صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دستگاه‌های اجرایی در برنامه سفر نوروزی حضور همه‌جانبه دارند

۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۰۰۹۷۹
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران ضمن دریافت گزارش از دستگاه‌های اجرایی در زمینه سفر‌های نوروزی گفت: ما با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که یکی از مهمترین سازمان‌ها در سفر‌های نوروزی است، هفته آینده جلسه مجددی برگزار خواهیم کرد.

به گزارش گروه جامعه ، ایمان قربانی مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران در جلسه اطلاع‌رسانی خدمات و تسهیلات سفر نوروز ۹۸ گفت: در پس ساماندهی خدمات سفر نوروز ۹۸ با ابلاغ توسط هیات وزیران و اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی و همچنین دستگاه‌های اجرایی دیگر وظایفشان مشخص شد و روابط عمومی‌ها از وظایف خود مطلع هستند.

وی افزود: از جایی که می‌گفتند تهران مقصد عبوری است، ولی اکنون جاذبه‌های استان و شهر تهران مدنظر است. بخش کن، آفتاب و مرکزی در حوزه استحفاظی تهران قرار دارند که در این مکان‌ها جاذبه‌های گردشگری بسیار مناسبی وجود دارد؛ لذا در ایام نوروز می‌توان در انواع حوزه‌ها اقدامات بسیار مناسبی انجام داد.
سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این جلسه با بیان اینکه ما در تلاش هستیم شعار «نوروز تهران دیدنی است» را جا بیندازیم و شعار دیگر «تهران پایتخت زیبای من» می‌طلبد که برای نوروز ۹۸ در تهران اقدامات خود را به نحو احسن انجام دهیم.

قربانی افزود: محور تاریخی تهران قدیم بسیار می‌تواند ارزشمند باشد. ما همیشه مشکل ارائه آمار و اطلاعات داریم لذا اگر فرمانداری این آمار را مدیریت کند کمک مهمی کرده است. همچنین نیاز داریم شرکت راه‌آهن، فرودگاه‌ها و پایانه‌ها نیز آ‌مار‌های خود را ارائه کنند. مسابقه عکس و فیلم و همچنین مسابقه فیلم‌برداری موبایلی با جوایز وجود دارد و سامانه ۰۹۶۲۹ به صورت شبانه‌روز پاسخگوی شکایات است. ما آمادگی داریم تمامی آمار و اطلاعات را به فرمانداری ارجاع دهیم تا مردم از شرایط با خبر شوند.

رسولی‌فر کارشناس روابط عمومی تعزیرات حکومتی در این جلسه گفت: اداره کل تعزیرات هر ساله در فرودگاه‌ها، میادین اصلی و قسمت‌های مهم شهر کیوسک‌هایی را ایجاد می‌کند تا اگر مسافران شکایتی داشتند به آن رسیدگی شود. این گروه‌ها تا پایان فروردین مستقر هستند و بازرسین و قضات ما در لحظه به امورات رسیدگی می‌کنند.

کارشناس روابط عمومی تعزیرات حکومتی افزود: مردم از طریق سامانه ۱۳۵ می‌توانند تماس بگیرند و برای پیگیری کد دریافت کنند. از ۱۰ روز قبل گشت‌های تعزیرات با همکاری سایر تعزیرات مانند وزارت صنعت، معدن، تجارت و همچنین وزارت بهداشت به صورت ۲۴ ساعته وضعیت را رصد می‌کنند.

در ادامه این جلسه کارشناس روابط عمومی راه آهن تهران با بیان اینکه هر ساله از ۲۵ اسفند ایامی پیک راه‌آهن آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ادامه می‌یابد افزود: در سنوات گذشته ما به شهرداری تهران همکاری داشتیم و کارت بلیت‌هایی جهت بازدید از موزه‌ها، بلیت BRT و مترو ارائه می‌کردیم. از ورودی ایستگاه گرمسار راه آهن تهران به حساب می‌آ‌یند و اکنون قطار‌های حومه‌های در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: اکنون ۱۴ قطار با مبلغ بلیت ۱۵۰۰ تومان به سمت پرندک، ۸ مورد قطار حومه‌های به پیشوا و امام زاده با مبلغ ۱۵۰۰ تومان، ۴ قطار روزانه به قم با مبلغ ۴ هزار تومان و همچنین قطار حومه‌ای برای شهر هشتگرد وجود دارد. ما این پتانسیل را داریم که فرهنگ‌سازی کنیم و برای معرفی جاذبه‌های گردشگری اقدام به عمل آوریم. نیاز است شهرداری تهران که سال گذشته غرفه به آنان ارائه کردیم اقدامات را به صورت مناسب ارائه کنند و گرنه از ارائه غرفه به آنان معذور خواهیم بود.

کارشناس روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش بیان کرد: سال گذشته ما در تهران بیش از صد هزار میهمان فرهنگی را ساماندهی کردیم که براساس آن ۱۲۱ مدرسه و ۱۶۵۰ کلاس درس ارائه خدمت می‌کردند. حجم ورودی ما برای فرهنگیان بالا است و به صورت محدود می‌توانیم در خدمت مردم عادی باشیم.

کارشناس روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه بیان کرد: همانطور که از سال‌های گذشته در شب‌های پیش از عید شاهد گرانی هستیم و به کنترل پرداخته‌ایم امسال نیز همچون سال قبل کنترل‌ها وجود خواهند داشت. امکان شکایت تلفنی و حضوری برای شهروندان وجود دارد.

کارشناس روابط عمومی شهرداری تهران اظهار داشت: ۳۰ مقصد گردشگری در تهران در نظر گرفته شده که قرار است تبلیغات آن‌ها را در عرشه پل‌ها و سایر نقاط به نمایش بگذاریم. با هماهنگی سازمان اتوبوسرانی طرح گردشگری اتوبوسی اجرایی می‌شود و همچنین طرح پرسه در شهر با وجود راهنمایانی با شال و کوله مشخص اجرا می‌شود که راهنمایان در آن حضور خواهند داشت. امسال ۱۸ تور نیم روزه در نظر گرفته شده و بروشور‌ها ارائه خواهند شد. همچنین ۱۰۰ ایستگاه اطلاع‌رسانی وجود خواهد داشت و قرار است اپلیکیشنی به مردم ارائه شود تا در کنار ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنت رایگان برای ورود به سایت گردشگری دریافت کنند.

کارشناس روابط عمومی فرودگاه مهرآباد درخواست کرد طی برگزاری جلساتی با اورژانس قرار شد این پرسنل افزایش یابند و همچنین هلال‌احمر در آنجا مستقر شود.

قربانی مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران در پایان این جلسه بیان کرد: شهرداری در بوستان ولایت برای برپایی چادر‌های مسافرتی مسافران مکان‌هایی را مشخص کرده است. روز گذشته در حوزه روستایی شعاری با عنوان «روستا‌های تهران، همگرایی اقوام ایرانی» مطرح شد که امیدواریم مورد استقبال قرار گیرد. ما بزودی جلسه‌ای با دهیاران درخصوص وضعیت سفر‌ها در فرمانداری برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: ما از راه‌آ‌هن، فرودگاه و ستاد گردشگری بازدید به عمل خواهیم آورد و از دستگاه‌های مختلف درخواست می‌کنیم که لیست کشیک خود را به ما ارائه کنند تا در صورت وجود مشکل با آن‌ها ارتباط گرفته شود.

قربانی بیان کرد: جلسه دیگری هفته آینده در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار خواهیم کرد که یکی از مهمترین سازمان در سفر‌های نوروزی است.

وی تاکید کرد: لازم است در مبادی ورودی نقشه و کتابچه گردشگری ارائه شود همچنین بهتر است در فرودگاه‌ها و راه‌آهن این موارد را به مردم ارائه کنیم و همچنین درخصوص اطلاع‌رسانی و معرفی مناطق گردشگری و روستا‌ها نیاز به کمک صدا و سیما داریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *