«گردشگری ورزشی» به دنبال تعریف کیفیت ورزش است
با توجه به اینکه ورزش میتواند برای مطالعه گردشگری، تمرکز فوقالعادهای داشته باشد، کتاب «گردشگری ورزشی» نیز به ترسیم مدیریت ورزشی در زمینه ورزشی، جامعهشناسی ورزشی، رفتار مشتریان، بازاریابی ورزشی، اقتصاد، جغرافیای ورزشی و مطالعات گردشگری در مباحث نوظهور توسعه گردشگری در مکان و زمان میپردازد.
بخش اول مقصود، ساختار و اهداف کتاب را معرفی میکند. بخش دوم که شامل فصول دو تا چهار میشود، به اساس و پایه توسعه گردشگری ورزشی میپردازد. این بخش با اصول بنیادی مطالعه گردشگری ورزشی برای خواننده تهیه و آماده شده است.
بخش سوم که از فصول پنج تا هفت است، عناصر فاصلهای توسعه گردشگری ورزشی را مورد توجه قرار میدهد. این فصلها توسعه گردشگری ورزشی در رابطه محیط، مکان و محیط زیست را امتحان میکند. هر یک از این موضوعات، جنبههای مهم و ظهور توسعه را ارائه میکند.
بخش چهارم که از فصول هشت تا ده را در بر میگیرد، توسعه گردشگری ورزشی را در رابطه با زمان امتحان میکند و بخش پنجم که فصل یازده کتاب است، نتیجهگیری در مورد بازنگری بحثهای قبلی است.
این کتاب درباره گردشگری ورزشی و مشخص کردن و آشکارسازی فضا و زمان مربوط به آن است و به دنبال تعریف کیفیت ورزش است که کمکهای منحصربهفرد گردشگری را شرح میدهد. سپس مفهوم توسعه گردشگری و مطالعه گردشگری ورزشی را بکار میبرد.
در این کتاب، سه سوال کلیدی در متن گردشگری ورزشی مطرح میشود که چه چیزی باعث منحصربهفرد شدن ورزش بهعنوان جذابیت یا فعالیت توریست میشود؟ چگونه گردشگری ورزشی در محیط آشکار شده است؟ و چگونه این آشکارسازیها همه زمانها را تغییر میدهند؟
این کتاب عملکرد ورزش را بهعنوان شکل بالقوه و مشخصی از جاذبههای توریستی معرفی میکند. تعاریف مختلف از ورزش و کیفیت آن جاذبهای استثنایی از آن ارائه میدهد و منافع گردشگری و محققان این رشته و همچنین استعدادهای قابلکشف آن را نشان میدهد. در این میان، نوع عامل انسانی نیز بهعنوان یک جاذبه توریستی قابلتوجه است. اشکال متنوع گردشگران در این زنجیره نشاندهنده بازار متنوع گردشگری ورزش است. در نهایت پوشش رسانهای ورزش سهم قابلتوجهی در جاذبههای توریستی و اهداف آن دارد.
گردشگری ورزشی الگوهای سفر را به علت اهداف و چشماندازهای گردشگری تحت تأثیر قرار میدهد. گردشگری ورزشی ماهیت تجربیات فصلی ورزش، تکامل گردشگری ورزشی و اهداف گردشگری را تحت تأثیر قرار میدهد.
قدردانی از این حمایتهای پویا باعث تعامل مداوم در ساختمان نظری و تحقیقات تجربی میشود. این فعالیتها به درک درستی از رابطه پویا بین ورزش و گردشگری در فرآیند توسعه کمک خواهد کرد.
این کتاب نوشته، تام هینچ و جیمز هایام است که با ترجمانی، چون فرشاد تجاری و فاطمه جعفری با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه در ۲۲۶ صفحه از سوی انتشارات سناگستر چاپ و وارد بازار کتاب شده است.