صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ثبت ۲۱ هزار فقره شکایت مردمی از کالا و خدمات

۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۰۸۴۶۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
طی اسفند ماه سال گذشته ۲۱ هزارو ۵۲۹ فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.

به گزارش گروه اقتصاد ، طی اسفند ماه سال گذشته ۲۱ هزارو ۵۲۹ فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.

از این تعداد شکایات، ۱۸ هزارو ۶۱۰ فقره (۸۶ درصد) مربوط به کالا و ۲ هزارو ۹۱۰ فقره (۱۴ درصد) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های واصله در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به نان، گوشت مرغ، میوه و سبزی و همچنین رستوران‌های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودرو‌های سبک است، گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت در صدر عناوین تخلف است.

در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۲ هزارو ۹۹۳ فقره (۶۰ %) تلفنی، ۵۸۶۵ فقره (۲۷ %) حضوری و ۲۶۷۱ فقره (۱۳ %) کتبی بوده است.

از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۶۱۸۴ فقره (۲۹%) متخلف و ۷۱۱۵ فقره (۳۳ %) غیر متخلف شناخته شده اند و ۸۲۳۰ فقره (۳۸ %) تحت بررسی است.

از مجموع شکایات دریافتی طی اسفند ماه سال ۹۷، برابر ۶۲ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۳۸ درصد بدلیل استعلامات حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی است.

گفتنی است از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۴۹۱ فقره (۸ درصد) با برآورد ارزش ۴.۶ میلیارد ریال در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع ازتشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *