پرونده خط سه مترو بسته میشود/بهره برداری از شش ایستگاه خط شش در سال ۹۸
به گزارش گروه جامعه ، علی امام، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲۰ کیلومتر از خطوط مترو و ۱۱۵ ایستگاه به بهره برداری رسیده است که تا پایان سال ۵۱ کیلومتر دیگر شامل ۱۸ ایستگاه به آن اضافه خواهد شد.
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به برنامههای این شرکت در سال جدید تصریح کرد: آخرین ایستگاه باقی مانده خط سه در سال جدید به بهره برداری خواهد رسید و به این ترتیب با افتتاح ایستگاه اقدسیه، پرونده خط سه بسته خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین پایانه جنوبی خط سه در حاشیه ایستگاه آزادگان در سال ۹۸ آغاز خواهد شد که امیدواریم در صورت تامین مالی، فاز یک آن امسال به بهره برداری برسد.
امام با اشاره به اجرای عملیات احداث پایانههای خط چهار توضیح داد: فاز یک پایانه کلاهدوز قبلا بهره برداری شده بود که امسال نیز سعی میکنیم فاز ۲ به بهره برداری برسد. در پایانه اکباتان نیز که اولین پایانه زیرزمینی تهران است فعالیت اجرایی در حال انجام بوده و فاز یک آن طی امسال به بهره برداری میرسد.
توسعه غربی خط ۴ مترو
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اجرای عملیات توسعه غربی خط چهار گفت: یک و نیم کیلومتر حد فاصل ایستگاه ارم سبز تا جنت اباد در سال جاری با دو ایستگاه ارم سبز و A۴-۲ در سال جدید افتتاح خواهد شد.
وی افزود: علاوه بر سه ایستگاهی که فردا به بهره برداری میرسد، ۱۵ کیلومتر دیگر از خط شش با شش ایستگاه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
امام در مورد خط هفت نیز گفت: بخش شرقی این خط به طول ۸ کیلومتر از ایستگاه مهدیه تا میدان بسیج شامل ۷ ایستگاه را نیز به بهره برداری خواهیم رساند.
شش خط جدید به خطوط مترو اضافه میشود
این مقام مسئول با اشاره به پیشنهاد ارائه شده در قالب بازنگری طرح جامعه ریلی گفت: راه اندازی چهار خط جدید ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ پیشنهاد شده است که با توجه به اولویت بندی در صورت تصویب اجرایی خواهد شد. علاوه بر این دو خط اکسپرس نیز به خطوط تهران اضافه میشود.
وی با اشاره به اینکه افق طرح جامع ریلی برای تکمیل سال ۱۴۲۰ دیده شده است، عنوان کرد: بر اساس این طرح شهروندان تهرانی از درب منزل تنها با پیمودن ششصد متر باید به یکی از مودهای مطمئن حمل و نقل ریلی دسترسی داشته باشند.
هیچ دغدغهای برای ایمنی خط ۷ وجود ندارد
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه تکمیل تجهیزات ایستگاههای مترو پس از بهره برداری صورت میگیرد، اظهار کرد: وقتی خطوط بر اساس فازبندی به بهره برداری میرسد بر اساس مدل سازیهای صورت گرفته سامانه تهویه اجرا میشود. تمام ارکان اجرای پروژه شامل مشاوران، پیمانکاران و ... ایمنی خط را تایید کرده اند و جای هیچ دغدغهای از این لحاظ وجود ندارد.