فضای مجازی امن حق کودکان است
بر این اساس اپراتورها موظف شدند خدمات تلفن همراه را با قابلیت اعمال برخی مدیریتها برای استفاده کودک و نوجوان برای یک یا چند دسته از خدمات تلفن همراه نظیر صوت، تلفن تصویری، پیام کوتاه، پیام چندرسانهای و اینترنت یا اضافه کردن برخی قابلیتها، چون امکان تماس خانوادگی یا گروهی بر اساس درخواست مشترک فراهم کنند. در این زمینه به اپراتورها یادآوری شد که در سیمکارتهای جدید لازم است نحوه نظارت، هدایت و کنترل کودکان توسط اولیای خانوادهها، تماس با کدهای خدماتی اضطراری از قبیل: ۱۲۳ و ۱۱۰ در صورت مواجهه با ناهنجاریهای فرهنگی و اجتماعی و همچنین ترویج اخلاق و آداب استفاده مسئولانه و شرعی از خدمات و محصولات موبایل در راستای رعایت حقوق شهروندی دیده شود. بر این اساس با این کار در کنار ایمنسازی فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان، زمینه جدید اقتصادی برای بخش خصوصی نیز فراهم میشود و تولیدکنندگان محتوا با ارزیابی علایق و سلایق نسلهای مختلف و با استفاده از بازخوردهایی که میگیرند، محتوای جدیدی را برای سنین خاص تولید میکنند. ضمن اینکه امکان پیوند خوردن با سیستمهای آموزشوپرورش وجود دارد تا برنامه کلاسی، کارنامه، ویدیوهای آموزشی برای فرد در دسترس باشد.
هرچند که چندسالی است از عرضه این سیمکارتها در کشور میگذرد و طبق گفته سازندگان آنها همه نیازهای این رده سنی در فضای مجازی را اغناء میکند، تا خانوادهها با کمال اطمینان اجازه دهند فرزندانشان به فضای مجازی ورود کرده و از این سیمکارت استفاده کنند، اما همچنان با اقبال کمی از سوی خانوادهها روبهرو هستند.