صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نباید اضطراب، لذت بودن در مدرسه را از دانش آموزان بگیرد

۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵:۳۱
کد خبر: ۴۹۴۸۵۶
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
وزیر آموزش‌وپرورش در پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه اظهار کرد: اضطراب در مدرسه لذت بودن در مدرسه را از دانش آموزان گرفته است که باعث ورود با اکراه دانش آموزان و خروج همراه بانشاط آنان از مدرسه شده است.

به گزارش گروه جامعه ، سید محمد بطحایی در پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه که در سالن حجاب تهران و با حضور اساتید حوزه روانشناسی برگزار شد با تبریک چهلمین فجر انقلاب و همچنین تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از مرزبانان اظهار کرد: اضطراب در مدرسه لذت بودن در مدرسه را از دانش آموزان گرفته است که باعث ورود با اکراه دانش آموزان به مدرسه و خروج همراه بانشاط آنان از مدرسه شده است.

وی افزود: عوامل بسیاری ازجمله وجود رقابت‌های فردی در مدارس در این مسئله دخیل است و متأسفانه مدال تنها به گردن افراد دارای رتبه انداخته می‌شود و توجهی به سایر دانش آموزان نمی‌شود.

بطحایی با اشاره به اینکه گام‌هایی را برای تغییر شرایط در دو سال اخیر برداشته‌ایم، اظهار کرد: مقاومت در برابر تغییر مهم‌ترین مانع در این مسیر است و تحول در آموزش‌وپرورش با وجود این مقاومت‌ها از عهده یک وزیر خارج است لذا همه جامعه باید کمک کنند تا در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: گام‌هایی در این مسیر مانند اجرای طرح بازی و یادگیری در بیش از ۱۰۰۰مدرسه، اختصاص ۲ساعت از ساعات رسمی را برای انجام مهارت‌ها و حذف تکلیف در دوره ابتدایی را برداشته‌ایم.

عضو کابینه تدبیر وامید اظهار کرد: چهار برنامه تحولی؛ نظام انتخاب و انتصاب مدیران، سنجش صلاحیت‌های مدیران مدرسه، نظام کنترل و سنجش کیفیت مدرسه و تفویض اختیار به مدارس را در حال اجرا داریم.

وی با اشاره به حفظ استقلال مدرسه گفت: مدرسه نباید دائماً منتظر نسخه حوزه ستادی باشد لذا تنها مدیرکل استان می‌تواند بخشنامه به مدارس ارسال کند، البته مدیران مدارس باید شرایط پذیرش مسئولیت را داشته باشند و در شرایط عدم ارسال بخشنامه به مدارس بتوانند مدرسه را به‌خوبی اداره کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *