صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بهره‌برداری از ظرفیت‌های خالی بنادر شمالی و جنوبی در سال ۹۸

۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۰۴۸۷۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هوشمند سازی بنادر، کاهش زمان رسوب کالا، بهره‌برداری از ظرفیت‌های خالی موجود در بنادر شمالی و جنوبی را از جمله اولویت‌های این سازمان در سال جاری اعلام کرد.
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در پیام نوروزی خود به تشریح اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سال جدید پرداخت. در بخشی از پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آمده است: شرح دستاورد‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سالی که گذشت را به آینده وا می‌نهیم، اما تقویم سال ۹۷ را درحالی به پایان می‌رسانیم که به رغم همه چالش‌ها و موانع اقتصادی ناشی از تحریم‌های غیرمنطقی و غیرعقلانی آمریکا، این سازمان موفق شد در سایه همت و تلاش همه متخصصان و کارشناسان در جامعه دریایی و بندری کشور، دستاورد‌های بسیار بزرگی را رقم بزند که از آن جمله می‌توان به احیای کریدور چابهار و توجه فعالان و بازرگانان اقتصاد دریایی جهان به تزانزیت از بندر اقیانوسی چابهار، اشاره کرد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: در این سال همچنین با دور اندیشی در سرمایه گذاری‌های بندری و پسکرانه ای، تجهیز فنی بنادر با جدیت دنبال شد که آخرین آن‌ها تجهیز اسکله‌های بندرچابهار و بندر شهید رجایی و افزایش ظرفیت‌های کانیتنری این دو بندر بود.

همچنین راستاد تصریح کرده است: سازمان بنادر و دریانوردی، در صدد است در سال جدید، با کمک همه همکاران پر تلاش در راستای اجرای سیاست‌های برنامه توسعه ششم گام بردارد و هوشمند سازی بنادر، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان برای ارتقای آسایش و رفاه بندرنشینان، کاهش زمان رسوب کالا، بهره برداری از ظرفیت‌های خالی موجود در بنادر شمالی و جنوبی، ایجاد مراکز تولید، واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی، یکپارچگی سامانه‌های عملیاتی و حذف فرآیند‌های غیرضروری موازی یا هزینه زا، رشد حداکثری گردشگری دریایی، ارتقای ناوگان مقابله با حریق، اجرای لایروبی‌های انباشته در بنادر، تغییر ناوگان سنتی به مدرن، توسعه ناوگان مسافری دریایی و تعیین تکلیف ناوگان فرسوده را با جدیت دنبال نماید که قطعاً تحقق این برنامه‌ها بدون همکاری صمیمانه و هوشمندانه آحاد جامعه دریایی و بندری میسر نخواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *