صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۴۲ رشته فنی و حرفه‌ای در دانشگاه‌های کشور پذیرفته می‌شوند

۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴:۰۱
کد خبر: ۴۹۹۵۸۱
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش گفت: مسیر اصلی برای ادامه تحصیل هنرستانی‌ها شرکت در دوره کاردانی است و سپس می‌توانند در صورت تمایل در مقاطع بالاتر تحصیلی شرکت کنند.

به گزارش گروه جامعه ، سید محسن حسینی مقدم در حاشیه کارگاه کشوری آموزشی کیفیت‌بخشی به فرایند یاددهی- یادگیری در نظام جدید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که به میزبانی آموزش‌وپرورش استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: ۴۲ رشته فنی و حرفه‌ای در دانشگاه‌های کشور پذیرفته می‌شوند که تعداد ۳۳ رشته تحصیلی بدون آزمون و ۹ رشته تحصیلی با آزمون سراسری پذیرفته می‌شوند.

وی گفت: در سال جاری نخستین فارغ‌التحصیلان رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در نظام جدید برای کنکور سراسری آماده می‌شوند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه فارغ‌التحصیلان کنکور سراسری در صورت تمایل می‌توانند در آزمون سراسری شرکت کنند، خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان برای ایجاد سابقه تحصیلی باید در امتحانات نهایی شاخه نظری شرکت کنند.

حسینی مقدم افزود: مسیر اصلی برای ادامه تحصیل هنرستانی‌ها شرکت در دوره کاردانی است و سپس می‌توانند در صورت تمایل در مقاطع بالاتر تحصیلی شرکت کنند.

این مسئول در پایان با تأکید براینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید مبتنی بر شایستگی باشد، گفت: همه تلاش بر این است که کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها در هنرستان‌ها ارتقا یابد و در این فرایند به‌تدریج امتحانات در هنرستان‌ها حذف شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان نیز با تأکید بر ظرفیت‌های استان هرمزگان، اظهار کرد: استان هرمزگان با برخورداری از موقعیت سوق‌الجیشی جایگاه ویژه‌ای در بین استان‌های کشور دارد.

موسی دادی زاده سرخایی اظهار امیدواری کرد میزبانی هرمزگان در کارگاه کشوری آموزشی کیفیت‌بخشی به فرایند یاددهی- یادگیری در نظام جدید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، فرصتی برای هم‌افزایی و بهره‌مندی استان‌ها از تجارب مشترک باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *