اعتباردهی و اعتمادسازی فروش آثار هنری را افزایش میدهد
وی اظهار کرد: آثاری که به هویت ایرانی ارتباط داشته باشند در خارج از مرزها و کارهایی که برای نسل امروز جنبه تزئینی داشته باشند، در داخل کشور از فروش بالاتری برخوردار هستند.
مدیر گالری شیث با بیان اینکه فروش آثار هنری موضوع بسیار عمیق و پیچیدهای است، بیان کرد: در زمینه افزایش خرید آثار راهکار زیاد است، ولی اصل پیشنهادها اعتباردهی و اعتمادسازی است بنابراین اگر در جامعه به هنر اعتبار دهیم و ارزشش را به افراد جامعه بشناسانیم طبعا با سرمایهگذاری بهتری مواجه میشویم و بازدهی مناسبتری را شاهد خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه هنر از هر چیزی که انسان بتواند به آن فکر کند، ارزشمندتر است، گفت: من تابلویی را در سال ۱۳۸۳ به قیمت ۳۰۰ هزار تومان خریدم و با فاصله ۱۰ تا ۱۲ سال ارزش این تابلو به ۸۰ میلیون تومان رسید. اگر طلا یا ملک خریده بودم هیچگاه نمیتوانست چنین بازدهی برای من داشته باشد.
یحیایی بیان کرد: مسئله اصلی در فروش آثار هنری این است که روی ارزش کارهای هنری شناخت لازم وجود ندارند و این کار رسانه ملی است که به آثار هنری و ارزشی که دارند، اعتبار دهد تا بتوانیم حتی صادرات آثار هنری را رونق دهیم.
وی گفت: ما جوانان با ذوق و استعداد بسیار زیادی داریم و اگر ورودی و خروجی دانشگاهها را در نظر بگیریم متوجه میشویم که با فراهم شدن بازار کار برای این قشر، شاهد چه آثاری خواهیم بود و چه چیزی از این ارزشمندتر است.