صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

روابط عمومی‌ها بازوی فکری مدیریت دستگاه‌ها هستند/ رشد ۶ درصدی انعکاس خبر در دادگستری کل استان سمنان

۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵:۰۱
کد خبر: ۵۰۴۳۴
دسته بندی‌: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون فرهنگی دادگستری کل استان سمنان گفت: روابط عمومی‌ها بازوی فکری مدیریت دستگاه‌ها هستند و باید راهکار‌هایی را برای پیشرفت و موفقیت دستگاه‌ها ارائه دهند.
به گزارش گروه حقوقی قضایی ، حجت‌الاسلام محمد قاسم عین الکمالی در همایش مسئولین و رابطان روابط عمومی دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه که در سالن شهدای هفتم تیر دادگستری کل بر گزار شد، ضمن تبریک هفته روابط عمومی به فعالان این عرصه اظهار داشت: امروزه در دنیا اصل علم ارتباطات یک امر اجتناب ناپذیر است.  
 
وی با اشاره به این مطلب که در دنیای مدرن امروزی کسی تردیدی در جایگاه علم ارتباطات ندارد افزود: اگر در گذشته رمز موفقیت هر انسانی بستگی به ضریب هوشی داشت اما امروز صحبت از آن است که تنها ۲۵ در صد موفقیت به ضریب هوشی و ۷۵ در صد مربوط به ارتباطات انسان‌ها است.  
 
عین الکمالی با تاکید بر اینکه یک پیوند معناداری بین روابط عمومی‌ها و دستگاه‌ها وجود دارد، اذعان داشت: این حلقه دستگاه و سازمان را با مستخدمین و مخاطبان خودش پیوند می‌دهد و این جایگاه و عملکرد بسیار مهم است.  
 
وی از روابط عمومی‌ها خواستار شناخت دستگاه خود و مسئولانه و صادقانه عمل کردن شد و گفت: یک فعال روابط عمومی باید از قدرت تحلیل مناسبی برخوردار باشد.  
 
معاون فرهنگی دادگستری کل استان سمنان با بیان این مطلب که روابط عمومی توجیح گر که در آن پنهان کاری وجود دارد و نقص‌ها دیده نمی‌شود و همچنین روابط عمومی تبیین گر که فقط اوضاع و احوال جاری را روایت می‌کند مناسب سازمان‌ها و خواسته‌های امروز مردم در عصر ارتباطات نیستند، گفت: بهترین روابط عمومی، روابط عمومی تحلیل گرا است که ضمن پویایی و خلاقیت دارای پیشگام بوده و از قدرت تحلیل مناسب برخوردار است و در شرایط نیاز امکان عکس العمل و اقدام مناسب را دارد.  
 
عین الکمالی استمرار در برنامه ریزی، اخلاق مداری و توان گفتاری و نوشتاری را از مهم‌ترین ویژگی یک روابط عمومی خوب دانست و گفت: روابط عمومی‌ها بازوی فکری مدیریت دستگاه‌ها هستند و باید راهکارهایی را برای پیشرفت و موفقیت دستگاه‌ها ارائه دهند.  
 
در ادامه دبیر کمیته اطلاع رسانی قوه قضائیه در استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به سخن پیامبر اسلام حضرت محمد ص که برکرامت‌های اخلاقی و خوبی‌های آن برانگیخته شده‌ام اظهار داشت: روابط عمومی بیشتر از اینکه یک حرفه و شغل و رشتهٔ دانشگاهی بحساب بیاید یک ویژگی اخلاقی است.  
 
محمد صدیقی نیا با بیان اینکه افرادی که برای تصدی این حرفه انتخاب می‌شوند باید بیش از تحصیلات علمی، رفتار عملی و اخلاقی در این راستا داشته باشند گفت: کارگزاران روابط عمومی باید بتوانند دو انتظار مهم از جمله توجه همدلانه و دلسوزانه به مردم و مراجعین را در کنار تلاش برای دستیابی به اهداف و برنامه‌های سازمانی را درکنار هم برآورده سازند.  
 
وی روابط عمومی را به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولین دانست و بیان داشت: روابط عمومی امروز جایگاه مناسبی در سازمان‌ها و ادارات به ویژه در دستگاه قضایی دارد و مدیران بخش‌های مختلف امروزه به کارکرد مفید و چندوجهی این حوزه واقف هستند.  
 
 سرپرست مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگس‌تر ی کل استان سمنان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان همدلی و همزبانی بین دولت و ملت افزود: باید امسال برای همکاری، همدلی و صمیمیت بیشتر بین مسئولان و مردم تلاش شود که در این مسیر مهم‌ترین نقش را حوزه روابط عمومی در هر سازمانی برعهده دارد.  
 
صدیقی نیا ضمن بیان اینکه روابط عمومی با توجه به موقعیت‌های مختلفی که در آن قرار می‌گیرد، نقش، تعریف و وظایف مختلفی را بر عهده دارد افزود: در یک جمع بندی کلی می‌توانیم روابط عمومی را دستیابی به هنری تعریف کنیم که با استفاده از مدیریت علمی روز جهان، رعایت اصول برنامه ریزی، اخلاق حرفه‌ای، برای کار آمدی و تاثیر مطلوب در سطوح مختلف مخاطبان می‌کوشد.   
عضو انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به اینکه در یک سازمان اطلاع یابی و اطلاع رسانی، ایجاد ارتباط و نفوذ در افکار عمومی از وظایف روابط عمومی هاست ابراز داشت: تنها هدف ما ایجاد حساسیت برای دستگاه‌های متولی و مردم جامعه است.  
 
صدیقی نیا تصریح کرد: جای بسی افتخار است که از توانمند‌ترین، پرانرژی و پرنشاط‌ترین همکاران در حوزه‌های مختلف به عنوان مسئول و یا رابط روابط عمومی در ادارات تابعه و حوزه‌های قضایی استان سمنان بهره می‌بریم.  
 
دبیر کمیته اطلاع رسانی قوه قضائیه در استان سمنان با اشاره به تعیین اهداف راهبردی مختص حوزه روابط عمومی در برنامه عملیاتی در سال گذشته اذعان داشت: تدوین ۱۸ عنوان برنامه عملیاتی در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی، ایجاد بستر مشارکت کارکنان و سیستم پیشنهاد و انتقاد، همکاری در برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم، انجام طرح رضایت سنجی از مراجعین، انعکاس ۱۲۲ عنوان خبر در بیش از ۲۱ پایگاه اطلاع رسانی، خبری و مطبوعات وهمکاری در پژوهش از جمله اقدامات مدیریت روابط عمومی استان سمنان در سال گذشته بود.  
 
صدیقی‌نیا افزود: نویسندگی و تهیه فیلم‌های مستند، سینمایی و برنامه‌های گفتگو محور تلویزیونی با موضوعات کاهش آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرائم، همکاری در تامین و اعزام کار‌شناسان خبره و مجرب قضایی استان در چهار برنامه زنده شبکه سه سیما و بیش از ۱۸ عنوان برنامهٔ مختلف شبکهٔ استانی، همکاری در تولید ۵۰ برنامهٔ گفتگو محور رادیویی با موضوع حقوقی و قضایی را از دیگر اقدامات و تلاشهای مدیریت روابط عمومی و رابطان فعال بخش‌های مختلف در دستگاه قضایی استان سمنان در سال گذشته بود.  
 
صدیقی نیا از رشد شش درصدی انعکاس خبرو گزارش دادگستری کل استان سمنان نسبت به سال گذشته خبر داد.  
 
گفتنی است؛ در این همایش مسئولان روابط عمومی ادارات تابعه قوه قضائیه استان سمنان در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری جلسات مستمر روابط عمومی‌ها و.... به بحث و تبادل نظر پرداختند ودر پایان از رابطان فعال و مسئولان روابط عمومی‌های دستگاه قضایی استان سمنان که در ارزیابی سال ۹۳موفق به کسب رتبه شده بودند تجلیل شد.  
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *