ثبت ۲۱ هزار فقره شکایت مردمی از کالا و خدمات
از این تعداد شکایات، ۱۸ هزارو ۶۱۰ فقره (۸۶ درصد) مربوط به کالا و ۲ هزارو ۹۱۰ فقره (۱۴ درصد) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایتهای واصله در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به نان، گوشت مرغ، میوه و سبزی و همچنین رستورانهای غذاخوری و تعمیرگاههای خودروهای سبک است، گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت در صدر عناوین تخلف است.
در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۲ هزارو ۹۹۳ فقره (۶۰ %) تلفنی، ۵۸۶۵ فقره (۲۷ %) حضوری و ۲۶۷۱ فقره (۱۳ %) کتبی بوده است.
از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۶۱۸۴ فقره (۲۹%) متخلف و ۷۱۱۵ فقره (۳۳ %) غیر متخلف شناخته شده اند و ۸۲۳۰ فقره (۳۸ %) تحت بررسی است.
از مجموع شکایات دریافتی طی اسفند ماه سال ۹۷، برابر ۶۲ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۳۸ درصد بدلیل استعلامات حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی است.
گفتنی است از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۴۹۱ فقره (۸ درصد) با برآورد ارزش ۴.۶ میلیارد ریال در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع ازتشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.