صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اکسپو؛ فرصت مطلوب برای باز تعریف برند ملی ایران

۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵:۰۱
کد خبر: ۴۹۷۳۷۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: باید با بازتعریف برند ملی، صنعتی و تجاری خود تصویر دیگری به جهانیان نشان دهیم و شرکت در اکسپوی ۲۰۲۰ یکی از آن فرصت ها و ابزاری است که می‌تواند برند ایران را به خوبی معرفی کند.

به گزارش گروه اقتصاد ، محمدرضا مودودی در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت نمایشگاهی اظهار کرد: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که دشمنان تصویری نامناسب از کشورمان در عرصه‌های بین المللی به تصویر می‌کشند و باید با بازتعریف برند ملی، صنعتی و تجاری خود تصویر دیگری به جهانیان نشان دهیم و به خوبی از ظرفیت برند‌های خود در سطح جهان استفاده کنیم.

وی افزود: شرکت در اکسپوی ۲۰۲۰ یکی از آن فرصت‌ها و ابزاری است که می‌تواند برند ایران را به خوبی معرفی کند.

مودودی در ادامه گفت: استراتژی سازمان توسعه تجارت در این راستا توسعه مدرسه صادرات برای تخصصی کردن دانش فنی تجارت، همچنین تعریف مگاپروژه‌های صادراتی، توسعه پایانه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است تا ظرفیت خود را در بازار‌های بین‌المللی ارتقا دهیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران تأکید کرد: امروز و در شرایط تحریم بیش از موضوع نقل و انتقالات ارزی و ارتقای تولید، به امید و اعتماد نیازمندیم، زیرا دشمنان با تحریم‌ها به دنبال ناامید کردن مردم هستند و در این راستا صنعت نمایشگاهی نقش خطیری دارد.

وی گفت: برخلاف آنچه اظهار می‌شود تحریم‌ها مردم را هدف قرار داده است، زیرا شاهدیم حتی برای حرکت کشتی‌های حامل غذا و دارو به سمت ایران اختلال ایجاد می‌کنند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: برای خروج از شرایط کنونی هیچ گاه نمی‌توان به نیرو‌های خارجی دل بست، بلکه باید تغییر را از درون خودمان آغاز کنیم.

مودودی، صنعت نمایشگاهی را ویترین صنایع و خدمات کشور توصیف کرد و آن را نیازمند توجه بیشتر دانست و افزود: در این راستا سازمان توسعه تجارت نگاه رویدادی و نه نمایشگاهی را مبنای کار خود قرار داده است، برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها باید در طول سال رویداد‌های مختلفی را تعریف کنند تا صنایع کشور بهتر شناخته شده و به بلوغ برسند و بتوانند مرز‌های جغرافیایی را در نوردند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: رفت و آمد هیأت‌های تجاری، برگزاری جلسات رو در رو با خارجی‌ها، برپایی همایش‌ها و کارگاه‌ها تخصصی از سوی برگزارکنندگان باید مدیریت شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *