صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

زندگی بخشی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، مهمترین رسالت آموزش و پرورش استثنایی است

۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹:۴۲
کد خبر: ۴۹۵۰۶۸
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی استان کرمان، گفت: زندگی بخشی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، مهم‌ترین رسالت ما در آموزش و پرورش استثنایی است.

به گزارش گروه جامعه ، مجید قدمی در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی استان کرمان، خاطرنشان کرد: ما در آموزش و پرورش انسان تربیت می‌کنیم و باید برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت انسان را بسازیم.

وی با بیان اینکه نگاه معلم اثربخش است، اظهار کرد: معلم باید با توجه به تکنولوژی‌های روز خودش را بروز نماید تا انسان را مناسب با نیاز‌های جامعه تربیت کنند.

قدمی، افزود: در زمان‌های قدیم نظام تعلیم و تربیت و الگو‌های تربیتی متنوع نبودند، اما امروزه تنوع نظام‌های تربیتی زیاد شده است و نمی‌توان ادعا کرد که فقط آموزش و پرورش نقش تربیتی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: جنگ کنونی، جنگ فرهنگی است و باید برای تحقق تربیت اسلامی به آداب و رسوم دین مبین اسلام مراجعه کنیم و تربیت ما تربیت دینی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش شناسایی مخاطب یعنی دانش‌آموز را مهمترین رسالت آموزش و پرورش دانست و افزود: اگر ما مدعی تربیت دانش‌آموزان هستیم باید بتوانیم به سوالات دانش آموزان پاسخ دهیم و بهترین پاسخ برای دانش آموزان، پاسخ شفاهی است.

وی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان مبانی مهم نظام تعلیم و تربیت نام برد و افزود: هنر اثرگذاری با تکیه بر منابع علمی و تخصصی برای دانش آموزان از مهم‌ترین رسالت‌های یک معلم است.

قدمی رسیدن به حیات طیبه را مهمترین هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این مهم در آموزش و پرورش باید برنامه عملیاتی داشته باشیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور توانمندی معلمان را در تمامی حوزه‌ها ضروری دانست و اظهار داشت: عدم توانمندی معلم در دوره ابتدایی به خصوص پایه اول موجب ایجاد اختلالات یادگیری می‌شود.

قدمی با بیان اینکه ۱۰ الی ۱۵ دانش آموز بر اساس استاندارد‌های جهانی دچار اختلالات یادگیری هستند، تاکید کرد: تقویت مراکز ویژه اختلالات یادگیری در سراسر استان جدی گرفته شود.

برپایه این گزارش گردهمایی مدیران مدارس استثنایی سراسر استان کرمان با حضور مجید قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، مرتضی کرمانشاهی مدیر حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان، مهران باهری رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان و جمعی از مسئولان و مدیران حوزه ستادی آموزش و پرورش در محل سالن اجتماعات شهید مهدوی آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان برگزار شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *