ایجاد سیستمهای الکترونیک گامی مهم برای ارتقای کیفیت خدمت رسانی/ ذخیره سازی بیش از ۵۰۰ میلیون برگ از پروندههای ثبت اراضی و املاک در بانکهای اطلاعاتی/ همه دفترخانهها به لحظه به شکل الکترونیک عمل میکنند
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه صدها میلیون سابقه ثبتی در این سازمان تشکیل شده است، گفت: پیچیدگیهای فراوان اداری و دهها میلیون مراجعه سالانه مردم برای دریافت خدمات، شیوههای خدمت رسانی به شکل سنتی و کاغذی این سازمان را گرفتار آسیبهای فراوان کرده بود که گاهی مردم برای دریافت یک خدمت، چندین بار باید مراجعه میکردند.
وی گفت: راهبردهایی از جمله تسریع و تسهیل کیفیت خدمت رسانی به مردم با کاهش مراجعات حضوری آنها از طریق ایجاد سیستمهای الکترونیک و ارائه خدمات حداکثری در محیط مجازی ایجاد شد.
تویسرکانی بیان داشت: لازمه اجرای این راهبرد این بود که صدها میلیون اطلاعاتی که در طول این صد سال درون دفتر و پروندههای حجیم بود درون بانکهای اطلاعاتی ریخته شود و قابلیت جستجوی الکترونیکی پیدا کند.
تویسرکانی اظهار کرد: امروز بسیاری از سوابق سازمان ثبت بایگانی شده است؛ به عنوان مثال درباره پروندههای ثبت اراضی و املاک ظرف ۲-۳ سال اخیر بیش از ۵۰۰ میلیون برگ عکسبرداری کردیم و در درون بانکها ذخیره سازی شده است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: همه دفترخانهها به لحظه به شکل الکترونیک عمل میکنند و ما در یک نقطه و به لحظه اطلاعات کل دفترخانههای کشور را داریم و میتوانیم به لحظه یک سندی که اکنون در دورترین نقطه کشور در حال صدور است را استخراج کنیم.
به گفته این مقام قضایی؛ امروز دهها و میلیونها اطلاعات مالکیتی درون بانکهای جامع املاک وارد شده و یک شفافیت بسیار خوبی به منصه ظهور و بروز رسید.