قطع سیم کارتهای شخصی به پله ۱۱۸ هزار عددی رسید/پیامکهای تبلیغاتی عامل اصلی گزارشها
طبق اعلام این سازمان، سامانه # ۸۰۰* و سامانه ۱۹۵ دو سامانهای هستند که مشترکین میتوانند انواع پیامکهای تبلیغاتی یا دیگر پیامکهای مزاحم را از این روش پیگیری کرده و در صورت لزوم گزارش تخلف یا درخواست قطع شدن آنها را اعلام کنند.
علاوه بر پیامکهای ارسال شده از سوی برخی سیم کارت ها، پیامکهای ارسال شده از سوی شمارههای تلفن ثابت به همراه کد مانند *******۰۲۱ و ********۰۲۶ و برای سرشمارههای تبلیغاتی به شکل ***۱۰۰۰ و ***۲۰۰۰ و ***۳۰۰۰ و ***۵۰۰۰ و برای شمارههای تلفن همراه به شکل *********۰۹ برای این دو سامانه گزارش دهند.
علاوه بر این دو سامانه، روش جدید سامانه خودکار تشخیص پیامکهای مزاحم تعریف و مورد استفاده قرار گرفت که این راه نیز برخی از پیامکهای مزاحم را شناسی و از گردونه تبلیغات حذف کرده است.
در همین راستا، طبق آخرین آمار بخش ICT سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا ظهر روز ۱۲ فروردین ماه، ۱۱۸ هزار و ۸۱۲ سیم کارت شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است.