صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

صرفه جویی سالانه بیش از 7 هزار و 700 میلیارد تومان با ساخت خط 6 و 7 مترو/تغییر نام مترو میدان جهاد به نام شهدای رسانه

۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶:۰۳
کد خبر: ۵۰۱۴۹
خبرگزاری میزان: مدیرعامل مترو تهران و حومه با اعلام خبر تعریف خط 6 و 7 مترو پایتخت از صرفه جویی سالانه بیش از 7 هزار و 700 میلیارد تومانی با ساخت این دو خط سخت گفت و اظهار کرد: از روز آینده تابلو مترو ایستگاه میدان جهاد به نام شهدای رسانه تغییر می یابد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان هابیل درویش در مراسم افتتاح ایستگاه میدان جهاد از خط 3 مترو تهران واقع در محدوده میدان فاطمی که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سردار تیمور حسینی فرماندهی راهور پایتخت، شهردار تفلیس و جمعی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد با تاکید بر اینکه تابلوی این ایستگاه از روز آینده به نام شهدای رسانه تغییر پیدا می کند، تاکید کرد: این خط در نقطه ارزشمندی از مرکز شهر با تعداد مسافر بسیار زیاد وجود دارد. لذا پیش بینی می کنیم از روز آینده بتوانیم روزانه به 30 هزار مسافر در این نقطه خدمت رسانی کنیم.

افتتاح ایستگاه عبدل آباد به زودی

وی با بیان اینکه تا پایان سال به صورت ماهانه یک ایستگاه افتتاح می شود خبر از افتتاح ایستگاه عبدل آباد در روزهای آتی داد و گفت: با حمایت شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری در سال گذشته 20 کیلومتر مترو ساختیم این در حالی است که تنها 10 درصد از برنامه عقب ماندیم.

مدیرعامل مترو تهران افزود: ساخت این 20 کیلومتر با 2 هزار میلیارد هزینه انجام شد، این در حالی است که تنها 10 درصد کمک عمرانی دریافت کردیم.

افتتاح باقی مانده خط 3 و مترو فوردگاه مهر آباد در ماه های آتی

درویش با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده در ماه های آتی باقیمانده خط 3 مترو و فرودگاه مهرآباد به بهره برداری می رسد گفت: در حال حاضر در نصب تجهیزات برقی در این ایستگاه ها هستیم.

این مقام مسئول با اعلام خبر تعریف پروژه خط 6 و 7 مترو به منظور بهره برداری تا پایان سال 95 خاطرنشان کرد: خط 6 از شمال شهر ری آغاز و از مسیرهای کیانشهر، دولت آباد، منصور، 17 شهریور، میدان خراسان، خیابان خراسان، میدان شهدا، امام حسین، هفت تیر، ولیعصر، پارک لاله و یادگارامام عبور می کند و در محدوده کن پایان می یابد.

درویش افزود: این خط به طول 30 کیلومتر تعریف شده است و احتمال دارد با اتصال آن به محدوده دانشگاه آزاد تا 40 کیلوتر افزایش یابد.

مدیرعامل مترو تهران در توضیح مسیر خط 7 مترو پایتخت خاطرنشان کرد: این خط از افسریه آغاز و از مسیرهای 17 شهریور، خیابان شهید محلاتی، میدان خیام، میدان محمدی عبور و از ایستگاه شهید نواب صفوی به سمت انقلاب تغییر مسیر می دهد تا به سمت بیمارستان امام خمینی (ره)، پارک گفتگو، برج میلاد، میدان صنعت و جنت آباد حرکت کند.

وی افزود: طول این مسیر 70 کیلومتر تعریف شده است.

درویش با بیان اینکه ساخت خطوط 6 و 7 مترو تهران به حداقل 7 هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، گفت: در صورتی که سالانه هزار میلیارد نیز هزینه کنیم ساخت این دو خط 7 سال به طول می انجامد این در حالی است که طبق مطالعات صورت گرفته در سال 92 در صورتی که هر مسافر تنها 10 کیلومتر از مترو استفاده کند منجر به صرفه جویی 0.7درصدی در استفاده از بنزین و سایر سوخت های فسیلی می شود.

صرفه جویی سالانه 3 هزار و 240 میلیارد تومان در مصرف سوخت با ساخت خطوط 6 و 7

مدیرعامل مترو تهران با بیان اینکه خطوط 6 و 7 مترو تهران در صورت ساخت امکان جابجایی روزانه 6 میلیون مسافر را دارد خاطرنشان کرد: اگر قیمت بنزین را به قیمت امروز در نظر بگیریم استفاده از این دو خط روزانه 9 میلیارد تومان صرفه جویی سوخت را در پی دارد که این عدد در طول یکسال 3 هزار و 240 میلیارد تومان می شود.

درویش به سایر صرفه جویی های ناشی از توسعه این دو خط در حوزه های بهداشت و درمان، استهلاک لوازم یدکی و معابر شهری و نیز تصادفات اشاره کرد و گفت: در این حوزه ها نیز سالانه 4 هزار و 500 میلیارد تومان و در مجموع بیش از 7 هزار و 700 میلیارد تومان صرفه جویی صورت می گیرد که این رقم در تمام بخش ها در طول 7 سال 54 هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل مترو تهران افزود: این در حالی است که تنها با 7 هزار میلیارد می توان در کمتر از دو سال این دو پروژه را به بهره برداری رساند.

درویش با بیان اینکه از دولت تقاضا می کنیم طبق قانون 50 درصد کمک خود را به توسعه مترو تهران ارئه دهد، تاکید کرد: این کمک می تواند از طریق ارائه فاینانس نیز باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *