک روز و نیم دشوار است، گفت: هیج عنصری در فیلمسازی به اندازه فیلمنامه مهم نیست و همه چیز با آن شروع می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *