توسعه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی در استان البرز
به گزارش گروه جامعه ، مرتضی سلامی مدیر کل تامین اجتماعی البرزاعلام کرد: اداره کل تامین اجتماعی البرز و شعب تامین اجتماعی این استان به عنوان استان پایلوت جهت اجرای سامانه متمرکز ارائه ٦٥ موردخدمات غیر حضوری آغاز بکار نموده اند.
سلامی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به الزام ارائه خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان عریز این سازمان و نگرش جدیدی که در سالیان اخیر در این سازمان در این زمینه شکل گرفته است، تحول در ارائه خدمات غیر حضوری و بهره مندی از فناوری اطلاعات در انجام فرآیندهای اداری مورد توجه ویژه قرار گرفت و در حال حاضر ارائه خدمات مذکور به صورت غیر حضوری فراهم گردیده است.
مدیر کل تامین اجتماعی البرز با بیان اینکه با توجه به حجم بالای متقاضیان و مراجعین سازمان تامین اجتماعی و جایگزینی روشهای بهینه، این سازمان با راه اندازی روشهای نوین و غیر حضوری مانند ارسال لیستهای بیمه به صورت الکترونیک، دسترسی آحاد بیمه شدگان به سایتهای الکترونیکی و دریافت خدماتی که قبلا به صورت حضوری ارائه میشدند و بیمه شدگان ناچار به مراجعه و حضور در شعبات و صرف وقت و تحمل هزینهها بودند، اظهار داشت: رویکرد سازمان تامین اجتماعی در این خصوص دسترسی و استفاده از کار آمدترین و بهترین شیوههای ارائه خدمات و کسب رضایتمندی مراجعین است و در این راستا گامهای موثر در جهت رفاه حال بیمه شدگان برداشته شده که سامانه متمرکز ارائه خدمات غیر حضوری از مهمترین اقدامات در این زمینه است که با استفاده از آن عدم تضییع حقوق ذینفعان، ارائه خدمات بهینه، تخصیص ظرفیت مناسب در شعب و جلوگیری از اتلاف وقت بیمه شدگان به انجام میرسد.
وی افزود: این سرویس با هدف مدیریت بهینه تقاضاها و تکریم و رفاه بیشتر بیمه شدگان پس از ایجاد بسترهای لازم و انجام آموزشهای مربوطه به کارکنان و با استفاده از امکانات موجود و با گستره پوشش خدمات این سازمان تعریف شده است.
سلامی گفت: اجرای موفق این طرح نیازمند آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و نیز همراهی ذینفعان است تا با رفع ایرادات احتمالی در آینده نزدیک این طرح در تمامی کشور به اجرا درآید.