صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

راهکارهای شناسایی کمک فنر خراب چیست؟

۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۰۴۴۸۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
کمک فنر‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودرو محسوب می‌شود و در صورت بی توجهی به آن‌ها ممکن است با عواقب جبران ناپذیری مواجه شوید.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که خرابی کمک فنر‌ها می‌تواند بر یک خودرو بگذارد کاهش کیفیت سواری است و در صورت عدم توجه به این مورد ممکن است ایراداتی حتی در سایر بخش‌های خودرو نظیر شاسی نیز به وجود آید. شاید بسیاری، بروز ایراد در کمک فنر‌ها را جدی نگیرند، اما کمک فنر‌ها ارتباط بسیار مهمی با ایمنی خودرو دارند و در صورت بروز ایراد در این بخش و حاد شدن آن ممکن است مواردی نظیر عدم پایداری و یا حتی چپ شدن خودرو نیز رخ دهد. در این نوشتار به مهم‌ترین نشانه‌های خرابی کمک فنر‌ها می‌پردازیم که عبارت اند از:

۱- تغییر ظاهری: در صورتی که بر اثر اعمال ضربات مختلف به خودرو نظیر تصادفات، کمک فنر‌ها تغییر ظاهری بدهند، با نگاه به کمک فنر‌ها و تشخیص تغییر در ظاهر آن‌ها می‌توان بروز ایراد در این بخش را تشخیص داد. مشاهده افتادگی در یکی از چهار گوشه خودرو نیز می‌تواند نشان دهنده خرابی کمک فنر‌ها باشد.

۲- نشتی: سیال روغنی باید در کمک فنر‌ها وجود داشته باشد، اما در صورت مشاهده نشتی در کمک فنرها، حتما باید آن‌ها تعویض شوند.

۳- تکان‌های نامتعارف: اگر در جاده‌های هموار تکان‌های غیر عادی در خودرو مشاهده شود یا در هنگام ترمز زدن قسمت جلو خودرو به مقدار زیادی به سمت پایین حرکت کند یا به اصطلاح شیرجه بزند نشان دهنده خرابی کمک فنر‌ها است.

۴- رقصیدن چرخ ها: اگر در حین عبور از پستی بلندی‌ها چرخ‌ها به طور دائم به سمت بالا یا پایین برود و به عبارتی بازی محور‌ها و چرخ‌ها بیشتر شود این پدیده نشان دهنده خرابی کمک فنر‌ها است.

۵- کشیده شدن به یک سمت: اگر خودرو به یک سمت کشیده شود ممکن است یکی از عوامل آن خرابی در سیستم تعلیق شامل تایرها، فنر‌ها و کمک فنر‌ها باشد و باید این موارد توسط تعمیرکار مجرب بازدید شود.

۶- فرسودگی نامتعارف تایرها: در صورتی که تایر‌ها به صورت غیرعادی فرسوده شوند نشانگر بروز عیب در سیستم تعلیق به خصوص در کمک فنر‌ها است.

۷- صدای اضافه: خرابی کمک فنر می‌تواند باعث ایجاد صدای تقه مانندی در هنگام عبور از دست انداز‌ها شود به صورتی که شنیدن این صدا کاملا واضح خواهد بود. یکی از موارد ایجاد این صدا می‌تواند ناشی از شل شدن پیچ نگهدارنده کمک فنر در جای خود باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *