صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ماموریت اتاق تعاون برای توزیع کالای اساسی/ توزیع گوشت منجمد در شبکه تعاونی‌ها

۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰:۰۱
کد خبر: ۵۰۳۱۲۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاونت اقتصادی و امور بین الملل اتاق تعاون ایران گفت: بخش تعاون مسئولیت توزیع گوشت منجمد برای اعضای خودش در سطح کشور را دارد و ماموریت و مسئولیت آن فقط در رابطه با اعضای تعاونی‌ها است.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، بخش تعاون مسئولیت توزیع گوشت منجمد برای اعضای خودش در سطح کشور را دارد و ماموریت و مسئولیت آن فقط در رابطه با اعضا تعاون است. سه بخش کارمندان، فرهنگیان و کارگران در سطح کشور تعاونی و نظام توزیع دارند و از همین طریق شبکه تعاونی‌شان اطلاع رسانی را انجام می‌دهد، به عنوان مثال یک اتحادیه براساس میزان کالایی که دریافت می‌کنند به تعاونی‌های زیرمجموعه اطلاع سانی کرده و بدون نیاز به ارائه درخواست یا مراجعه به اتاق تعاون، کالای مورد نیاز را از اتحادیه دریافت می‌کند.

در این مورد محمدعلی ضیغمی، معاونت اقتصادی و امور بین الملل اتاق تعاون ایران، با بیان اینکه بخش تعاون ماموریت و مسئولیتی عمومی ندارد، بیان کرد: شبکه تعاونی کشور در ارتباط با کالایی که در اختیارش قرار می‌گیرد فقط در خصوص اعضا و بخش تعاون مسئولیت دارد.

وی گفت: شبکه توزیع تعاونی و تعاونی‌های مصرف از ابتدای انقلاب در عرصه‌های مختلف و هرجاییکه نظام اجرایی کشور نیاز به مدیریت درحوزه توزیع و به ویژه توزیع هدفمند داشته، کنار نظام اجرایی کشور بودند و خدمات رسانی کرده اند.

ضیغمی با اشاره به ویژگی‌های این شبکه ابراز داشت: این مجموعه ویژگی‌هایی دارد و ابزار مناسبی برای نظام اجرایی در حوزه تنظیم بازار است و این نقش را مخصوصا در ایام خاص، ایام پرمصرف، شرایط تحریم گذشته، شرایط توزیع کالای یارانه‌ای و نظیر آن ایفا کرده است باید توجه داشت که تعدد فروشگاه به صورت زنجیره‌ای، منسجم و پراکنش مناسب در تمام نقاط کشور از ویژگی‌های مهم شبکه تعاون است براساس آمار ما حدود ۶هزار فروشگاه در قالب اتحادیه‌های تعاونی مصرف در سراسر کشور داریم که شبکه گسترده‌ای محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: ویژگی دوم اینکه، این فروشگاه‌ها به صورت مدیریت شده و زنجیره‌ای قابلیت انجام کار را دارند. علاوه بر اینکه مجموعه تعاونی‌ها یک بخش عمومی، مردم نهاد و اجتماعی محسوب می‌شود و از این منظر بیشتر مورد توجه و اعتماد است و این ویژگی‌ها شرایطی را فراهم می‌کند از این شبکه در مواردی که ذکر شد، هموراه نظام توزیع کشور از این نظام بهره برده است.

وی گفت: آنچه در این مقطع زمانی خاص مورد توجه است این است که ما توجه به ویژگی وضعیت اقتصادی، مسائلی که در تامین منابع ارزی هست، همچنین تفاوتی که در قیمت ارز است و به تبع آن تفاوتی که در قیمت کالا وجود دارد، قاعدتا برای کالا‌هایی که به نوعی از یارانه دولت استفاده می‌کنند و منشا آن ارز با قیمت ارزان تری است این کالا‌ها را در نظام توزیع به نحوی مدیریت کرد که به دست مصرف کننده نهایی برسد چراکه دولت هزینه گزافی را بابت تامین این کالا‌ها با ارز ارزان‌تر پرداخت میکند.

معاون اقتصادی و امور بین الملل اتاق تعاون ایران تصریح کرد: مهمترین کالایی که مورد توجه عمومی است در حال حاضر، گوشت است که با توجه به قیمت بالای آن امکان تامین آن برای همه اقشار مردم به صورت کافی نیست و در نتیجه گوشتی که با استفاده از ارز دولتی تامین می‌شود باید در نظام توزیع مناسب تری به دست مصرف‌کننده برسد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *