صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اپلیکیشن نظارت بر خدمات سفر را نصب کنید/ برای شکایت از مراکز خدماتی مختلف در ایام نوروز به کجا مراجعه کنیم

۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰:۱۷
کد خبر: ۵۰۲۴۸۳
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: اپلیکیشن سامانه نظارت بر خدمات سفر با هدف تکریم گردشگران و رعایت حقوق شهروندی راه‌اندازی شده تا بدین وسیله گزارش ها، شکایات و پیشنهادات خود را در زمینه‌های متنوع به ثبت برسانند.

ولی تیموری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه درباره اپلیکیشن نظارت بر خدمات سفر در نوروز ۹۸ اظهار کرد: اپلیکیشن سامانه نظارت بر خدمات سفر با هدف تکریم گردشگران و رعایت حقوق شهروندی راه‌اندازی شده تا بدین وسیله گزارش ها، شکایات و پیشنهادات خود را در زمینه‌های متنوع به ثبت برسانند.

تیموری در ادامه با اشاره به سهولت در به کارگیری این نرم افزار کاربردی افزود: گردشگران می‌توانند با نصب اپلیکیشن خدمات سفر در تلفن‌های همراه خود، هرگونه نارضایتی از مراکز پذیرایی، مراکز اقامتی، مراکز گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، پایانه‌های مسافربری، مراکز درمانی، بیمارستانها، پایانه‌های مسافربری، و نیز کالا‌ها و خدمات را در قالب گزارش و پیشنهاد به ثبت برسانند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ادامه افزود: روند ثبت شکایات و پیشنهادات در اپلیکیشن به این صورت است که در بخش نخست صفحه اصلی این نرم افزار کاربردی، مربوط به مراکز گردشگری است تا بدین وسیله گردشگران بتوانند هر گونه نارضایتی و پیشنهاد از خدمات موزه‌ها، جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و نیز روستا‌های گردشگری را به ثبت برسانند.

وی تصریح کرد: علت شکایات در بخش مراکز گردشگری شامل نوع برخورد، کیفیت خدمات، نرخ و سایر موارد است تا گردشگران ضمن پر کردن فرم اطلاعات شخصی و نیز نام استان و شهر مربوطه با انتخاب نوع نارضایتی و انتقال مستندات از جمله عکس و تصویر، ارتباط آنلاین با متولی و مسئول بخش دولتی مورد نظر برقرار نمایند.

معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه رسیدگی به گزارش‌های دریافتی و پاسخگویی به هموطنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد پذیرفت افزود: کاربران پس از ثبت اطلاعات و مستندات مربوط به خدمات گردشگری مربوطه، کد رهگیری دریافت می‌کنند و از این طریق می‌توانند از روند پیشرفت رسیدگی به امور مورد نظر آگاهی یابند.

تیموری افزود: بخش دیگر اپلیکیشن نظارت بر خدمات سفر مربوط به گزارش (شکایات) و پیشنهادات درباره دفاتر خدمات مسافرتی است تا گردشگران بتوانند هر گونه نارضایتی در زمینه رزرو هتل، نرخ، خدمات، راهنما، حمل و نقل، نوع برخورد و همچنین سایر موارد را به ثبت برسانند.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه روند گفته شده برای بخش مراکز اقامتی نیز در سامانه نظارت بر خدمات سفر لحاظ شده است؛ اظهار کرد: امکان ثبت هر گونه گزارش از کلیه مراکز اقامتی شامل هتل، متل، مهانپذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع اقامتی، کمپینگ، خانه مسافر و زائرسرا با در نظرگرفتن بخش‌های مجزا تدارک دیده شده است تا زمینه پاسخگویی به انواع نارضایتی از جمله شرایط رزرو، نرخ، عدم درج نرخ نامه در معرض دید، نوع برخورد، خدمات و سایر موارد انجام پذیرد. رییس ستاد مرکزی خدمات سفر افزود: «همچنین امکان مشابه در بخش "مراکز پذیرایی" این نرم‌افزار نیز قابل استفاده است تا شرایط ثبت شکایات و پیشنهادات از "سفره‌خانه‌های سنتی"، "مجتمع‌های خدمات رفاهی" و نیز "واحد‌های پذیرایی بین راهی" مهیا شود.

تیموری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲ دستگاه دولتی و اجرایی عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور هستند؛ اظهار کرد: از این رو بر مبنای تعامل و ارتباط فرابخشی موجود امکان شکایت از سایر بخش‌های مرتبط با حوزه گردشگری نیز در سامانه نظارت بر خدمات سفر» فراهم شده است؛ که بخش «پایانه‌های مسافربری» یکی از آن موارد به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: ارائه گزارش یا شکایت از شرکت‌های هواپیمایی، پایانه‌های اتوبوسرانی، فرودگاه‌ها، پایانه‌های راه‌آهن و نیز پایانه‌های بندری در بخش پایانه‌های مسافربری اپلیکیشن امکانپذیر شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: بخش کالا‌ها و خدمات نیز در راستای تعامل دستگاه‌های دولتی، در زیر چتر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، امکان ثبت تخلف در زمینه‌های گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، تقلب، احتکار، عدم صدور صورتحساب، عرضه خارج از شبکه، فروش اجباری کالا و خدمات و نیز حمل و نقل، نگهداری و فروش کالای قاچاق را در این اپلیکیشن فراهم آورده است.

تیموری در ادامه گفت: امکان ثبت نارضایتی و شکایات از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها نیز در بخش «مراکز درمانی» این اپلیکیشن (نرم‌افزار کاربردی) لحاظ شده است تا در صورتی که هر یک از بخش‌های گفته شده اصول مربوط به هزینه‌ها، خدمات، نوع برخورد وسایر موارد را رعایت نکردند؛ گردشگران بلافاصله به دستگاه متولی مربوطه گزارش دهند.

معاون گردشگری کشور توضیح داد: با توجه به اینکه مشابه کلیه امکانات گفته شده در سایت «سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹» موجود است؛ لذا گردشگران می‌توانند علاوه بر جستجوی نام اپلیکیشن (نرم‌افزار کاربردی) «سامانه نظارت بر خدمات سفر» در موتور‌های جستجو و یا مراجعه به آدرس مربوط به درگاه اینترنتی ۰۹۶۲۹، نسبت به دریافت دو نسخه «اندروید» و «آی او اس» این اپلیکیشن اقدام نمایند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *