بازسازی خطوط ریلی و ساخت مجدد دیوار ضامن در نقاط سیلخیز
مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن بیان کرد: حرکت درزین پیش از حرکت قطارهای مسافری در محور شمال کشور باعث شد که این سنگ چند تنی به قطارهای مسافری برخورد نکند و با برخورد به درزین و خارج شدن از خط ۵ نفر از کارکنان متعهد شرکت آسیب دیدند و موجب شد، ۷۰۰ مسافر ریلی منطقه شمال کشور سالم ماندند.
معینی اظهار کرد: در صورت عازم نشدن درزین در پنجم فروردین ماه، امکان برخورد سنگ با یکی از دو رام قطار مسافری که یک رام آن از سمت تهران و یک رام دیگر از سمت گرگان در حرکت بودند بسیار زیاد بود.
وی با بیان اینکه به طور معمول در مسیرهایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد زوال ریزی و زوال برداری انجام میشود و نگهبان مستقر است گفت: متخصصان شرکت تراورس همواره با پیاده روی، بازدید با درزین، دیزل و... وضعیت خطوط ریلی و خطرات احتمالی را کنترل و سریع به مسئولان مربوطه انتقال میدهند.
مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن (تراورس) همچنین به وقوع سیلاب در خطوط ریلی شمال کشور هم اشاره کرد و گفت: با وقوع سیلاب مسائل متعددی رخ داد که همکاران شرکت در کنار همکاران راه آهنی با تعهد و پشتکاری مثال زدنی موجب رفع مسدودیها و آزادی خطوط در اسرع وقت شدند و این همت از ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین ماه ۹۸ در راه آهن شمال ادامه داشت و هنوز نیز متوقف نشده است.
معینی تصریح کرد: همکاران ما در ایام عید با وقوع سیل مجبور به جابجایی حدودا سه متری خط راهآهن در بعضی نقاط شدند تا سیر ایمن مسافران و قطارهای نوروزی تامین گردد.
مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن با تشکر از نیروهای این بخش اظهار کرد: هم اکنون با بازسازی خطوط و ساخت مجدد دیوارهای ضامن در نقاط سیل خیز درصدد هستیم ایمنی سیر قطارها به بهترین شکل تضمین گردد.