صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ثبت 10میلیون هکتار از اراضی دولتی استان کرمان در بانک اطلاعات کاداستر

۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۳۰
کد خبر: ۵۰۱۷۹
دسته بندی‌: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه بیش‌ترین عرصه‌های کشور متعلق به منابع طبیعی است، گفت: تاکنون از 18 میلیون هکتار اراضی دولتی استان، 10 میلیون هکتار وارد بانک اطلاعات کاداستر شده است.
: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه بیش‌ترین عرصه‌های کشور متعلق به منابع طبیعی است، گفت: تاکنون از 18 میلیون هکتار اراضی دولتی استان، 10 میلیون هکتار وارد بانک اطلاعات کاداستر شده است.
 

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، رضا طالبی‌زاده با حضور در جمع رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهردار شهر کرمان، اظهار داشت: از زمانی که به اداره کل ثبت اسناد واملاک استان آمده‌ام، تمام تلاش خود را برای پیشرفت و آبادانی شهر و استان کرمان به کار گرفته‌ام.
 
وی به پروژه‌ی «صاروج پارس» (گودال خشت‌مال‌ها) اشاره کرد و گفت: شرط سرمایه‌گذار خارجی این پروژه، تجمیع اسناد مالکیت بود که اداره ثبت خارج از نوبت به موضوع رسیدگی کرد و سند مالکیت املاک را بنام شرکت صاروج پارس صادر و در اختیار شهرداری قرارداد، پروژه‌ «صاروج پارس» یکی از پروژه‌های بسیار مهم در کرمان است که با همراهی مسئولین محترم و همت شهردار کرمان تا این مرحله پیش رفته و در آینده مردم از آن بهره‌مند خواهند شد.
 
طالبی‌زاده با بیان اینکه اداره ثبت استان برای سنددارشدن کلیه عرصه‌ها،، املاک و فضای سبزی که شهرداری در اختیار آمادگی هرگونه تعامل و همکاری را دارد اظهار داشت: در صورت ارائه مستندات و نقشه‎های مورد نیاز توسط شهرداری، اداره ثبت کرمان در کوتاهترین زمان نسبت به مستند سازی کلیه املاک و مستغلات در اختیار شهرداری اقدام و اسناد مربوطه صادر وتحویل می‌شود.
 
وی به تصویب قانون جامع کاداستر و لازم‌الاجراشدن آن از یکم فرودین امسال اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون جامع حدنگار (کاداستر) تمامی ادارات و سازمان‌های مرتبط با زمین و مسکن باید مستندات و نقشه های مورد نیاز را در اختیار ادارات ثبت اسناد و املاک بگذارند.

وی اظهار داشت: ادارات ثبت نیز موظف هستند ظرف پنج سال کلیه اطلاعات و مستندات را وارد بانک مربوطه کنند و اسناد کاداستری را صادر کنند.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین با اشاره به این موضوع که در گذشته خدمات ثبتی بصورت سنتی به مردم ارئه می شده اظهار داشت: استفاده از فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر تمامی اقدامات از طریق سیستم بوده و همچنین تنظیم اسناد در دفاتر، بصورت آنی و الکترونیکی و پاسخ استعلامات که وقت و هزینه زیادی از اربابان رجوع می‌گرفت در تمام کشور بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.
 
طالبی‌زاده افزود: در گذشته حدودات املاک بصورت توصیفی و بعضا بدون متراژ بوده است که بدلیل مغایرتها، محل اختلاف بوده است اما در حال حاضر اسناد مالکیت با مختصات جغرافیایی دقیق و با حدود مشخص صادر می‌شود.
 
وی در خصوص مزایای این قانون گفت: اجرای دقیق قانون مذکور باعث جلوگیری از اختلافات متعدد ملکی، زمین‌خواری و حاشیه‌نشینی شده و همچنین رونق اقتصادی وامنیت روانی برای مردم ایجاد خواهد کرد.
 

وی همچنین با بیان اینکه بیش‌ترین عرصه‌های کشور متعلق به منابع طبیعی است، گفت: تاکنون از 18 میلیون هکتار اراضی دولتی استان، 10 میلیون هکتار وارد بانک اطلاعات کاداستر شده است.
 
طالبی‌زاده سازمان ثبت اسناد و املاک را یک سازمان حاکمیتی و زیرمجموعه‌ قوه‌ قضاییه دانست و گفت: مهم‌ترین وظیفه‌ این سازمان، تثبیت مالکیت و صدور اسناد کاداستری است.
 
وی ثبت شرکت‌های تجاری و مؤسسات غیرتجاری و اجرای اسناد رسمی را از دیگر وظایف این اداره‌کل دانست و گفت: سال گذشته توسط اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان،بالغ بر 58 میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها وصول شده است.
 
طالبی‌زاده افزود: مطالبه‌ مهریه و چک در قبال اسناد رسمی نیز از دیگر وظایف این اداره‌کل است که از طریق اداره اجرای ثبت اگر بدهکار، اموال منقول و غیرمنقول داشته باشد، اقدام قانونی  در کوتاه‌ترین زمان جهت وصول بدهی انجام خواهد شد.
 
وی مبلغ واریزی اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به حساب خزانه در سال گذشته را نزدیک به 28 میلیارد تومان دانست و گفت: پس از اداره‌کل امور مالیاتی استان، اداره کل ثبت اسناد و املاک بیشترین درآمدزایی را برای خزانه استان دارد
 
وی ادامه داد: 220 دفترخانه‌ اسناد رسمی و 122 دفتر ازدواج و22 دفتر طلاق  بعنوان پیش‌خوان ادارات ثبت در استان، مشغول ارائه خدمت به مردم می باشند.
 
طالبی‌زاده معاملات انجام شده در سال گذشته را در شهر کرمان بیش از 200 هزار انواع معاملات اعلام نمود که از طریق دفاتر اسناد رسمی انجام شده است.

در ادامه ابوالقاسم سیف‌الهی شهردار کرمان نیز در این نشست ضمن تشکر ویژه از طالبی‌زاده و سایر همکارانشان در اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان و شهرستان کرمان گفت: برخی افراد هر کجا باشند، منشاء خیر هستند و آقای طالبی‌زاده چه زمانی که در دادگستری کرمان بودند و یا هنگامی که درسازمان ثبت کشور مشغول بودند و حتی اکنون که از خود گذشتگی کرده و از تهران به کرمان آمدند و مسئولیت ثبت استان را پذیرفتند، همواره خدمات ارزشمندی را ارایه کرده‌اند.
 
وی با بیان این‌که ثبت تاکنون ساختار سنتی داشته است، بیان کرد: امروز ثبت با همت مدیرانش تحولی قابل توجه داشته و به سیستم نوین و پیش‌رفته مجهز شده است.
 
سیف‌الهی در پایان گفت: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و سایر همکاران وی در امور مربوط به شهرداری نیز تاکنون دل‌سوزانه کمک کرده‌اند، راهکار ارایه داده‌اند و همواره پشتیبان شهرداری بوده‌اند که جای تقدیر دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *