صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نصب سامانه «سپهتن» بر روی تاکسی‌های مسافربری بین شهری و خودرو‌های حمل بار در سال جاری/چک فنی اتوبوس‌های برون شهری پیش از شروع سفر‌های نوروزی

۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷:۲۸
کد خبر: ۵۰۶۲۹۹
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پیش از ورود به سال جدید اتوبوس‌های برون شهر در دو نوبت چک فنی شدند.

به گزارش گروه جامعه ، سردار سید کمال هادیانفر در بازدید از پایانه اتوبوسرانی غرب اظهار کرد: در این روز‌های پر تردد سال در جاده‌های کشور رانندگان اتوبوس‌ها، سهم قابل ملاحظه‌ای در جابجایی مسافران دارند و مسافت‌های طولانی را در جاده‌ها طی می‌کنند تا به مقصد برسند.

وی با اشاره به عدم رعایت برخی قوانین توسط راننده‌ها گفت: تقریبا ۹۲ درصد جابجایی مسافران در کشور از طریق جاده‌ها اتفاق می‌افتد که بخش عمده این حمل و نقل توسط اتوبوس‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کنترل فنی اتوبوس‌ها بیان کرد: قبل از ورود به سال جدید، چک فنی اتوبوس‌های برون شهری در دو نوبت توسط پلیس راه و با کمک راهداری انجام شد و تذکرات لازم به مدیران فنی در ترمینال‌ها در سراسر کشور داده شد.

هادیان‌فر افزود: سامانه سپهتن که توسط پلیس در اتوبوس‌ها نصب شده است می‌تواند ۵۰۰ متر قبل از رسیدن اتوبوس به مقصد عملکرد راننده‌ها به پلیس گزارش دهد.

وی گفت: سامانه سپهتن گزارش رفتار راننده را اعم از سرعت، سبقت و انحراف‌ها برای پلیس ارسال می‌کند، ضمن اینکه چهره راننده نیز در مانیتور پلیس قابل مشاهده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به این سرعت سامانه سپهتن نسبت به سامانه قبلی بیشتر است، گفت: سامانه‌ای که در گذشته استفاده می‌شد به صورت آفلاین کار می‌کرد و زمان طولانی لازم بود تا اطلاعات به دست پلیس برسد، اما سامانه سپهتن به صورت آنلاین بوده و ظرفیت بسیار خوبی برای پلیس ایجاد کرده است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه سامانه سپهتن بر روی تاکسی‌های مسافربری بین شهری و خودرو‌های حمل بار هم نصب خواهد شد، بیان کرد: نصب این سامانه بر روی این دو‌دسته از خودرو‌ها در سال جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: مسافران می‌توانند برای تقدیر و تشکر و یا اعلام نارضایتی از راننده به دلیل تخلف رانندگی با استفاده از پلاک سوم که در بالای سر راننده اتوبوس نصب است با سامانه ۱۱۰۱۲۰ به صورت پیامکی عملکرد راننده را گزارش کنند که بلافاصله در اولین پلیس راه در صورت مشاهده تخلف از سمت راننده خودرو متوقف می‌شود و تذکرات و اعمال قانون صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که رانندگان اتوبوس‌ها در خصوص مشکلات راه و گرانی لاستیک دارند، اظهار کرد: رانندگان در خصوص گرانی وسایل تجهیزات از جمله لاستیک و شیشه مشکلاتی دارند که باید دولت و وزارت راه اهتمام جدی داشته باشند، زیرا این بخش مهمی است که جابجایی مسافر را انجام می‌دهد امیدواریم که دغدغه‌های این عزیزان را بتوانیم کاهش دهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *