اکسپو؛ فرصت مطلوب برای باز تعریف برند ملی ایران
وی افزود: شرکت در اکسپوی ۲۰۲۰ یکی از آن فرصتها و ابزاری است که میتواند برند ایران را به خوبی معرفی کند.
مودودی در ادامه گفت: استراتژی سازمان توسعه تجارت در این راستا توسعه مدرسه صادرات برای تخصصی کردن دانش فنی تجارت، همچنین تعریف مگاپروژههای صادراتی، توسعه پایانهها و فروشگاههای زنجیرهای است تا ظرفیت خود را در بازارهای بینالمللی ارتقا دهیم.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران تأکید کرد: امروز و در شرایط تحریم بیش از موضوع نقل و انتقالات ارزی و ارتقای تولید، به امید و اعتماد نیازمندیم، زیرا دشمنان با تحریمها به دنبال ناامید کردن مردم هستند و در این راستا صنعت نمایشگاهی نقش خطیری دارد.
وی گفت: برخلاف آنچه اظهار میشود تحریمها مردم را هدف قرار داده است، زیرا شاهدیم حتی برای حرکت کشتیهای حامل غذا و دارو به سمت ایران اختلال ایجاد میکنند.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: برای خروج از شرایط کنونی هیچ گاه نمیتوان به نیروهای خارجی دل بست، بلکه باید تغییر را از درون خودمان آغاز کنیم.
مودودی، صنعت نمایشگاهی را ویترین صنایع و خدمات کشور توصیف کرد و آن را نیازمند توجه بیشتر دانست و افزود: در این راستا سازمان توسعه تجارت نگاه رویدادی و نه نمایشگاهی را مبنای کار خود قرار داده است، برگزارکنندگان نمایشگاهها باید در طول سال رویدادهای مختلفی را تعریف کنند تا صنایع کشور بهتر شناخته شده و به بلوغ برسند و بتوانند مرزهای جغرافیایی را در نوردند.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: رفت و آمد هیأتهای تجاری، برگزاری جلسات رو در رو با خارجیها، برپایی همایشها و کارگاهها تخصصی از سوی برگزارکنندگان باید مدیریت شود.