صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برخی واحدهای علمی کاربردی که به کارمندان دولت خدمات می‌دادند بسته شدند

۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷:۱۲
کد خبر: ۵۱۰۵۸۲
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:بر اساس مصوبه شورای عالی اداری آنچه که در دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام شده توقف مراکز دانشگاه وابسته به مراکز دولتی است که نوعاً به کارمندان و مستخدمین آن‌ها خدمات ارائه می‌کرد.

به گزارش گروه جامعه به نقل از  خانه ملت، منصور غلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال محمدحسین فرهنگی گفت:در مسائل مربوط به آموزش‌های مهارتی، افت و خیزی را در دانشگاه‌های ذیربط و مجموعه دانشگاه‌ها طی ۲ الی ۳ دهه اخیر داشته‌ایم و داوطلبان دوره کاردانی کاهش داشته‌اند. این موضوع در سال‌های اخیر رخ نداده، اما با تغییر در برنامه به این مطلب توجه ویژه‌ای داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: از زمانی که دانشگاه فنی و حرفه‌ای به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتقل شده این مسئولیت در چارچوب ۳ حوزه کاری شامل دانشگاه‌های مختلف در مجموعه دانشگاه‌های شهرستان‌ها و استان‌های مختلف که رشته‌های کاردانی دارند، در حوزه دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی و حمایت‌هایی که ما در ساختار و اداره و توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور داشته‌ایم، تعریف شده است.

وی افزود: در یک سال گذشته در تمام اسناد و برنامه‌ها موارد لازم جهت تربیت دانشجوی دارای مهارت را استخراج کرده‌ایم و دانشگاه‌های کشور را در بخش‌های مهارتی مورد حمایت و تشویق قرار داده‌ایم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با تأکید بر اینکه طرح‌هایی مانند مهارت‌افزایی در دانشگاه‌ها که به صورت کارگاه‌های تکمیلی در حال انجام است، یکی از اهداف وزارت علوم بوده از سوی دیگر رشته‌های جدید، تجدیدنظر در رشته‌های قبلی و تجهیز و تکمیل کارگاه‌های فنی را حمایت کرده‌ایم، عنوان کرد: باید مشوق‌هایی برای استقبال داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و دوره‌های مهارتی داشته باشیم تا میل آن‌ها را برای ورود به این دوره‌ها افزایش دهیم.

غلامی با اشاره به اینکه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای علیرغم انتقال، عدم تطابق‌هایی را داشته‌ایم، اما تمام تلاش خود را برای تقویت آن انجام داده‌ایم، ادامه داد: برای اولین بار اجازه داده شده شورای برنامه‌ریزی عالی فرهنگی را داشته باشیم، تعداد کل رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای را افزایش داده‌ایم؛ در سال ۹۵، ۳۱۳ رشته کارشناسی ناپیوسته مهارتی وجود داشت که در سال ۹۷ به ۶۶۲ رشته کارشناسی ناپیوسته مهارتی افزایش پیدا کرد، همچنین در سال ۹۷ نیز ۱۰ رشته جدید ارائه شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه ۱۰۲ برنامه درسی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی برای به روزرسانی مورد بازنگری قرار گرفته شد که برای تقویت این دانشگاه موثر است، گفت: ارتباط با دستگاه‌های اجرایی برای تقویت امکانات فنی و مهارتی و توسعه رشته‌های جدید در حال انجام است، برنامه‌ای تنظیم شده تا دبیرخانه نظام مهارتی را در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایجاد کنیم، منابع خوبی نیز برای تجهیز آزمایشگاه پیش‌بینی شده تا دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه در خصوص مصوبه شورای عالی اداری آنچه که در دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام شده توقف مراکز دانشگاه وابسته به مراکز دولتی است که نوعاً به کارمندان و مستخدمین آن‌ها خدمات ارائه می‌کرد، تصریح کرد: مهارت‌های تولیدی و صنعتی در مراکز خصوصی به خوبی حمایت شده است، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا آموزش مهارتی توسعه پیدا کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه تلاش ما این است تا دانشجویان در محیط کار واقعی آموزش ببینند و در همین راستا از ایجاد مراکز علمی کاربردی کنار واحد‌های تولیدی حمایت می‌کنیم، ادامه داد: از مهرماه ۹۵ تا مهرماه ۹۷ تعداد ۷۰۰ کد رشته جدید برای دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خاطر نشان کرد: ۱۳۹ هزار و ۷۸ دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی پذیرش شد که توانست مراکز علمی و کاربردی را برای ادامه کار امیدوار کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *